![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 3 juni 2014 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() En dat in een land dat pretendeert katholieker te zijn dan de paus!
Enfin: net daarom natuurlijk! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() 800 maar? Vroeger was de katholieke kerk toch veel efficiënter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie ook de film Philomena. In dit geval over het verwant thema van de adoptiehandel van katholieke kloosters in Ierland.
http://en.wikipedia.org/wiki/Philomena_%28film%29 Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juni 2014 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() En kwam dit thema ook niet aan bod in "The Magdalen Sisters"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Soms lijkt de Kerk van Rome het er echt om te doen...
Gewone katholieken worden het mikpunt van de volkswoede, de hiërarchie boert vrolijk voort. Hoeveel lijken, letterlijk en figuurlijk, moeten er nog uit de kast vallen?
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Stephen Fry over de katholieke kerk:
"Catholic church is not a force for good" http://www.youtube.com/watch?v=6L1xvdZMC10
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De abrahamische religies zijn allemaal in aanverwante bedjes ziek. Je vind er zowel 'goed' als 'slecht'. Een gecentraliseerde organisatie als de katholieke kerk is ook wel een gemakkelijk doelwit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een gemakkelijk doelwit, ja, de Ierse controverses zoals de aangehaalde "Magdalen Sisters" gebeuren ook bij protestanten. Maar het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat het gecentraliseerde aspect mee aan de oorzaak ligt van veel problemen.
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik wou eerst zeggen dat men niet de geest maar de letter van de wet naleefde, wat op zich al schadelijk is, maar moord is uiteraard een misdrijf. Cognitieve dissonantie.
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waar zijn al die demonstraties van collega-katholieken om hun afkeer te uiten?
We verwachten dat toch ook van moslims, genre zwijgen is toestemmen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in tien delen: https://www.youtube.com/watch?v=fdWdcwkhqpM
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Goe geboerd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet te geloven... Dat de katholieke kerk een van de meest misdadige en bloeddorstige misdaadorganisaties ter wereld is, was al langer bekend, maar dit overtreft toch wel alles...
![]() Het wordt de HOOGSTE tijd dat heel die criminele bende met wortel en tak uitgeroeid wordt!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet wel dat je graag wat trolt, maar dit onderwerp is me daar iets te ernstig voor. Misschien kan je je ei bij Koetjes & Kalfjes kwijt en laat je dit topic best voor de volwassenen. Oké?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik troll niet, ben gewoon van mening dat je niet zo overdreven emotioneel hoeft te doen. En je veralgemeningen zijn volslagen belachelijk, VB niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijke aanval gerapporteerd.
![]() |
![]() |