![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() En waar is Zorro nu? Doorgespoeld?
![]()
[font=Comic Sans MS] ![]() [size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be! Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() hmm, ik zie alleen een kruisje, de afbeelding staat blijkbaar niet meer op de originele locatie! 'k zou wel graag weten waar het over ging eigenlijk...
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() maar allez, als zij zich bezig houden met de rechten van het dier, dan is dat toch niet zielig? Ik kan net zo god denken: waar die mannen van het Vlaams Blok zich mee bezig houden... zielig! Ieder zijn ding. Dat is wel zo sportief. Een goudvis is een goudvis en ik ben nochthans iemand die die beestjes graag ziet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, dierenrechten, wie is op dat idee gekomen? Ik ben tegen dierenmishandeling, maar om de dieren nu ook nog eens rechten te gaan geven is mij geen stap, maar een marathon te ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Huisdieren in zeepreeksen? Alleen vissen en vogels in kooitjes laten zich enigszins makkelijk filmen, realistisch hé?
![]()
[font=Comic Sans MS] ![]() [size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be! Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wel, dierenmishandeling en dierenrechten komen al snel in elkaars buurt. het dier het recht te geven op een juist bestaan lijkt mij nu geen marathon te ver. Ik weet t, het gaat hier om een goudvis, mar stel dat er een hond, zo'n trouwe golden retriever in die serie had gespeeld en dat er geruchten zouden zijn van een onjuiste omgeving van het dier: te weinig uitgelaten, te veel rumour en dergelijke voor dat beest. Of een schattige pony, die eigenlijk meer in de wei moet staan dan hem lief is, enkel voor de camera. Stel he, stel. Dan zou niet iedereen er zo hard over vallen, want we willen allemaal dat onze huisdieren het goed hebben. Vwala, als zo'n instantie die zich met niets anders bezig houdt met het welzijn van dieren vindt dat zo'n goudvis net iets te weinig water krijgt en net iets te dicht bij de verwarming staat, laat ze doen! Ik zeg niet dat ze gelijk hebben hoor, ik zeg alleen dat ik het nu wat flauw vind om ze af te schilderen als zeikerds, die mensen vinden dat belangrijk, laat ze dat dan doen. Andere mensen vinden het belangrijk om de beursberichten in de gaten te houden of om hun brommer op tijd in de was te zetten... laat ze lekker gewoon doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huisdieren verbieden rond Zaventem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik snap wel de achterliggende edachte van Gaia, nl. het is aangetoond dat een ronde bokaal niet goed zou zijn voor zo'n visje. blijkbaar blijft die dan rondjes zwemmen en dat zou stresserend zijn, vis of niet, op dat punt geef ik aubmensen gelijk, ook die beestjes mogen het goed hebben. Nu de achterliggende gedachte voor Gaia is waarschijnlijk dat als kinderen dat visje in zo'n bokaal zien, zij ook een goudvisje willen én dan liefst in een bokaal "net zoals op TV" - meer ellendige visjes daardoor. Dat is niet zo ver gezocht, remember de vele dalmatiërs in de asielen 1 jaar na het succes van de 101-versie van Disney of de vele nemootjes waar er plots vraag naar was. Al die visjes dood want je kan die niet in gewoon bokaaltje houden mits het een zout-water-visje is. etc. Dus ja, ik snap die actie best wel en vindt het alleen jammer dat er niet meer duiding rond is ivm de achterliggende gedachte. Net zoals hun initiatief aangaande de dolfijnen is dat slecht geduid geweest door de nieuwsdiensten waardoor hun acties op meer tegenkantingen botsen dan positieve reacties wanneer de mensen zouden weten waarover het eigenlijk gaat.
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ten gronde vindt ik dat GAIA te zeer mediatiek een aantal zaken aanklaagt en nu ook niet moet gaan overdrijven. Er zit achter GAIA een agenda die men niet laat zien, die van een beweging die eigenlijk niks liever zou willen dan dat iedereen vegetarisch zou worden. Maar goed, GAIA gaat soms te ver in een aantal zaken en ik vond dit een belachelijke actie. Goudvissen zijn huisdiertjes die vaak voorkomen en dus ook hun plaats hebben in zo'n reeks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En voil�*, de boodschap is gegeven, 1 miljoen kijkers hebben dat gezien en gehoord en geen man overboord ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 23 september 2004 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |