![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijft natuurlijk erg voor de nabestaanden, zeker voor de familie van de chauffeur... Maar aan de andere kant... Meer dan een miljoen belgen slikken die dingen en ze worden nog elke dag verkocht... Wat voor gevaar schuilt er in die pharmadrugs? En waarom zijn die legaal? Hoe groot is het risico dat er nog zo'n of andere zaken gebeuren? Erger nog, hoeveel ongevallen, moorden en andere zaken gebeurden er al onder invloed van van deze door de dokter voorgeschreven dope? De ouders willen ook DNA van de buschauffeur om te onderzoeken of hij erfelijke gevoelig is voor het antidepressivum Paroxetine dat hij slikte . Het Zwitserse gerecht wil geen DNA afstaan. ”Als het medicijn verantwoordelijk is, moet daartegen opgetreden worden”, zegt Rob Knoester, de advocaat van de nabestaanden. Is die chemische rommel verantwoordelijk voor de dood van zoveel kinderen? En anderen...
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 15 juli 2014 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof hier niet veel van. Die ouders hebben gewoon zo lang gezocht tot ze iemand vonden die bewees wat ze wilden bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is een feit dat die anti-depresiva rare dingen doen met mensen. Als we de omschrijving van "drugs" er bij nemen is dit "medicijn" een typevoorbeeld van harddrugs, met afkickverschijnselen en al... In hoe verre deze dingen een invloed hebben op het dagelijkse leven is nog zeer de vraag. Alleen al de mogelijkheid dat dit kan vraagt om een uitgebreid onderzoek. Per slot van rekening is 1 op tien belgen een dagelijks gebruiker van dit spul...
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik volg Miauw. Dit was geen onafhankelijk onderzoek.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter verduidelijking, ik geloof helemaal niet een de zelfmoordversie, net zoals een piloot geen zelfmoord pleegt door z'n vliegtuig vol met mensen in de oceaan te dumpen. Voor zelfmoord zijn er andere mogelijkheden.
Een ongeluk schuilt in een klein plaatsje, en dat is wat ik denk dat het is, een ongeluk. Wat ik hier wel graag zou aankaarten is het effect dat deze chemische medicijnen op mensen kunnen hebben. Van aandachtsverlies tijdens 't rijden tot eventueel doorflippen. Was er eens geen schietpartij waarbij de dader deze medicijnen nam? ![]() Rijden onder invloed mag niet, niet van alcohol en niet van drugs, maar wat dan met de mensen die dagdagelijks onder invloed van deze en andere medicijnen zitten? Oké, dan kan je er weer andere onderzoeken bij halen, rijden met een verkoudheid is even gevaarlijk als dronken rijden, met koorts van 't zelfde... Zelfs met hooikoorts zou je 't zelfde rijgedrag hebben... ![]()
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zal je kind maar wezen natuurlijk, maar het is tragisch dat de ouders blijven persisteren dat er een aanwijsbare, tastbare "schuldige" moet en zal gevonden worden. Je kan evengoed een theorie opbouwen dat een van de kinderen vooraan in de bus "om te lachen" eens aan het stuurwiel getrokken heeft. Dat achteraf bewijzen is een andere zaak uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dus ook niet uitgesloten dat er 1 miljoen rijdende bommen zijn in belgie?
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Interessante lectuur over rijden onder invloed van medicijnen: http://www.wegcode.be/docupol/ROPS.pdf
Bepaalde medicatie kan een gevaar zijn als bestuurder, maar het probleem zal erin bestaan om accurate tests te ontwerpen die de politie kan gebruiken. Daarbij is het haast ondenkbaar dat onze wetgevende macht de farmaceutische industrie kan bijhouden...
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Als men iedereen die Seroxat neemt zou verbieden te rijden, het fileprobleem was meteen opgelost!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de advocaten die de ouders adviseren, geld aan het ruiken zijn.
Mijn achterkozijn had gisteren een ongeval met iemand die een verkoudheid had. Zijn advocaat zal wel ergens iets en iemand vinden die een link legt naar het hoestsiroopje ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Helaas zien de mensen de naakte realiteit niet graag onder ogen en geloven ze liever hun eigen versie, hoe ze zouden willen dat het zou zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan helpen ze niet op de juiste manier en als ik zo wat rond lees is het middel vaak erger dan men denkt. Een medicijn met lichamelijke EN geestelijke verslaving, een middel dat de dokters voorschrijven als snoepjes... Is het dan zo erg met de druk en stress in belgie dat de bevolking er voor de helft onderdoor gaat? https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=8532 Op de Nederlandse televisie was er een docu over dit spul, en het komt er niet zo goed uit...
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoestsiroop in bepaalde hoeveelheden leuke eigenschappen heeft is al langer duidelijk, Prince (klein zangertje op hoge hielen) dronk het vroeger ook vaak... MAAR : Griep en verkoudheid is het nieuwe rijden onder invloed Rijden onder invloed: ook verkoudheid is gevaarlijk achter het stuur Verkoudheid equivalent van 4 dubbele whisky's Verkouden rijden even gevaarlijk als met drank op ... Als je mag rijden met een verkoudheid mag je eigenlijk ook rijden met 4 dubbele whisky's op want 't geeft blijkbaar dezelfde resultaten... Uw achterkozijntje kan 't dus gerust proberen voor de rechtbank, de medische dossiers laten zien dat de wetgeving niet klopt en dat de tegenpartij onder invloed reed. ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Van de hoestsiroop die mijn oma maak van vlierbessen ben je zeker de hele avond groggy.
Maar ze werkt wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Iemand die xtc verkoopt gaat ook niet zeggen dat het eigenlijk niet gezond is...
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Clicquot : 18 juli 2014 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Indien hij medicijnen innam, en dit de oorzaak zou zijn van de crash, zou dit toch al lang boven water gekomen zijn zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of het "medicijn" de oorzaak was, ik weet wel dat zo'n klein tikje aan 't stuur vaker kan voorkomen, een afleiding in de vrachtwagen (autobus in dit geval) , een vogel die vlak voor de voorruit vliegt, een steen die ergens aan de zijkant van de weg rolt, de zon die even vervelend in je ogen schijnt... Dat lijkt mij vrij aannemelijk, maar dat maakt het nog steeds een ongeval... Toch kan het best zijn dat dit "medicijn" zorgde voor een verminderde concentratie of extra sufheid. Dat kan ik niet uitsluiten, 'k ben geen dokter of wetenschapper. Jammer genoeg verdienen de dokters en wetenschappers vrij vaak hun centjes dank zijn de makers van 't medicijn" en kan er geen zekerheid zijn over 't resultaat van 't onderzoek...
![]() |