Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2014, 12:22   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard GVA beledigt het belgicistisch heropleven !

Zo'n vuile titel (gekte) voor zoiets dat die mensen als zo nobel aanzien.

Amaaai

Of is het toch alleen maar voetbalgekte en niets b. ?

titel: Duivelsgekte levert cafés en supermarkten 100 miljoen euro op
link: http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...mpaign=enieuws

Citaat:
De kwartfinaleplaats van de Rode Duivels legt de Belgische economie geen windeieren. Alleen al uit de horeca en detailhandel wordt een opbrengst van minstens 100 miljoen euro verwacht. Dat is uniek, menen de sectoren.

“Met de match van aanstaande zaterdag er al bijgeteld, verwachten we dat de Belgische horeca een kleine 60 miljoen euro zal verdienen aan het WK”, zegt Gert Laurijssen van onderzoeksbureau Foodservice Alliance. “De wedstrijd tegen de Verenigde Staten zou ongeveer 14,3 miljoen euro hebben opgebracht, en voor de kwartfinale tegen Argentinië schatten we 19,8 miljoen euro.”
Frituren niet meegeteld

Die cijfers hebben enkel betrekking op cafés waar het voetbal werd uitgezonden. Onder meer frituren, die de afgelopen dagen ook gouden zaken deden, worden nog niet in de schattingen opgenomen.

Ook supermarkten profiteren van de Duivelshype, zegt Luc Andries van Unizo. “Ik wil nog niet te hard van stapel lopen omdat we de exacte resultaten nog niet hebben, maar we zullen moeiteloos over onze eerste schatting van 35 miljoen euro gaan. Die was louter gebaseerd op Belgische deelname aan het WK. De verkoop van drank, snoep en gadgets zal ongetwijfeld daar ver bovenuit stijgen.”

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2014, 12:56   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Flauwe kul schoofzak.
Je weet best dat duivelsgekte slaat op voetbalgekte. De titel van jouw draad slaat dus nergens op vermits GVA niets op niemand beledigt.

Laat die gekken gerust gek zijn. Dat soort gekte gaat zonder medicatie weer over. Onthou alleen dat het ook de N-VA van pas komt als de economie, al is het maar voor zeer korte tijd, heropleeft.

Bedenk ook eens hoeveel mensen er werk hebben gehad aan het knippen en aan elkaar stikken van al die zwart-geel-rode lappen. En aan het borduren, schilderen, of drukken van de jupiler reclame op de wimpels. Ook dat heeft heel wat geld in de staatskas gebracht. En dan hebben we het nog niet over al die boetes die geld in het laadje zullen brengen op 2I juli omdat er ongewenste reclame wordt gemaakt op de nationale feestdag.
Oud 3 juli 2014, 23:42   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Flauwe kul schoofzak.
Je weet best dat duivelsgekte slaat op voetbalgekte. De titel van jouw draad slaat dus nergens op vermits GVA niets op niemand beledigt.

Laat die gekken gerust gek zijn. Dat soort gekte gaat zonder medicatie weer over. Onthou alleen dat het ook de N-VA van pas komt als de economie, al is het maar voor zeer korte tijd, heropleeft.

Bedenk ook eens hoeveel mensen er werk hebben gehad aan het knippen en aan elkaar stikken van al die zwart-geel-rode lappen. En aan het borduren, schilderen, of drukken van de jupiler reclame op de wimpels. Ook dat heeft heel wat geld in de staatskas gebracht. En dan hebben we het nog niet over al die boetes die geld in het laadje zullen brengen op 2I juli omdat er ongewenste reclame wordt gemaakt op de nationale feestdag.
Is het u nog niet opgevallen dat er bijzonder weinig gewag gemaakt wordt van alcoholcontroles. Of dacht ge dat het niet geweten is dat al die bij elkaar zittende gekken zich goed bedienen van bier en daarna met hun vlaggenkaravaan bezopen huiswaarts keren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 05:37   #4
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Is het u nog niet opgevallen dat er bijzonder weinig gewag gemaakt wordt van alcoholcontroles. Of dacht ge dat het niet geweten is dat al die bij elkaar zittende gekken zich goed bedienen van bier en daarna met hun vlaggenkaravaan bezopen huiswaarts keren.
Zouden die allemaal hun belastingen kunnen betalen volgend jaar?
Zijn die vlaggen, T-shirts, spiegelklevers en al de andere prullaria eetbaar als de frigo leeg en het geld op is?

Ik hoorde op het nieuws dat zelfs Obama een nieuwe redder des vaderlands, met name de keeper benoemd heeft.
De lat ligt in Amerika echt niet hoog meer, als men na enkele verloren oorlogen ook nog eens iedereen moet feliciteren, na een verloren voetbalspelletje.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 07:03   #5
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De duivelsgekte is schoof duidelijk naar het hoofd gestegen, met als gevolg dat hij zich met de dag belachelijker maakt.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 07:44   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

met zulke verzuurde reacties kom je nergens hoor. waarom kan je niet en flamingant en supporter van de Rode Duivels zijn? uiteindelijk doen daar ook Vlamingen mee hoor en wonen we nu eenmaal nog altijd in België.

Als er mensen zijn die daarvoor willen vieren, waarom daarover zo zuur reageren? Gun nekeer andere mensen iets zeg. en wat is er plezanter dan feesten?
Oud 4 juli 2014, 08:06   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom kan je niet en flamingant en supporter van de Rode Duivels zijn
Omdat België best zo snel mogelijk opgesplitst moet worden misschien

Maar men doet er via het voetbal echt alles aan om het bij elkaar te houden.

Verder heb ik daar, tot op bepaalde hoogte persoonlijk geen problemen mee, maar het valt toch op niet?

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juli 2014 om 08:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 08:06   #8
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met zulke verzuurde reacties kom je nergens hoor. waarom kan je niet en flamingant en supporter van de Rode Duivels zijn? uiteindelijk doen daar ook Vlamingen mee hoor en wonen we nu eenmaal nog altijd in België.

Als er mensen zijn die daarvoor willen vieren, waarom daarover zo zuur reageren? Gun nekeer andere mensen iets zeg. en wat is er plezanter dan feesten?
Sommige flaminganten lijken maar niet te beseffen dat ze de Vlaamse zaak met een dergelijke houding helemaal geen dienst bewijzen. Van mij mag heel de straat voor mijn part zo'n vlag uithangen, ik ga er mijn slaap niet voor laten. Voetbal interesseert mij sowieso niet, net als koers overigens (en het is niet omdat ze daar eerder met Vlaamse dan met Belgische vlaggen staan te zwaaien dat ik mijn mening daaromtrent ga veranderen). Zolang ze mij er maar niet lastig komen mee vallen en mij vragen om ook zo'n vlag uit te hangen, doet iedereen in zijn eigen huis wat hij zelf wil.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 08:10   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voetbal interesseert mij sowieso niet
Weet je wat het 'leuke' van de zaak is ... mij ook niet.
Oud 4 juli 2014, 08:39   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Moet kunnen.....de meeste van die brullende kwieten hebben ook niks anders in hun leven om voor te feesten....Ik laat ze graag in de waan dat ZE (niemendal) gewonnen hebben....In tegenstelling tot hun sjottende helden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2014 om 08:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 08:43   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Is normaal Koning voetbal en Koning alcohol zijn onschendbaar.
Oud 4 juli 2014, 09:13   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Sommige flaminganten lijken maar niet te beseffen dat ze de Vlaamse zaak met een dergelijke houding helemaal geen dienst bewijzen. Van mij mag heel de straat voor mijn part zo'n vlag uithangen, ik ga er mijn slaap niet voor laten. Voetbal interesseert mij sowieso niet, net als koers overigens (en het is niet omdat ze daar eerder met Vlaamse dan met Belgische vlaggen staan te zwaaien dat ik mijn mening daaromtrent ga veranderen). Zolang ze mij er maar niet lastig komen mee vallen en mij vragen om ook zo'n vlag uit te hangen, doet iedereen in zijn eigen huis wat hij zelf wil.
correct.

ik ben wel geïnteresseerd in voetbal, in alle sporten in feite. Ik zal ook supporteren voor deze Rode Duivels, waarom niet? morgen ga ik zelf op groot scherm kijken. En mee feesten als ze winnen, uiteraard.

Maar een vlag uithangen of mij verkleden, neen, dat doe ik niet. Dat anderen dat doen, daar heb ik echt geen enkel probleem mee.

Maar dit gaat echt niets verhelpen aan de problemen die het instituut België meebrengen, dat staat er compleet los van.

Blijkbaar kunnen enkele diehard Belgicisten of diehard Vlaams-nationalisten dat niet los van elkaar bekijken. Dat is hun eigen probleem, het is gewoon dom.
Dat het de Vlaamse zaak niet helpt, dat verzuurd reageren, is weer iets anders.

Ook De Wever moet beseffen dat heel de sfeer die gecreëerd wordt nu, niets te maken heeft met Belgicisme, het heeft in feite zelfs niet te maken met het voetbal op zich. Ik durf te wedden dat de helft van diegenen die morgen op groot scherm de match bekijken, voor het WK nog niet de helft van de Belgische spelers kende.

Neen, het gaat over de sfeer, over het zich identificiëren met winnaars waar je ergens een overeenkomst hebt. Als je ziet hoe de allochtone gemeenschap nu soms de grootste supporters zijn van de Belgen, zegt dat al veel.
Dit overstijgt de sport, dit is het samenbrengen van mensen rond 1 evenement en als burgervader zou je daar toch op z'n minst interesse in moeten tonen. je moet je ook niet te hoog boven het volk wanen, je moet er tussen staan. En dat doe je nu tussen de massa, kijkend naar een sport die je niets interesseert.

En kom, er zijn toch ergere zaken dan tussen een vierende menigte te staan???
Oud 4 juli 2014, 09:15   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Moet kunnen.....de meeste van die brullende kwieten hebben ook niks anders in hun leven om voor te feesten....Ik laat ze graag in de waan dat ZE (niemendal) gewonnen hebben....In tegenstelling tot hun sjottende helden
jawel, zo werkt sport nu eenmaal. Mensen vinden dat ze deel uitmaken van de groep waar ook die voetballers toehoren. Als die dan spelen, dan zij zijn gewoon de vertegenwoordigers van die groep en voel je de winst of het verlies even goed dan die spelers zelf.
Oud 4 juli 2014, 09:47   #14
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
correct.

ik ben wel geïnteresseerd in voetbal, in alle sporten in feite. Ik zal ook supporteren voor deze Rode Duivels, waarom niet? morgen ga ik zelf op groot scherm kijken. En mee feesten als ze winnen, uiteraard.

Maar een vlag uithangen of mij verkleden, neen, dat doe ik niet. Dat anderen dat doen, daar heb ik echt geen enkel probleem mee.

Maar dit gaat echt niets verhelpen aan de problemen die het instituut België meebrengen, dat staat er compleet los van.

Blijkbaar kunnen enkele diehard Belgicisten of diehard Vlaams-nationalisten dat niet los van elkaar bekijken. Dat is hun eigen probleem, het is gewoon dom.

Ook De Wever moet beseffen dat heel de sfeer die gecreëerd wordt nu, niets te maken heeft met Belgicisme, het heeft in feite zelfs niet te maken met het voetbal op zich. Ik durf te wedden dat de helft van diegenen die morgen op groot scherm de match bekijken, voor het WK nog niet de helft van de Belgische spelers kende.

Neen, het gaat over de sfeer, over het zich identificiëren met winnaars waar je ergens een overeenkomst hebt. Als je ziet hoe de allochtone gemeenschap nu soms de grootste supporters zijn van de Belgen, zegt dat al veel.
Dit overstijgt de sport, dit is het samenbrengen van mensen rond 1 evenement en als burgervader zou je daar toch op z'n minst interesse in moeten tonen. je moet je ook niet te hoog boven het volk wanen, je moet er tussen staan. En dat doe je nu tussen de massa, kijkend naar een sport die je niets interesseert.

Dit.

Ik ben zelfs al geen te grote voetbalfan, maar van de laatste match van de duivels heb ik genoten.
Straks moet ik nog communautaire afwegingen gaan maken als ik saucisse d'Ardenne gaan kopen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 09:52   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jawel, zo werkt sport nu eenmaal. Mensen vinden dat ze deel uitmaken van de groep waar ook die voetballers toehoren. Als die dan spelen, dan zij zijn gewoon de vertegenwoordigers van die groep en voel je de winst of het verlies even goed dan die spelers zelf.
Zou kunnen dat supporters hetzelfde voelen en dat ze denken er deel van uit te maken....Echter bij de verdeling van de winst zal hun bankrekening geen deel uitmaken van de groep waarvan ze de illusie hebben toe te behoren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2014 om 09:57.
Oud 4 juli 2014, 09:55   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou kunnen dat supporters hetzelfde voelen en dat ze denken er deel van uit te maken.......Echter Hun bankrekeningen gaan deel uitmaken van de winst....kortom mooie illusies.
wat heeft dat er nu mee te maken? Draait bij jou dan echt alles rond geld?
Het gaat over het gevoel, over de emoties, over het deel uitmaken van een groep.

Dat is een puur menselijk gegeven. neen, meer zelf, dat is héél normaal in een groepsdierengemeenschap.
Oud 4 juli 2014, 09:59   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat heeft dat er nu mee te maken? Draait bij jou dan echt alles rond geld?
Het gaat over het gevoel, over de emoties, over het deel uitmaken van een groep.

Dat is een puur menselijk gegeven. neen, meer zelf, dat is héél normaal in een groepsdierengemeenschap.
Bij mij niet.....bij de voetballers zelf denk ik eerder van wel.Ze zijn zo fier op hun land dat er omzeggens geen een in zijn land wil blijven spelen.....
Oud 4 juli 2014, 10:02   #18
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zou kunnen dat supporters hetzelfde voelen en dat ze denken er deel van uit te maken....Echter bij de verdeling van de winst zal hun bankrekening geen deel uitmaken van de groep waarvan ze de illusie hebben toe te behoren.
Is dat niet inherent aan alle topsport, dat de sporters een dikkere bankrekening hebben dan hun fans? Als je werkelijk zo principieel bent, moet je geen enkele sport meer volgen, he. Of enkel nog de pure amateursport.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 10:05   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
correct.

Of hoe de macht van de media en het 'grote geld' er in slaagt alles zo belangrijk of onbelangrijk te maken zoals ze zelf bepalen.
Alles is maar zo belangrijk dan de aandacht die de media er aan besteed.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2014 om 10:05.
Oud 4 juli 2014, 10:13   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Is dat niet inherent aan alle topsport, dat de sporters een dikkere bankrekening hebben dan hun fans? Als je werkelijk zo principieel bent, moet je geen enkele sport meer volgen, he. Of enkel nog de pure amateursport.
Een 'dikkere' bankrekening zal wel niemand een probleem mee hebben zeker.Dat sommige van die jongens op 1 week zo veel verdienen dan een arbeider op gans zijn leven vind ik naar mijn bescheiden mening een beetje decadent ..een dokter die 30 euro rekent voor een consultatie vinden velen anders wel vlug degoutant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be