Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2011, 11:37   #1
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard Everzwijnen in Limburg

http://http://www.hbvl.be/limburg/le...poldsburg.aspx

Al geruime tijd heeft men weet van het feit dat de everzwijn populaties toenemen.
In februari stelde minister Schauwvliege nog dat Everzwijnen op bepaalde plaatsen in Vlaanderen welkom waren en er op andere plaatsen een nultolerantie zou bestaan met betrekking tot everzwijn populaties.

Dat de everzwijn polulatie in Limburg vroeg of laat tot problemen zou leiden was ook geen groot geheim, doch er werden blijkbaar geen afdoende maatregelen getroffen.

Hoe lost men dat probleem op?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 11:44   #2
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Oud 9 augustus 2011, 12:41   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is er een probleem met everzwijnen in het bos en veld,of is er een probleem dat menige bezitter van een huisje in de buiten eigenlijk een beetje bang is van de beestjes die "op den buiten"leven.Beestjes die,in onze geschiedenis,slechts korte tijd "weg" zijn geweest van de plaatsen waar ze thuishoren..

In mijn streek zijn ze begot al aan het teuten over vossen die wel eens "bloederige" dingen doen met kippen....De onvoorstelbare DAGELIJKSE slachtpartij op onze wegen(hazen,konijnen,egels,andermans kat,verschillende uilen zelfs...) dat moet dan weer kunnen

Mijn standpunt...een landbouwer kan en moet ruime kompensatie krijgen voor wildschade...al de rest,van verkavelingsbewoner tot uitbater van een golfterrein, niks,en stoppen met zagen!

Laatst gewijzigd door kelt : 9 augustus 2011 om 12:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 14:33   #4
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Is er een probleem met everzwijnen in het bos en veld,of is er een probleem dat menige bezitter van een huisje in de buiten eigenlijk een beetje bang is van de beestjes die "op den buiten"leven.Beestjes die,in onze geschiedenis,slechts korte tijd "weg" zijn geweest van de plaatsen waar ze thuishoren..

In mijn streek zijn ze begot al aan het teuten over vossen die wel eens "bloederige" dingen doen met kippen....De onvoorstelbare DAGELIJKSE slachtpartij op onze wegen(hazen,konijnen,egels,andermans kat,verschillende uilen zelfs...) dat moet dan weer kunnen

Mijn standpunt...een landbouwer kan en moet ruime kompensatie krijgen voor wildschade...al de rest,van verkavelingsbewoner tot uitbater van een golfterrein, niks,en stoppen met zagen!
De volgende keer dat ik hier een everzwijn tegenkom, zal ik het in slaap doen met wat eten/slaapmiddel en uw hof of nog beter in uw huis komen leggen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 14:34   #5
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
http://http://www.hbvl.be/limburg/le...poldsburg.aspx

Al geruime tijd heeft men weet van het feit dat de everzwijn populaties toenemen.
In februari stelde minister Schauwvliege nog dat Everzwijnen op bepaalde plaatsen in Vlaanderen welkom waren en er op andere plaatsen een nultolerantie zou bestaan met betrekking tot everzwijn populaties.

Dat de everzwijn polulatie in Limburg vroeg of laat tot problemen zou leiden was ook geen groot geheim, doch er werden blijkbaar geen afdoende maatregelen getroffen.

Hoe lost men dat probleem op?
Ge zou die vraag aan de green weenies moeten stellen. Die hebben dit veroorzaakt met hun beleid.
Oud 9 augustus 2011, 14:53   #6
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ge zou die vraag aan de green weenies moeten stellen. Die hebben dit veroorzaakt met hun beleid.
Ik had ook gedacht vanuit die hoek suggesties te horen hier op het forum. Blijkbaar niet, misschien hebben ze er geen?
Oud 9 augustus 2011, 14:58   #7
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ik had ook gedacht vanuit die hoek suggesties te horen hier op het forum. Blijkbaar niet, misschien hebben ze er geen?
Nee, ze weten het altijd beter totdat het effectief fout gaat.

De jagers vertikken het zelfs om er iets aan te doen. Tja, ge oogst wat ge gezaaid hebt.
Oud 9 augustus 2011, 15:13   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De volgende keer dat ik hier een everzwijn tegenkom, zal ik het in slaap doen met wat eten/slaapmiddel en uw hof of nog beter in uw huis komen leggen.

Ik zie U al doende met een everzwijn in een lift...of in den hof van de onderste bewoners.....dat wordt genieten
Oud 9 augustus 2011, 15:16   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euh.....ik kan me niet voorstellen dat everzwijnen,vossen,reeen...lynxen,wolven...zich iets aantrekken van "green weenies" (ik vrees dat dat nog de grootste jankers zullen zijn)

Wat wel helpt is dat die ouwe kl*tzakken die vroeger in iedere gemeente wel te vinden waren,en die ieder dier zonder eigendomsmerk prompt doodmaakten(omdat ze daar plezier in schepten) nu wel vrijwel allemaal op reglementaire diepte liggen, of in een kruikje zitten...
Oud 9 augustus 2011, 19:48   #10
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn bewijzen voor het feit dat de everzwijnen zijn uitgezet in Limburg. Het waren dus niet 'de groenen'.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 20:29   #11
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Wat is het probleem met die zwijntjes?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 21:28   #12
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Haram.
Oud 9 augustus 2011, 21:43   #13
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
als gij een patattenveldje in de buurt zou hebben zoud ge het weten...

(in frankrijk zijn vele maïs en aardappelvelden met stroom(schrik)draad omgeven of bewaakt door een hond aan de ketting)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 00:18   #14
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat de "green weenies" (whoever that may be) hun beleid erin bestond om jagers half tamme evenzwijnen te laten uitzetten en/of bijvoeren.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 00:37   #15
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ze moesten blij zijn dat ze nog eens een dier zien dat niet in de puppywinkel of de etalage van de slager ligt...
En derbij, als je dan toch in het groen wenst te wonen moet je er rekening mee houden dat er buiten mensen ook dieren leven... Maak dan op z'n minst een deftige schutting en lok die dieren niet door ze te laten denken dat er een openbaar ever-restaurant is...
Eikels die in een bos gaan wonen moeten niet bleiten als er eekhoorntjes langskomen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 07:09   #16
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie U al doende met een everzwijn in een lift...of in den hof van de onderste bewoners.....dat wordt genieten
Ik heb al erger uitgespookt. Maar het verklaart je denkwijze van daarboven wel als je op een appartement woont.
Oud 10 augustus 2011, 07:11   #17
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik wist niet dat de "green weenies" (whoever that may be) hun beleid erin bestond om jagers half tamme evenzwijnen te laten uitzetten en/of bijvoeren.
Die zwijnen zijn oorspronkelijk ontsnapt en op plaatsen zoals het militair domein van Leopoldsburg beginnen kweken. De jagers mogen vrijwel niet meer jagen en enkel nog schieten met stalen kogel (ook weer wegens zogenaamde milieuverontreiniging) waardoor de lopen teveel afslijten en velen het dus opgegeven hebben. Verder zijn de reglementeringen voor jagers om nog een vergunning te bekomen ernstig verstrengd, ook al weer onder invloed van de green weenies.

Gevolg die zwijnen kweken verder.

En voor alle duidelijkheid, het militair domein van Leopoldsburg is omring door diverse woonwijken. Die zwijnen beperken zich dus heus niet tot het domein alleen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 10 augustus 2011 om 07:18.
Oud 10 augustus 2011, 07:15   #18
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
euh.....ik kan me niet voorstellen dat everzwijnen,vossen,reeen...lynxen,wolven...zich iets aantrekken van "green weenies" (ik vrees dat dat nog de grootste jankers zullen zijn)

Wat wel helpt is dat die ouwe kl*tzakken die vroeger in iedere gemeente wel te vinden waren,en die ieder dier zonder eigendomsmerk prompt doodmaakten(omdat ze daar plezier in schepten) nu wel vrijwel allemaal op reglementaire diepte liggen, of in een kruikje zitten...
ge moet eens wat minder fantaseren man.
Oud 10 augustus 2011, 07:16   #19
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ze moesten blij zijn dat ze nog eens een dier zien dat niet in de puppywinkel of de etalage van de slager ligt...
En derbij, als je dan toch in het groen wenst te wonen moet je er rekening mee houden dat er buiten mensen ook dieren leven... Maak dan op z'n minst een deftige schutting en lok die dieren niet door ze te laten denken dat er een openbaar ever-restaurant is...
Eikels die in een bos gaan wonen moeten niet bleiten als er eekhoorntjes langskomen...
Ik heb al everzwijnen in de woonwijken gezien. Tis maar wat je een bos noemt nietwaar.

En ... al eens ooit een aanrijding met een everzwijn gezien. Of wanneer je kleine in je hof plots oog in oog staat met een everzwijn. Moet je eens doen.

Ik heb een hekel aan uitspraken van mensen, die er dus geen bal vanaf weten.

Laatst gewijzigd door Stingray : 10 augustus 2011 om 07:17.
Oud 10 augustus 2011, 09:09   #20
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Er zijn bewijzen voor het feit dat de everzwijnen zijn uitgezet in Limburg. Het waren dus niet 'de groenen'.
Een goedkope bewering die een hele groep beschuldigd van strafbare misdrijven. U zal dat bewijs wel even voorbrengen.

De groei van de populatie in Vlaanderen en West-Europa is te wijten aan een betere natuurkwaliteit, zachtere winters, goede mastjaren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be