Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2004, 12:25   #1
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard Kiesgedrag rest van de wereld Kerry vs Bush

Kies , als het van jou afhing : http://www.betavote.com/
Het valt wel op dat blijkbaar de GI's enkel genieten van een internetaccess in Irak
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 12:38   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Het valt wel op dat blijkbaar de GI's enkel genieten van een internetaccess in Irak
Interessante interpretatie van jou.

Je wilt waarschijnlijk niet aannemen dat er ook Irakezen zijn die aangesloten zijn op het net en dat de 'silent majority' in Irak Bush misschien wel dankbaar is om Saddam Hoessein te hebben verdreven.
Oud 20 september 2004, 13:21   #3
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Interessante interpretatie van jou.

Je wilt waarschijnlijk niet aannemen dat er ook Irakezen zijn die aangesloten zijn op het net en dat de 'silent majority' in Irak Bush misschien wel dankbaar is om Saddam Hoessein te hebben verdreven.
Ik neem aan dat jij Bush gekozen hebt ?
Oud 20 september 2004, 13:34   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat jij Bush gekozen hebt ?
Dat neem je goed aan.

In las trouwens in de krant van zaterdag een intervieuw met Herman De Croo. Blijkt dat hij ook Bush verkiest boven Kerry.

Ieder zijn mening, hé?

BTW : de waarde van deze poll is maar heel erg relatief. Als je ziet dat bij de kiezers uit de United States er 70% voor Kerry zijn en 30% voor Bush, terwijl de 'wetenschappelijke' polls in de V.S. momenteel Bush een voorsprong geven van 5 �* 10% op Kerry met een foutmarge van ongeveer 3%.

Laatst gewijzigd door Antoon : 20 september 2004 om 13:43.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 13:50   #5
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Belachelijk dat je enkel voor Bush en Kerry kunt stemmen. Ik vind ze allebei even slecht. Zoals Micheal Badnarik, de kandidaat vd libertarische partij, terecht stelt:

Citaat:
We are not satisfied with the status quo, voting for the lesser of two evils and your candidate wins and you still get evil. If you continue to vote for the democrats or the republicans you are committing political suicide. The only chance we have to save our constitutional republic is to vote libertarian.
Amerika moet terug naar de basics, terug naar het Amerika zoals de founding fathers dat voor ogen hadden. Bush en Kerry zijn allebei fanaten van big government, ze zijn allebei tegenstanders vd vrije markt. Meer mens met MINDER overheid! 8)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 13:55   #6
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Belachelijk dat je enkel voor Bush en Kerry kunt stemmen. Ik vind ze allebei even slecht. Zoals Micheal Badnarik, de kandidaat vd libertarische partij, terecht stelt:

Amerika moet terug naar de basics, terug naar het Amerika zoals de founding fathers dat voor ogen hadden. Bush en Kerry zijn allebei fanaten van big government, ze zijn allebei tegenstanders vd vrije markt. Meer mens met MINDER overheid! 8)
Prefereert U het Belgisch systeem en zo ja, waarom? Weet U hier trouwens op welke kandidaat U stemt?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 13:56   #7
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dat neem je goed aan.

In las trouwens in de krant van zaterdag een intervieuw met Herman De Croo. Blijkt dat hij ook Bush verkiest boven Kerry.

Ieder zijn mening, hé?

BTW : de waarde van deze poll is maar heel erg relatief. Als je ziet dat bij de kiezers uit de United States er 70% voor Kerry zijn en 30% voor Bush, terwijl de 'wetenschappelijke' polls in de V.S. momenteel Bush een voorsprong geven van 5 �* 10% op Kerry met een foutmarge van ongeveer 3%.
Idd , d'er polls en d'er zijn polls , hé.NBC publiceert geregeld online polls waar Bush er niet zo goed uitkomt , daarentegen The Washington Post oa net omgekeerde...alles naargelang de strekking vrees ik...het zal in ieder geval een niptte strijd zijn..alhoewel ik meer vrees dat Bush aan het langste eind gaat trekken hoezeer ik me er tegen verzet...Kerry is zwak ..en kan niet overtuigen...zeer tragisch natuurlijk voor het Amerikaanse volk..indien het toch Bush wordt ...
Maar ik blijf erin geloven ...
Oud 20 september 2004, 14:03   #8
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Prefereert U het Belgisch systeem en zo ja, waarom? Weet U hier trouwens op welke kandidaat U stemt?
Lees eens het programma van de libertarian party.
Dit heeft totaal niks te maken met het belgisch systeem, wij hebben hier zelfs geen liberale partij (laat staan een libertarische).
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 14:05   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neruda,

Ik hoop op Bush, jij op Kerry.

Maar het is hoedanook te wensen dat de winnaar een duidelijke winst boekt. Want als het teveel 'nek-aan-nek' wordt dan verzeilen we weeral in de clowneske taferelen van 2000, waar je stemmentellers ziet die de stemkaartjes tegen het licht houden en met een oog bekijken om uit te maken wat het resultaat is.

En dat soort circus komt de democratie nooit ten goede.

Laatst gewijzigd door Antoon : 20 september 2004 om 14:06.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 14:07   #10
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kies , als het van jou afhing : http://www.betavote.com/
Belachelijke site. Ik heb twee weken geleden al gestemd op Kerry en nu weer... Je kan dus zoveel stemmen als je wil blijkbaar.

Bovendien is deze poll zeer slecht. Iedereen weet ondertussen wel dat Bush bij de overgrote meerderheid van de wereldbevolking minder geliefd is, zeg maar gerust gehaat wordt, dus deze mensen kiezen sowieso al voor Kerry.

En dan nog, er is slechts één poll die van belang is en dat is die die op 2 november gehouden wordt in de VS en jammer genoeg zal Bush waarschijnlijk aan het langste eind trekken...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 14:08   #11
mina
Vreemdeling

Standaard

hoe kan je nu zeggen dat je voor bush stemt? ik zeg niet dat kerry een ideale president zou zijn, maar bush is gewoon een oorlogszuchtige idioot, die niets snapt van internationale politiek - om nog maar te zwijgen van diplomatie - en zich alles laat influisteren door zijn administratie. zijn toespraken worden geschreven door zijn medewerkers om toch maar te vermijden dat hij dommme dingen zal zeggen (wat in het verleden toch al vaker gebeurd is). bovendien worden internationale instellingen onder zijn incumbancy volledig uitgehold. en dan te bedenken dat hij ook nog eens onrechtmatig de presidentsverkiezingen gewonnen heeft...
als de amerikanen nu niet beseffen op wie ze moeten stemmen, dan weet ik het niet meer.
toch vrees ik dat buch herverkozen gaat worden. en je kan zeggen wat je wil, maar op 4 jaar kan je nog veel misdoen. de enige troost is dat we dan tenminste van hem af zijn.
mina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 14:12   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K

Het is fout te beweren dat je enkel voor twee kandidaten kunt stemmen. Tijdens de voorrondes hebben alle Amerikanen het recht om zich verkiesbaar te stellen. Er zijn toruwens ook veel politieke partijen die kandidaten naar voor schuiven. Maar het slaagt nooit aan bij het groot publiek. De enige die ooit echt een kans heeft gemaakt naast de democraten en de republikeinen is Ross Perot, hij geraakte in de laatste ronde maar heeft het ook niet gehaald.
Verder heb je ook weer deze keer Ralph Nader in de laatste rode, maar met zo'n links programma geraak je er nooit in de V.S.
Oud 20 september 2004, 14:15   #13
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mina
maar bush is gewoon een oorlogszuchtige idioot, die niets snapt van internationale politiek - om nog maar te zwijgen van diplomatie - en zich alles laat influisteren door zijn administratie. zijn toespraken worden geschreven door zijn medewerkers om toch maar te vermijden dat hij dommme dingen zal zeggen (wat in het verleden toch al vaker gebeurd is).
Dat is zo met elke president of regeringsleider waar ook ter wereld of denk je dat Bill Clinton al zijn beslissingen zelf genomen heeft en zijn toespraken zelf schreef?
Een president staat ook altijd onder druk van belangengroepen die in hem gefinancieerd hebben of waarmee deze president of iemand binnen zijn administratie banden heeften jammer genoeg bevinden die van de republikeinen zich altijd aan de ietwat duistere kant.

Citaat:
bovendien worden internationale instellingen onder zijn incumbancy volledig uitgehold.
Hoe bedoel je? De Bushadministratie veegt misschien wel zijn botten aan internationale organisaties en verdragen, maar ik vraag me af in welke mate hij ze werkelijk uitholt...
Citaat:
en dan te bedenken dat hij ook nog eens onrechtmatig de presidentsverkiezingen gewonnen heeft...
Dat klopt wel. Al had Gore maar moeten profiteren van de hoogconjunctuur die Clinton naliet. Maar zo'n droge paljas als Al Gore is nu eenmaal niet echt ene politiek stemmenkanon.
Citaat:
als de amerikanen nu niet beseffen op wie ze moeten stemmen, dan weet ik het niet meer.
Moesten de Amerikanen Hillary Clinton kunnen kiezen of moest Bill Clinton zich weer kandidaat hebben kunnen stellen, dan mocht Bush nu al inpakken waarschijnlijk. Kerry is gewoon een te zwakke opponent voor Bush en die laatste zijn medewerkers hebben het zeer verstandig aangepakt in de verkiezingsrace waardoor Kerry meer zichzelf moest verdedigen dan dat hij Bush kon aanpakken op zijn fouten (wat nu ook niet meteen de moeilijkste opgave is).
Citaat:
toch vrees ik dat buch herverkozen gaat worden. en je kan zeggen wat je wil, maar op 4 jaar kan je nog veel misdoen. de enige troost is dat we dan tenminste van hem af zijn.
Dat vrees ik ook. En ik ben ook bang dat de Amerikanen tegen dan wel eens heel alleen op de wereld zouden kunnen staan.
Het is aan de democraten om tegen 2008 een vallabel alternatief voor de republikeinen klaar te hebben staan, onder de vorm van bijvoorbeeld Clinton.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 14:16   #14
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

pffff die poll is zwaar gemanipuleerd hoor.. maar 13% bush-stemmers?? laat me niet lachen. Echt, Neruda, maak je geen illusies.. Bush gaat winnen, en ik gun het hem van ganser harte.
Oud 20 september 2004, 14:20   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
pffff die poll is zwaar gemanipuleerd hoor.. maar 13% bush-stemmers?? laat me niet lachen. Echt, Neruda, maak je geen illusies.. Bush gaat winnen, en ik gun het hem van ganser harte.
Hear hear.
Oud 20 september 2004, 14:32   #16
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dat vrees ik ook. En ik ben ook bang dat de Amerikanen tegen dan wel eens heel alleen op de wereld zouden kunnen staan.
Het is aan de democraten om tegen 2008 een vallabel alternatief voor de republikeinen klaar te hebben staan, onder de vorm van bijvoorbeeld Clinton.
Omdat Franklin Delano Roosevelt 4 keer herkozen is als President is in 1951 het 22ste amendement ingevoerd. Sindsdien kan een president maximum 1 keer herkozen worden.
Clinton kan dus niet meer verkozen worden, zelfs al zou die dat willen.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 14:35   #17
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
tegen dan ligt Clinton onder de groene zoden
Oud 20 september 2004, 14:39   #18
M.V.V.
Burger

Standaard

Bush en Kerry zijn beiden erelid van Skull and Bones evenals Bill Clinton en de ouwe Bush was. Democrat of republican doet er niet toe, als je president wil worden moet je lid zijn van dat clubje. Doel van dat clubje is een 'verborgen' wereldregering vormen. Dus het maakt niet veel uit op wie je stemt, onder tafel hebben ze allen toch dezelfde agenda.
Ik zou graag Bush nog enkele termijnen president zien worden, vooral om zijn geloof en zijn houding tov Israël.

M.V.V. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 14:40   #19
mina
Vreemdeling

Standaard

een voorbeeld van de uitholling van de internationale instellingen is het aan de kant zetten van de VN in de aanloop naar de Irak-oorlog. de bush, blair en aznar wisten maar al te goed dat ze eigenlijk een tweede resolutie moesten laten stemmen. dit hebben ze bewust niet gedaan omdat ze wisten dat ze max 8 van de 15 leden van de veiligheidsraad achter zich zouden krijgen. dit zou dan eerder een delegitimering van de oorlog betekenen. dus hebben ze maar gebruik gemaakt van de 'grijze zone' in de eerste resolutie om ten strijde te kunnen trekken.
en hebben ze al WMD gevonden? ze hadden beter eerst de wapeninspecteurs hun werk laten doen.

wat zijn 'domheid' betreft: ik weet ook wel dat een president zijn toespraken niet zelf schrijft, maar ik vind toch dat bush overduidelijk te dom is. hij heeft gewoon geluk gehad dat hij 'de zoon van' is

wat de stemming betreft: ik ben het er zeker mee eens dat kerry niet zo'n sterke figuur is als de clintons, maar ik vind wel dat hij duidelijk wijzer is. dat merkt je al als je beiden vergelijkt bij interviews.

de kans dat in 2008 hillary clinton zich kandidaat stelt, is volgens mij zeer groot. ik denk dat zij een goede president zou zijn. het enige nadeel is dat zij dan de puinhoop van bush zal moeten opruimen en dan waarschijnlijk onverdiend zal afgestraft worden in 2012.
Oud 20 september 2004, 14:43   #20
mina
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
Omdat Franklin Delano Roosevelt 4 keer herkozen is als President is in 1951 het 22ste amendement ingevoerd. Sindsdien kan een president maximum 1 keer herkozen worden.
het gaat hier niet over bill clinton, maar hillary clinton natuurlijk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be