Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2004, 20:12   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard Terreur en burka's

In Maaseik zijn vier jonge Marokkanen gearresteerd. Zij zijn waarschijnlijk leden van de GICM, de Groupe Islamique Combattant Marocain. Die groep is verantwoordelijk voor de aanslagen in Cassablanca waarbij vorig jaar 45 doden vielen en voor de grote aanslag dit jaar in Madrid, waarbij 191 mensen werden vermoord. Alle verdachten zijn twintigers die in Maaseik zijn geboren en opgegroeid. Eén van de verdachten werd al door Marokko gezocht als lid van de GICM. Een ander had in Tsjetsjenië en Afghanistan gevochten en hij was ook op de vlucht voor de Marokkaanse justitie. Een derde had zijn paspoort uitgeleend aan een gezochte terrorist. Maar ondanks dat konden zij ongestoord in ons land verblijven ...

Zoals de meeste leden van ondergrondse organisaties hadden zij in Maaseik een onopvallend leven geleid, zonder ooit moeilijkheden te veroorzaken. Het enige smetje op hun blazoen was dat zij vreemde vrienden hadden: fundamentalistische moslims die hun vrouwen dwongen een burka te dragen, met alleen maar een kijkvenstertje met gaas voor de ogen. Typisch detail: één krant zette boven een artikel over deze zaak een titeltje waarin werd gemeld dat enkele 'Limburgers' waren gearresteerd op verdenking van terrorisme. Die 'Limburgers' hadden wel Arabische namen als Khalid, Abdallah, Houcine en Rachid. Dat eufemisme was dus al even doorzichtig als het klassieke 'jongeren'. En al even typisch: bij de islamitische immigranten in Maaseik wilde niemand commentaar leveren op deze zaak en de 'gewone' Limburgers wilden alleen vragen van journalisten beantwoorden als zij anoniem konden blijven.

http://vlaamsblok.be/index.shtml

Ze gaan moslimvrouwen met de fiets leren rijden, binnenkort zijn al onze zorgen van de baan. Leve de multikul!
Oud 21 september 2004, 20:19   #2
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Zinloos topic.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 20:29   #4
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Zinloos topic.
Helemaal niet, de multiculturele samenleving is de ideale broed- en schuilplaats voor moslimterroristen. Merk op dat die Marokkanen hier geboren en getogen zijn en dat ze kunnen rekenen op de steun van de moslimgemeenschap. Onze eigen mensen durven zelfs geen interview meer geven uit schrik voor represailles. Leuk toch zo'n multiculturele samenleving? Wat een verrijking!
Oud 21 september 2004, 20:31   #5
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
bron : vb
En dan? Niet politiek-correct genoeg voor u? Heeft multiculti Pietje weer last van ontkenningsdrang?
Oud 21 september 2004, 20:33   #6
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Helemaal niet, de multiculturele samenleving is de ideale broed- en schuilplaats voor moslimterroristen. Merk op dat die Marokkanen hier geboren en getogen zijn en dat ze kunnen rekenen op de steun van de moslimgemeenschap. Onze eigen mensen durven zelfs geen interview meer geven uit schrik voor represailles. Leuk toch zo'n multiculturele samenleving? Wat een verrijking!
Natuurlijk heb je ook rotte appels , die komen overal voor. Kan jij dan niks anders dan veralgemenen?
Oud 21 september 2004, 20:38   #7
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb je ook rotte appels , die komen overal voor. Kan jij dan niks anders dan veralgemenen?
Die eerste zin is een veralgemening.
Oud 21 september 2004, 20:40   #8
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Die eerste zin is een veralgemening.
En ze klopt.
Oud 21 september 2004, 20:41   #9
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe? Zijn er dan geen problemen met islamitische jongeren? Is er dan geen radicalisering aan de gang onder de moslimgemeenschappen? Dit is weer een sterk staaltje van struisvogelpolitiek, had niets anders van u verwacht eigenlijk.
Oud 21 september 2004, 20:41   #10
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En ze klopt.
" 't Kan vriezen, 't kan dooien" klopt ook.
Oud 21 september 2004, 20:44   #11
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe? Zijn er dan geen problemen met islamitische jongeren? Is er dan geen radicalisering aan de gang onder de moslimgemeenschappen? Dit is weer een sterk staaltje van struisvogelpolitiek, had niets anders van u verwacht eigenlijk.
Ja er zijn problemen met bepaalde Islamitische jongeren. Ja er is radicalisering aan de gang onder bepaalde moslimsgemeenschappen.
Oud 21 september 2004, 20:50   #12
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ja er zijn problemen met bepaalde Islamitische jongeren. Ja er is radicalisering aan de gang onder bepaalde moslimsgemeenschappen.
OK, je heeft het al toe, dat is toch al iets. Hoe wil je de problemen aanpakken? Ik ben van mening dat de multiculturele samenleving moet ontbonden worden. De islam is een gevaar voor onze samenleving en niet verenigbaar met democratie en Europese waarden en normen.
Oud 21 september 2004, 20:53   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Niet politiek-correct genoeg voor u? Heeft multiculti Pietje weer last van ontkenningsdrang?
Wat zou je ervan denken, moest iedereen hier de respectievelijke "partij-websites", van hun voorkeur , naar "hier" zou copiëren ???????????8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 20:56   #14
Musketo
Banneling

Standaard

Ik ben geen politiek meesterbrein en ik weet niet hoe je deze problemen best kan aanpakken. Criminelen zouden zoiezo uitgewezen moeten worden maar de multiculturele samenleving afschaffen is onzin. Niet iedereen moet boeten voor de daden van enkelen.
Vraag je liever eens af waarom er tegenwoordig zoveel fundamentalistische moslims rondlopen.
Oud 21 september 2004, 21:13   #15
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben geen politiek meesterbrein en ik weet niet hoe je deze problemen best kan aanpakken. Criminelen zouden zoiezo uitgewezen moeten worden maar de multiculturele samenleving afschaffen is onzin. Niet iedereen moet boeten voor de daden van enkelen.
Vraag je liever eens af waarom er tegenwoordig zoveel fundamentalistische moslims rondlopen.
Waarom is dat volgens u? Waarschijnlijk weer onze schuld zoals altijd want er een zondebok gezocht moet worden. Kritiek op de islam is onbestaande in dit land. Feit is wel dat de islam een onverdraagzame en in wezen een zuivere racistische religie is. Voor mij is dat geen godsdienst meer maar een politieke ideologie van haat en terreur tegen andersdenkenden. Het neo-fascisme zeg maar.
Oud 21 september 2004, 21:19   #16
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kritiek op de islam is onbestaande in dit land.
Dan moet je toch eens wat vaker je eigen posts en de rest van dit subforum lezen. Om te beginnen.
Oud 21 september 2004, 21:22   #17
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is dat volgens u? Waarschijnlijk weer onze schuld zoals altijd want er een zondebok gezocht moet worden. Kritiek op de islam is onbestaande in dit land. Feit is wel dat de islam een onverdraagzame en in wezen een zuivere racistische religie is. Voor mij is dat geen godsdienst meer maar een politieke ideologie van haat en terreur tegen andersdenkenden. Het neo-fascisme zeg maar.
Ik ga weer oude koeien uit de gracht halen maar het christendom, dat de hoofdgodsdienst is in onze contreien neem ik aan , heeft echt wel geen recht van spreken als het zich een tolerante godsdienst noemt. De Islam is meer dan eens vervolgd geweest en dezer dagen worden duizenden onschuldigen getroffen door de ' precisiebombardementen' etc. van de Amerikanen. Stel het je voor: Heel je gezin komt om in zo'n bombardement en daar sta je dan. Zou jij hen nog steeds goedgezind blijven? Ik alleszins niet.
Waarom noem je de islam zo ? Op zich is er niks verkeerd aan net zo min als met andere godsdiensten maar sommige interpretaties ervan daarentegen.
Toen ik vorig jaar op bezoek ben geweest in een moskee te genk met de school had ik helemaal niet de indruk die jij ervan hebt. Dat waren aardige mensen die zich duidelijk afkeerden van de fudamentalistische gruweldaden.
Oud 21 september 2004, 21:23   #18
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Dan moet je toch eens wat vaker je eigen posts en de rest van dit subforum lezen. Om te beginnen.
Ik had het over de multiculturele heilsprofeten en linkse politiek.
Oud 21 september 2004, 21:24   #19
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ga weer oude koeien uit de gracht halen maar het christendom, dat de hoofdgodsdienst is in onze contreien neem ik aan , heeft echt wel geen recht van spreken als het zich een tolerante godsdienst noemt. De Islam is meer dan eens vervolgd geweest en dezer dagen worden duizenden onschuldigen getroffen door de ' precisiebombardementen' etc. van de Amerikanen. Stel het je voor: Heel je gezin komt om in zo'n bombardement en daar sta je dan. Zou jij hen nog steeds goedgezind blijven? Ik alleszins niet.
Je gooit nu toch wel wat dingen op een hoop, vind ik.
Oud 21 september 2004, 21:27   #20
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gooit nu toch wel wat dingen op een hoop, vind ik.
Indruk had ik ook al. Ik ben nog niet zo ver dat ik een duidelijke structuur kan brengen in wat ik zeg. Excuses.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be