![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bs'd
1. "Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉNn!" Deut 6:4 "Hoor, Israël: de HERE is onze God; de HERE is één!" NBG '51 "Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één!"* Herziene Staten Vertaling "Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." English Standard Version "Hear, O Israel! The LORD is our God, the LORD is one!" New American Standard Bible "Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." New International Version "En een der schriftgeleerden, tot Hem komende, hoorde, dat zij met elkander redetwistten, en overtuigd, dat Hij hun goed geantwoord had, vroeg hij Hem: Welk gebod is het eerste van alle? Jezus antwoordde: Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Een ander gebod, groter dan deze, bestaat niet. En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Inderdaad, Meester, naar waarheid hebt Gij gezegd, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij. En Hem lief te hebben uit geheel het hart en uit geheel het verstand en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan alle brandoffers en slachtoffers. En Jezus, ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet verre van het Koninkrijk Gods." Mark 12:28-34 NBG '51. "hoor, Israël, de Heer is onze God, de Heer is één; " Markus 12:29 Naardense Vertaling. "En Jezus antwoordde hem: Het eerste van alle geboden is: Hoor, Israël! De Heere, onze God, de Heere is één. .....* En de schriftgeleerde zei tegen Hem: Juist, Meester, U hebt naar waarheid gezegd dat God één is, en er is geen ander dan Hij."* Herziene Staten Vertaling. " De schriftgeleerde zei tot hem: „Leraar, gij hebt in overeenstemming met de waarheid goed gezegd: ’Hij is één, en er is geen ander dan Hij’;"** Nieuwe Wereld Vertaling. "En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één." Gal 3:20 NBG '51 "En de Middelaar is niet [Middelaar] van een, maar God is één." Staten Vertaling "Een tussenpersoon nu komt niet voor een persoon op, en God is één" Leidse Vertaling "Maar een middelaar vertegenwoordigt meer dan één persoon, God echter is één" Willibrord Vertaling "Maar de middelaar vertegenwoordigt altijd meer dan één persoon; God echter is één." Naardense Vertaling. "En de middelaar is niet middelaar van één partij, maar God is één."* Herziene Staten Vertaling. "Nu is er geen middelaar waar het slechts één persoon betreft, maar God is slechts één."* Nieuwe Wereld Vertaling. "Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl" Jac 2:19 NBG '51 "Je gelooft dat God één is? daar doe je goed aan" Naardense Vertaling "U gelooft dat God één is en daar doet u goed aan."* Herziene Staten Vertaling. Het moge duidelijk zijn dat de bijbel leert dat God één is. "En de HEERE zal tot Koning over de ganse aarde zijn; te dien dage zal de HEERE één zijn, en Zijn Naam één." Zach 14:9* Staten Vertaling "En de Heer zal koning zijn over alle landen; in dien tijd zal de Heer één zijn en zijn naam één."* Lutherse Vertaling. "En J-e-h-o-v-a-h moet koning worden over de gehele aarde. Op die dag zal J-e-h-o-v-a-h één blijken te zijn, en zijn naam één."** Nieuwe Wereld Vertaling. . Laatst gewijzigd door Eliyahu : 17 januari 2014 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() [quote=Eliyahu;6977134]Bs'd
1. "Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉNn!" Deut 6:4 "Hoor, Israël: de HERE is onze God; de HERE is één!" NBG '51 "Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één!"* Herziene Staten Vertaling "Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." English Standard Version "Hear, O Israel! The LORD is our God, the LORD is one!" New American Standard Bible "Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one." New International Version "En een der schriftgeleerden, tot Hem komende, hoorde, dat zij met elkander redetwistten, en overtuigd, dat Hij hun goed geantwoord had, vroeg hij Hem: Welk gebod is het eerste van alle? Jezus antwoordde: Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Een ander gebod, groter dan deze, bestaat niet. En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Inderdaad, Meester, naar waarheid hebt Gij gezegd, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij. En Hem lief te hebben uit geheel het hart en uit geheel het verstand en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan alle brandoffers en slachtoffers. En Jezus, ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet verre van het Koninkrijk Gods." Mark 12:28-34 NBG '51. "hoor, Israël, de Heer is onze God, de Heer is één; " Markus 12:29 Naardense Vertaling. "En Jezus antwoordde hem: Het eerste van alle geboden is: Hoor, Israël! De Heere, onze God, de Heere is één. .....* En de schriftgeleerde zei tegen Hem: Juist, Meester, U hebt naar waarheid gezegd dat God één is, en er is geen ander dan Hij."* Herziene Staten Vertaling. " De schriftgeleerde zei tot hem: „Leraar, gij hebt in overeenstemming met de waarheid goed gezegd: ’Hij is één, en er is geen ander dan Hij’;"** Nieuwe Wereld Vertaling. "En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één." Gal 3:20 NBG '51 "En de Middelaar is niet [Middelaar] van een, maar God is één." Staten Vertaling "Een tussenpersoon nu komt niet voor een persoon op, en God is één" Leidse Vertaling "Maar een middelaar vertegenwoordigt meer dan één persoon, God echter is één" Willibrord Vertaling "Maar de middelaar vertegenwoordigt altijd meer dan één persoon; God echter is één." Naardense Vertaling. "En de middelaar is niet middelaar van één partij, maar God is één."* Herziene Staten Vertaling. "Nu is er geen middelaar waar het slechts één persoon betreft, maar God is slechts één."* Nieuwe Wereld Vertaling. "Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl" Jac 2:19 NBG '51 "Je gelooft dat God één is? daar doe je goed aan" Naardense Vertaling "U gelooft dat God één is en daar doet u goed aan."* Herziene Staten Vertaling. Het moge duidelijk zijn dat de bijbel leert dat God één is. "En de HEERE zal tot Koning over de ganse aarde zijn; te dien dage zal de HEERE één zijn, en Zijn Naam één." Zach 14:9* Staten Vertaling "En de Heer zal koning zijn over alle landen; in dien tijd zal de Heer één zijn en zijn naam één."* Lutherse Vertaling. "En J-e-h-o-v-a-h moet koning worden over de gehele aarde. Op die dag zal J-e-h-o-v-a-h één blijken te zijn, en zijn naam één."** Nieuwe Wereld Vertal [i][i]Leren we niet in het nieuwe testament dat alles één is; wat zit u dan te praten over een god die één is? Laatst gewijzigd door marie daenen : 17 januari 2014 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de term 'elohim' impliceert dat er nog andere goden zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 januari 2014 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De grootste neergeschreven leugens/verhaaltjes hebben nu eenmaal betrekking op religie. Of om kort te gaan: 'goden bestaan niet'. God, aldus, is één verzinsel; is één grote leugen; is één misvatting; is één uitvlucht; is één creatie om domme mensen onderdrukt te houden; ...
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, dat doet die term niet. De bijbel is daar ook heel duidelijk over: Wie is de God van Israel? De God van Abraham, Izaak, en Jacob? Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE. Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst. Exodus 29:46 “En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God.” Numeri 15:41 “Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.” Deuteronimium 10:20-21 “J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God” Jozua 24:18 “Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God.” II Samuel 22:32 “Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?” I Kronieken 16:14 “Hij, J-H-W-H, is onze God” II Kronieken 13:10 “Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God” Psalm 31:15 “Maar ik vertrouw op U, J-H-W-H, ik zeg: Gij zijt mijn God.” Psalm 89:7 “want wie in de hemel kan J-H-W-H evenaren, wie onder de goden is J-H-W-H gelijk?” Psalm 91:2 “Ik zeg tot J-H-W-H: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.” Psalm 100:3 “3 Erkent, dat J-H-W-H God is; Hij heeft ons gemaakt, en Hem behoren wij toe.” Psalm 105:7 “Hij, J-H-W-H, is onze God, zijn oordelen gaan over de ganse aarde;” Psalm 118:27 “J-H-W-H is God, Hij heeft het voor ons doen lichten.” Psalm 140:7 “Ik zeg tot J-H-W-H: Gij zijt mijn God” Jesaja 25:1 “O; J-H-W-H, Gij zijt mijn God.” Jesaja 41:13 “Want Ik, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;” Jesaja 43:3 “Want Ik, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;” Jesaja 51:15 “Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen” Jeremiah 3:22-23 “Zie, hier zijn wij, wij komen tot U, want Gij zijt J-H-W-H onze God” Jeremiah 10:10 “10 Doch J-H-W-H is de waarachtige God, Hij is de levende God en een eeuwig Koning;” Jeremiah 31:18 “want Gij, J-H-W-H, zijt mijn God.” Habakuk 1:12 “Zijt Gij niet vanouds, J-H-W-H, mijn God, mijn Heilige?” En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God? Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij.” Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.” II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.” I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer” I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.” II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij” Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.” Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn.” Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.” Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander” Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet. ” Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;” Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb; GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is aan 'u' om te bewijzen dat hij wel bestaat; net zoals het aan mij zou zijn om te bewijzen, dat er blauwe nijlpaarden en gele ijsberen bestaan, als ik hun bestaan zou claimen. Dit brengt ons terug bij de stelling, dat god niet bestaat. In de honderden berichten die u al heeft gepost, bent u met nog niet één bewijs gekomen. Al wat u hier doet, is de doldwaze volksoverleveringen reproduceren. Komt u dus gerust met een bewijs, om te staven dat god bestaat. Elke referentie naar de bijbel zal ik negeren. Dat is hetzelfde als bewijzen dat Harry Potter bestaat, op basis van de boeken van Harry Potter. Succes!
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heeft u ooit overwogen dat het woord één hier niet opgevat moet worden als telwoord, maar om aan te duiden dat JHWH nummer 1 is, de eerste en voornaamste van alles en het begin van alles? Dat is toch overduidelijk ook de strekking van Markus 12:28? Daar gaat Markus toch zeker niet de 3-eenheid weerleggen? En als Markus had willen aantonen dat er geen goden zijn naast JHWH, dan had hij dat natuurlijk duidelijk gesteld door meteen het veelgodendom van de heidenen te veroordelen. Dat doet hij echter niet. Uw simplistische verklaring is naar mijn mening erg onlogisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eliyahu heeft wel degelijk een hard, wetenschappelijk bewijs onderbouwd om met vrij harde cijfers, super rationeel te bewijzen dat GOD oftewel J-H-W-H wel degelijk bestaat. Zonet nog heb ik zijn posting opgeslagen in mijn administratie file voor nadere studie offline, en die link naar het antropisch principe van de site is super goed. Je moet niet zomaar iemand kleineren maar rationeel kijken naar de cijfers en harde feiten. Dewanand en Wieroe. hindoe fundamentalisten Dit postte Eliyahu dus recentelijk, ik citeer uit backup file wat zinnen: -------- citaat van Eliyahu Info antropisch principe rubriek godsdienst en levensovertuiging op forum politics.be: Bestaat God - bestaat God niet posting Eliyahu dd 20 December 2013, 15:17 Bs'd Er is nu sterk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs dat God bestaat. Het heet "het antropisch principe". De kans voor ons universum om te worden zoals het geworden is, zodat er leven in mogelijk is, ligt op ongeveer 1 op 10^173. Voor meer engelstalige informatie over dat onderwerp kijk hier: http://www.reasons.org/scientists/an...-plan-humanity Een wiskundige, Borel, heeft berekend dat een gebeurtenis die een kans heeft om te gebeuren van niet meer dan 1 op 10^50, dat dat nooit zal gebeuren, dit ongeacht de hoeveel tijd ter beschikking, en ongeacht het aantal pogingen. Zoals iedereen kan zien, de kansen dat de afstemming van het heelal bij toeval zo is dat leven mogelijk is, is zeer vele malen kleiner dan die ondergrens van 1 op 10^50. Betreffende dit antropische principe schreef één van de grootste wetenschappers die nu leven, Stephen Hawking: "De meeste waardes zouden universums veroorzaken die, alhoewel ze zeer mooi zouden zijn, niemand zouden kunnen bevatten om die schoonheid te bewonderen. Men kan dit zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping van het heelal en de keuze van de natuurwetten, of als ondersteuning voor het sterke antropische principe." "Een korte geschiedenis van de tijd", door Stephen Hawking, blz 139. "Het is zeer moeilijk om te verklaren waarom het universum begonnen is op precies de manier waarop het begonnen is, behalve als de daad van een God die van plan was om wezens zoals ons te scheppen." Idem blz 140 Dus daar is het, het wetenschappelijke bewijs dat God bestaat. http://forum.politics.be/showthread.php?t=195950 ------------- end noot van Wieroe, de Hindoe kat: 'Ik als Hindoe kat vindt deze redenatie van Eliyahu en andere antrosofische wetenschappers toch erg menscentristisch en katonvriendelijk. Ik geloof eerder dat de Grote Moeder Kat dit hele universum ontwierp om op aarde katten te laten leven, te laten genieten, te laten neuken, en te laten luieren in warme, luie mandjes. En pas veel later, tientallen miljoenen later ontwierp de Grote Moeder Kat de mensachtigen, de homo sapiens, en de huidige mensapen zoals ene lage kaste koelie aapje Dewanand, om dus het eten uit te scheppen voor de kat en zijn poep op te ruimen en deze mensaap moet hier zelf voor betalen, als een dagelijkse boete en tapas om zo verlost te raken van slecht karma uit vorige levens als kattenhater en zondaar.' Aldus Wieroe die dit aan mij vertelde in miauw katten sanskriet via zijn wifi kwantum communicatie netwerk vanuit zijn luie, warme mandje. Wat een gemiauw zeg, nu nog een hapje lekkere Duitse kattenbrokjes uit 1940 zegt Wieroe luid miauwend, voor hij nog een borreltje neemt van de smakelijke gemeentepils in Delft uit de tap. Laatst gewijzigd door dewanand : 19 januari 2014 om 00:25. Reden: mijn eigen wetenschappelijk onderzoek delen met gelijk gestemden en data zoeken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En, wat betreft: Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samen met Jezus is ook de God van de Joden gestorven aan het kruis (de Joden specifiek aan het hakenkruis).
Immers heeft Jezus zelf gezegd: Ik en de Vader zijn EEN. Nu: God is niet alleen EEN, maar ook TWEE (Vader en Zoon), en ook DRIE (de heilige geest die beiden verbindt). Maar ook is God oneindig in getal (de microwezentjes). Dus het wordt de hoogste tijd dat de God van de Joden eens tellen leert, en Jezus ook daarbij. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 20 januari 2014 om 11:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Hoeveel maaltijden krijgt u daar per dag?
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het dan al zo onweerlegbaar zéker dat 'het universum' ooit begonnen is?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |