![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt het niet eens tijd om de belastingen op wagens niet langer te baseren op de cylinderinhoud van de motor (alle europese wagens zijn zuinig en redelijk proper) maar op de hoogte/volume van de wagen ?
Vandaag de dag is het bon ton om een GROOOOTE wagen te hebben. De brave huisvader snort in zijn eentje naar het werk in de Mercedes Vito terwijl moeder de vrouw ![]() de kids gaat wegbrengen met de kleine bestelwagen of de jeep die ander maar enkel nuttig is in het weekend. ![]() ![]() Je zal tegenwoordig nog maar met een 'normale' wagen rijden. Ik waan me continu tussen hevig vrachtverkeer. Als de les bij preventief al is dat je alles moet anticiperen en vooruitziend rijden dan kom je met je vooruitziende blik vandaag de dag niet veel verder meer dan de achterlichten van je voorganger. De persoon in de hummer achter je kan prima zien omdat zijn/haar koplampen mooi door je cabine heen schijnen. Zelf ben je een beetje verblind door de hel in je achteruitkijkspiegel maar je bent gewoon blij dat je goed in zicht bent. ![]() Dit is een trend die zich na de monovolume heeft voortgezet in plaats van af te nemen... groter en groter... iedereen wil met een autobus of vrachtwagen op de baan zijn. In de VS rijden sommigen nu al met jeep-monsters waarbij de hummer maar een kleintje is en ik ben zeker dat die mode ook naar ons komt overwaaien eens de lievertjes zijn uitgerust met ietsje meer dorst naar diesel dan benzine. Ik zie mezelf graag als iemand die de mensen de vrije keuze laat. Wat betreft het verkeer echter is elke 'ik doe wat ik wil' een probleem gezien de impact (soms letterlijk) die je hebt op anderen. Tegen de moderne trend naar monsterwagens spreekt :
Wie biedt meer ?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 september 2004 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.internationaldelivers.com...severe/cxt.asp
![]() Wat denk je hier van. De Hummer-killer of überSUV? ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 september 2004 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 september 2004 om 22:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() zo een wagen is veiliger. En bovendien is het toch niet eerlijk dat welgestelde mensen meer belastingen moeten betalen.
Wie meer moeite doet en slimmer is wordt afgestraft in dit land |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind die wagens vooral enorm storend en gevaarlijk in het verkeer. Je gezichtsveld wordt er enorm door belemmerd. Normalerwijze probeer ik zoveel mogelijk wagens voor me in het oog te houden, kwestie van te kunnen anticiperen. Als er zo'n eenvolumewagen of minivan voor mij rijdt is dat compleet onmogelijk...
Misschien dat maar eens moet overwogen worden om deze wagens langs de achterzijde verplicht doorzichtig te maken en/of verbod op de linkerrijstrook tijdens de spitsuren op de autostrade... Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 september 2004 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb gisteren nog met een vrouw gesproken met een hoog IQ, ze heeft een sociale woning omdat manlief haar met twee kinderen achtergelaten heeft en ze het zich niet kan/wil veroorloven om carriere te maken. In mijn ogen wordt zij meer afgestraft dan die rijke "papa ik wil ook directeur worden" stinkers die klagen als ze na hun bezoekje bij de fiscalist nog steeds het 5-dubbele van een gewone mens overhouden.
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De grootte van de wagen is omgekeerd evenredig met de grootte van het pietje van de eigenaar. Zodus ...
Binnen enkele jaren rijden er misschien autotanks door de straten. Zeer veilig, voor de egoïstische bestuurder toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
[font=Comic Sans MS] ![]() [size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be! Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weeral jaloers?
Als je ziet wat ze betalen in de benzine stations hoef je dat niet langer te zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() allesbehalve jaloers.
vreemd genoeg is het merendeel van de foutparkeerders voor mijn deur (in ons al zeer smalle straatje) zo'n grote stoere matchbox, zodat ik met mijn fiets de deur niet uitgeraak, en elke donderdag moet wakker worden van de vuiniskar die luid claxonneert omdat ze niet kan passeren.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt de vuilkar dan op afspraak langs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag dit dan ook niet meer?
![]() Vermogen 37 Kw, is kleiner dan menig personenwagen van middenklasse[size=1](is gebaseerd op een ouwe Justy).[/size] En brengt me van A naar B met de nodige laadruimte.
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
zo'n modelletje als hierboven zou me anders wel kunnen bekoren! ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat modelletje is een oude E10-van 1993- van Subaru. Lekker goedkoop met 63 eu baantax per jaar.
Nieuw heb je die niet meer, en hetgeen dichtst in de buurt komt is een Piagio- die een Daihatsu in licentie maken.- €10 500 gloedjenieuw. Anders zit je al direct een maat groter.
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doggy, teveel MTV gekeken.
Ik ga voor laadruimte. Als ik een miniatuur bioscoop met 5 zalen wil hebben, dan is dit voorbeeld prachtig.
![]() |
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
[font=Comic Sans MS] ![]() [size=3]Quiz[/size] hier mee op politics.be! Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font] |
|
![]() |
![]() |