Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2014, 06:52   #1
demonen
Banneling

Standaard Ambtenaren dringen gezinnen in de armoede

Vlaamse basisscholen voeren vanaf september massaal een "boterhammentaks" in óf verhogen de bijdrage. Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag. De maatregel is een gevolg van de krappe budgettaire toestand van de gemeenten. Vele ouders reageren misnoegd.

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...n-opeten.dhtml

Ambtenaren zijn netto-ontvangers en worden betaald uit de staatskas. Zij kunnen nooit geld bijstorten in die staatskas, enkel eruit halen. Hun afhoudingen zijn fiktief.
Iemand moet dus deze mensen hun lonen en pensioenen betalen en dat zijn de belastingsbetalers.
Doordat ambtenaren een pensioen krijgen dat meer dan het dubbele bedraagt tov zij die hen onderhouden en de ambtenaren nu massaal op pensioen gaan en door het feit dat de mensen die hun moeten onderhouden steeds meer hun job verliezen (hoge loonkost om die ambtenarenzooi te onderhouden) en deze mensen ook nog eens minder verdienen (loonstop en velen moeten inleveren) is er een accuut geldgebrek. Het feit dat België bijna uitgeleend is maakt de situatie alleen maar hallucinanter.
De overheden gaan dus steeds meer op zoek naar meer inkomsten en verhogen nu langs alle kanten taxen of vinden er nieuwe uit.
Boetes voor roken op café's werden verhoogd naar 6.000 Euro maar nu moeten kinderen die hun boterhammen op school opeten ook nog eens een tax betalen en die loopt op tot 270 Euro PER KIND.
De waanzin bereikt nu stilaan zijn hoogtepunt maar iemand moet dit stoppen.
De mensen die voor het BBP (de welaart) van dit land zorgen kunnen dit niet meer dragen en hun klanten zijn niet bereid om die waanzin te financieren.
Iemand moet deze waanzin stoppen want dit gaat verkeerd aflopen!

Laatst gewijzigd door demonen : 26 juni 2014 om 06:57.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 07:04   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

U vergat ETAN Amb'etan'tenaren.
Oud 26 juni 2014, 09:59   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boetes van 6000€ per kind die zijn boterhammen niet op eet vind ik wel passend.

Terwijl de waanzin toch bezig is moeten we het onderste uit de kan halen.
Oud 26 juni 2014, 10:01   #4
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

demonen, ge vergeet iets essentieels:

Citaat:
"Ouders reageren teleurgesteld. Begrijpelijk, want zij vermoeden nog steeds dat een leerkracht 's middags toezicht moét houden. Maar dat is onder druk van de vakbonden enkele jaren geleden uit hun takenpakket geschrapt. Daardoor is het een zogeheten buitenschoolse opvang geworden."
Oud 26 juni 2014, 10:07   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

stoeltjestaks?

Nog iets dat de horeca snel zal invoeren nu.
Pleintjestaks kan ook nog snel...de Gentse feesten zullen opbrengen deze keer.

Wat kan nog zoal?
Drempelgeld kan ook nog.
Oud 26 juni 2014, 10:12   #6
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Men kan dit wel doorvoeren naar de fabrieken en zo. 1 euro per middag voor 't gebruik en 't onderhoud van de refters...
Zo kunnen ze nog meer geld uit de mensen kloppen...

Dat ze nu eens nadenken en zorgen voor extra inkomsten en werkgelegenheid ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 10:30   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

WC geld in de scholen? gewoon slotjes met muntjes gebruiken en klaar is kees.

Kan ook in bedrijven worden toegepast. Wel met beperkte duur vb. Wie langer dan 2 minuten op het toilet zit moet opnieuw betalen om buiten te geraken!

En al die centjes gaan we dan naar de ambetantenaren brengen zodat zij eens een daguitstap of zo kunnen maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 10:39   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oversteek geld om die madam met haar stopbord te betalen.
1€ per oversteek.
Oud 26 juni 2014, 10:51   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Een leeftijdtaks, hoe ouder men wordt hoe hoger de taks.

Laat ons zeggen vanaf 18 jaar het tienvoud in €, maandelijks.

En uiteraard werklozen benoemen als vliegende deurwaarderteams om de mensen op straat streng te controleren, een soort van financiële einzatsgruppen.
Oud 26 juni 2014, 10:57   #10
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Vlaamse basisscholen voeren vanaf september massaal een "boterhammentaks" in óf verhogen de bijdrage. De maatregel is een gevolg van de krappe budgettaire toestand van de gemeenten. Dat schrijft Het Laatste Nieuws donderdag.

In Hasselt bijvoorbeeld moeten kinderen die 's middags hun boterhammen in de gemeenteschool willen opeten daar vanaf september 25 cent per dag voor betalen. Dat heeft het stadsbestuur eerder deze week beslist.

Eerder voerden onder meer Mechelen en Lanaken al zo'n bijdrage in. Sommige scholen, zoals Sint-Leo in het West-Vlaamse Sint-Pieters, zien zich zelfs genoodzaakt om het bedrag al te verhogen van 1,10 euro per dag naar wellicht 1,50 euro per dag.

Toezicht
Voor heel wat ouders betekent dat toch een extra kost van gauw 60 tot 270 euro per jaar pér kind. "Het is een wijdverspreid fenomeen", zegt Marc Van den Brande, secretaris-generaal van het katholiek basisonderwijs in de krant.

"Ouders reageren teleurgesteld. Begrijpelijk, want zij vermoeden nog steeds dat een leerkracht 's middags toezicht moét houden. Maar dat is onder druk van de vakbonden enkele jaren geleden uit hun takenpakket geschrapt. Daardoor is het een zogeheten buitenschoolse opvang geworden."
unquote

Is dit een "verworvenheid" van de overheveling van de bevoegdheid voor onderwijs naar de gewesten ?
De minister in "lopende zaken" van onderwijs zou hier vanuit het partijprincipe
"gratis onderwijs" iets kunnen ondernemen ; de "gratis onderwijs" partij zelf zou de
gemeenten waar ze iets te zeggen heeft kunnen aanspreken...

Het is overigens bedroevend dat het uitgerekend een vakbond is die aan de basis ligt van deze maatregel die exemplarisch is voor het streven naar sociale achteruitgang..

We zijn vanzelfsprekend voor de "hardwerkende vlamingen" en die kunnen boterhammengeld betalen ; de anderen zijn toch maar luie profiteurs en die kunnen om het "boterhammengeld" te vermijden best zelf hun kinderen tussen de middag opvangen....

Door geen "boterhammengeld" in te voeren glijdt ons land immers af naar Zuid-europese toestanden !

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 11:08   #11
demonen
Banneling

Standaard

Radio 1 nieuws : de verkeersleiders (ambtenaren) staken voornamelijk voor 1 zaak nl het recht om reeds op 60 jaar met vervroegd pensioen te kunnen gaan. Tot nu zijn er vele andere ambtenaren zoals militairen, politie, nmbs, ... die veel vroeger met pensioen kunnen gaan maar de vluchtleiders willen dat nu ook hebben. Verwacht wordt dat ze dat gaan krijgen en dat de mensen uit de privé verplicht worden om tot 78 jaar te blijven werken.
Oud 26 juni 2014, 11:09   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
We zijn vanzelfsprekend voor de "hardwerkende vlamingen" en die kunnen boterhammengeld betalen ; de anderen zijn toch maar luie profiteurs en die kunnen om het "boterhammengeld" te vermijden best zelf hun kinderen tussen de middag opvangen....
Waarschijnlijk zal het wel zo worden dat mensen die zich geen boterhammengeld kunnen permitteren, wegens "geen voldoende eigen uitkeringsinkomsten", uiteraard geen boterhammengeld zullen moeten betalen, net zoals ze geen crèchegeld moeten betalen: ze moeten toch de kans krijgen om te gaan solliciteren zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 juni 2014, 11:23   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Radio 1 nieuws : de verkeersleiders (ambtenaren) staken voornamelijk voor 1 zaak nl het recht om reeds op 60 jaar met vervroegd pensioen te kunnen gaan. Tot nu zijn er vele andere ambtenaren zoals militairen, politie, nmbs, ... die veel vroeger met pensioen kunnen gaan maar de vluchtleiders willen dat nu ook hebben. Verwacht wordt dat ze dat gaan krijgen en dat de mensen uit de privé verplicht worden om tot 78 jaar te blijven werken.
Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik de verkeersleiders hierin steun. Het is een heel zwaar en stresserend beroep, en fouten maken kan dodelijk zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 11:25   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik de verkeersleiders hierin steun. Het is een heel zwaar en stresserend beroep, en fouten maken kan dodelijk zijn.
vind ik ook.

Net zoals bij andere beroepen zouden verkeersleiders na hun 60ste gewoon een lichtere job moeten kunnen krijgen.

vb. de luchthaven kuisen tegen een loon gelijk aan hun pensioen.

Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2014 om 11:26.
Oud 26 juni 2014, 11:28   #15
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
vind ik ook.

Net zoals bij andere beroepen zouden verkeersleiders na hun 60ste gewoon een lichtere job moeten kunnen krijgen.

vb. de luchthaven kuisen tegen een loon gelijk aan hun pensioen.
Iedereen die na zijn 50ste "op" is moet kunnen uitbollen in de ambtenarij.
Maar het statuut van ambtenaar moet zoals in Nederland afgeschaft worden.
Die zijn nu werknemer!
Oud 26 juni 2014, 11:29   #16
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ik veronderstel dat het OCMW de boterhammentaks zal betalen voor de kinderen van asielzoekers e.d.?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 11:38   #17
demonen
Banneling

Standaard

Neem nu dat tandzorg volledig wordt terugbetaald dus ook implants.
Ik wed dat veel mensen hun tanden veel minder zullen poetsen want als ze rot zijn krijgen ze toch gratis implants. Dat is wat er gebeurd met "gratis" en "gratis" (werkt contraproduktief) bestaat niet want uiteindelijk betalen wij ook die faktuur. Ambtenaren werken niet gratis maar worden betaald door de privésector. Het kan dus niet dat die mensen exuberante pensioenen krijgen of 3 maanden extra betaald verlof in het onderwijs. Wij moeten dat statuut afschaffen en er werknemers van maken en hun aantal reduceren naar wenselijkheid en vooral betaalbaarheid. Dit kan zo niet meer verder!

Laatst gewijzigd door demonen : 26 juni 2014 om 11:38.
Oud 26 juni 2014, 11:41   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Neem nu dat tandzorg volledig wordt terugbetaald dus ook implants.
Ik wed dat veel mensen hun tanden veel minder zullen poetsen want als ze rot zijn krijgen ze toch gratis implants. Dat is wat er gebeurd met "gratis" en "gratis" (werkt contraproduktief) bestaat niet want uiteindelijk betalen wij ook die faktuur. Ambtenaren werken niet gratis maar worden betaald door de privésector. Het kan dus niet dat die mensen exuberante pensioenen krijgen of 3 maanden extra betaald verlof in het onderwijs. Wij moeten dat statuut afschaffen en er werknemers van maken en hun aantal reduceren naar wenselijkheid en vooral betaalbaarheid. Dit kan zo niet meer verder!
En toch...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 13:16   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Voor de zoveelste keer nog maar eens mijn gedacht zeggen:

het overgrote merendeel van de ambtenaren wenst zelf een modernisering van het statuut, omdat ze het zelf beu zijn dat politieke protégés er de kantjes van afrijden, terwijl het vaak net deze zijn die nog nog gaan lopen met een bevordering.

Maar het ontbreekt de politici aan moed. Vooral omdat deze politici vaak een band hebben, via de zuil, met de vakbondsmensen.
En als ge op federale diensten werkt, dat ziet ge nog veel meer, namelijk hoe de sfeer is bij de zuiderburen.

Voorgaanden kunnen geïllustreerd worden met duizenden voorbeelden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 juni 2014 om 13:17.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 13:44   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer nog maar eens mijn gedacht zeggen:

het overgrote merendeel van de ambtenaren wenst zelf een modernisering van het statuut, omdat ze het zelf beu zijn dat politieke protégés er de kantjes van afrijden, terwijl het vaak net deze zijn die nog nog gaan lopen met een bevordering.

Maar het ontbreekt de politici aan moed. Vooral omdat deze politici vaak een band hebben, via de zuil, met de vakbondsmensen.
En als ge op federale diensten werkt, dat ziet ge nog veel meer, namelijk hoe de sfeer is bij de zuiderburen.

Voorgaanden kunnen geïllustreerd worden met duizenden voorbeelden.

.
Hewel dat geloof ik nu eens volkomen! Het zou niks voor mij zijn om in zo'n omstandigheden te werken.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be