![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n vuile titel (gekte) voor zoiets dat die mensen als zo nobel aanzien.
Amaaai Of is het toch alleen maar voetbalgekte en niets b. ? titel: Duivelsgekte levert cafés en supermarkten 100 miljoen euro op link: http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...mpaign=enieuws Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flauwe kul schoofzak.
Je weet best dat duivelsgekte slaat op voetbalgekte. De titel van jouw draad slaat dus nergens op vermits GVA niets op niemand beledigt. Laat die gekken gerust gek zijn. Dat soort gekte gaat zonder medicatie weer over. Onthou alleen dat het ook de N-VA van pas komt als de economie, al is het maar voor zeer korte tijd, heropleeft. Bedenk ook eens hoeveel mensen er werk hebben gehad aan het knippen en aan elkaar stikken van al die zwart-geel-rode lappen. En aan het borduren, schilderen, of drukken van de jupiler reclame op de wimpels. Ook dat heeft heel wat geld in de staatskas gebracht. En dan hebben we het nog niet over al die boetes die geld in het laadje zullen brengen op 2I juli omdat er ongewenste reclame wordt gemaakt op de nationale feestdag.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn die vlaggen, T-shirts, spiegelklevers en al de andere prullaria eetbaar als de frigo leeg en het geld op is? Ik hoorde op het nieuws dat zelfs Obama een nieuwe redder des vaderlands, met name de keeper benoemd heeft. De lat ligt in Amerika echt niet hoog meer, als men na enkele verloren oorlogen ook nog eens iedereen moet feliciteren, na een verloren voetbalspelletje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De duivelsgekte is schoof duidelijk naar het hoofd gestegen, met als gevolg dat hij zich met de dag belachelijker maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met zulke verzuurde reacties kom je nergens hoor. waarom kan je niet en flamingant en supporter van de Rode Duivels zijn? uiteindelijk doen daar ook Vlamingen mee hoor en wonen we nu eenmaal nog altijd in België.
Als er mensen zijn die daarvoor willen vieren, waarom daarover zo zuur reageren? Gun nekeer andere mensen iets zeg. en wat is er plezanter dan feesten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar men doet er via het voetbal echt alles aan om het bij elkaar te houden. ![]() Verder heb ik daar, tot op bepaalde hoogte persoonlijk geen problemen mee, maar het valt toch op niet? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juli 2014 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2014 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben wel geïnteresseerd in voetbal, in alle sporten in feite. Ik zal ook supporteren voor deze Rode Duivels, waarom niet? morgen ga ik zelf op groot scherm kijken. En mee feesten als ze winnen, uiteraard. Maar een vlag uithangen of mij verkleden, neen, dat doe ik niet. Dat anderen dat doen, daar heb ik echt geen enkel probleem mee. Maar dit gaat echt niets verhelpen aan de problemen die het instituut België meebrengen, dat staat er compleet los van. Blijkbaar kunnen enkele diehard Belgicisten of diehard Vlaams-nationalisten dat niet los van elkaar bekijken. Dat is hun eigen probleem, het is gewoon dom. Dat het de Vlaamse zaak niet helpt, dat verzuurd reageren, is weer iets anders. Ook De Wever moet beseffen dat heel de sfeer die gecreëerd wordt nu, niets te maken heeft met Belgicisme, het heeft in feite zelfs niet te maken met het voetbal op zich. Ik durf te wedden dat de helft van diegenen die morgen op groot scherm de match bekijken, voor het WK nog niet de helft van de Belgische spelers kende. Neen, het gaat over de sfeer, over het zich identificiëren met winnaars waar je ergens een overeenkomst hebt. Als je ziet hoe de allochtone gemeenschap nu soms de grootste supporters zijn van de Belgen, zegt dat al veel. Dit overstijgt de sport, dit is het samenbrengen van mensen rond 1 evenement en als burgervader zou je daar toch op z'n minst interesse in moeten tonen. je moet je ook niet te hoog boven het volk wanen, je moet er tussen staan. En dat doe je nu tussen de massa, kijkend naar een sport die je niets interesseert. En kom, er zijn toch ergere zaken dan tussen een vierende menigte te staan???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jawel, zo werkt sport nu eenmaal. Mensen vinden dat ze deel uitmaken van de groep waar ook die voetballers toehoren. Als die dan spelen, dan zij zijn gewoon de vertegenwoordigers van die groep en voel je de winst of het verlies even goed dan die spelers zelf.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben zelfs al geen te grote voetbalfan, maar van de laatste match van de duivels heb ik genoten. Straks moet ik nog communautaire afwegingen gaan maken als ik saucisse d'Ardenne gaan kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2014 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over het gevoel, over de emoties, over het deel uitmaken van een groep. Dat is een puur menselijk gegeven. neen, meer zelf, dat is héél normaal in een groepsdierengemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dat niet inherent aan alle topsport, dat de sporters een dikkere bankrekening hebben dan hun fans? Als je werkelijk zo principieel bent, moet je geen enkele sport meer volgen, he. Of enkel nog de pure amateursport.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is maar zo belangrijk dan de aandacht die de media er aan besteed. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2014 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een 'dikkere' bankrekening zal wel niemand een probleem mee hebben zeker.Dat sommige van die jongens op 1 week zo veel verdienen dan een arbeider op gans zijn leven vind ik naar mijn bescheiden mening een beetje decadent ..een dokter die 30 euro rekent voor een consultatie vinden velen anders wel vlug degoutant.
|
![]() |
![]() |