Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2014, 23:08   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Gorilla lijkt meer op God (Genesis verhaal)

op d.d. 7 juli ontving ik deze mail van een nieuwe kennis, die dominee is in de gereformeerde kerk in Delft:

Beste Waldo,
Goed om jou gisteren te ontmoeten...en ik vind het heel mooi om te lezen hoe je de kern van de preek er precies uitgepikt hebt.
Wat jij schrijft over wat jou allemaal bezig gehouden heeft en nog steeds bezig houdt, heeft eigenlijk ook wel te maken waar het gisteren in de kerkdienst om ging. We lazen immers in de bijbel dat ieder mens geschapen is naar het beeld van God. God maakt dus geen onderscheid tussen mensen.
Genoeg stof en onderwerpen om na de vakantie met elkaar over door te spreken.
Ik wens je opnieuw veel sterkte en tot ziens/mails,
met een hartelijke groet

cees van D, (dominee Gereformeerde kerk Delft)

-------------------------

Namaste Forum tijgers met scherp geslepen hoektanden,

Vaak halen christelijke gelovigen dit aan:

'We lazen immers in de bijbel dat ieder mens geschapen is naar het beeld van God.' (citaat uit de mail van dominee Cees v D)

ok ok, de hindoes hebben zelf ook miljoenen beelden van hen ziljoenen goden en godinnen gemaakt en 99 procent ervan is blank, lichtgekleurd of blauwachtig. Dus logischerwijs geloofde ik hierom vroeger als kleine bruine, domme koeliejongetje uit surinaamse slums dat de goden allemaal superieure, lange, grootgeschapen, super intelligente, almachtige blanke mannen waren.

maar nu na 27 jaar verdere evolutie in superieur, blank Nederland geloof ik nu eerder dat de gorilla misschien toch meer op god(en) lijkt en dat wij menselijke aapjes gewoon door de duivel geschapen zijn naar het evenbeeld van deze duivel of Satan dus. Kijk immers zelf hoe duivels, en verdorven wij intelligente en grootgeschapen Intel apen niet zijn.

Zie onder, nieuw wetenschappelijk onderzoek van de verschillen en overeenkomsten in genetische zin tussen al de mensaap soorten. Reuze interessant zeg.

In absolute zin moet er een waarheid zijn:

A: Evolutie is absoluut waar
of
B: Creatie, schepping door god(en) is absoluut waar

Het is of A absoluut of B absoluut, gelijktijdig kan gewoon niet denk ik vaak.

In beide gevallen zijn de consequenties en implicaties totaal anders en dat is dus wat zo raar is om te onderzoeken en erover te theoretiseren.

Tsja, waarom zou God niet juist Wieroe als Hindoe Nazi kat naar zijn evenbeeld geschapen hebben? Wieroe gelooft in de Grote Moeder Kat en hij gelooft dat katten de hoogste schepping zijn van deze Hogere Katten godin. Wij mensapen werden geschapen om de hogere katten te verzorgen, hen poep op te ruimen en hen eten uit te scheppen. Katten heersen dus over ons de lagere Intel aapjes.

dewanand en Wieroe
Hindoe fundamentalisten
Planet of the intelligent Hindu chimps

------------------------

Nieuws artikel, wetenschappelijke onderzoek, genen mensapen:

Gorilla lijkt meer op mens dan gedacht

Laatste update: 9 maart 2012 17:14 info
AMSTERDAM – Voor het eerst is het genetisch materiaal van een gorilla in kaart gebracht. Dat blijkt meer overeenkomsten te hebben met ons DNA dan verwacht.
Foto: AFP

Onderzoekers van het Britse Sanger Instituut publiceren het resultaat van hun analyse in Nature.

De gorilla is de een na laatste in het rijtje grote mensapen waarvan het volledige DNA is geanalyseerd. De chimpansee, orang oetan en mens gingen hem al voor.

Het genoom van de bonobo, die wordt beschouwd als onze meest nabije verwant, moet nog verschijnen.

DNA

De onderzoekers bestudeerden het DNA van Kamilah, een gorilla die leeft in de dierentuin van San Diego. Daarnaast brachten ze het DNA in kaart van drie andere gorilla's.

Het DNA van de mens verschilt 1,37 procent van dat van de chimpansee, 1,75 procent van dat van de gorilla en 3,4 procent van dat van de orang oetan. Daarmee is de chimpansee het meest verwant aan de mens, maar 15 procent van ons DNA is meer verwant aan de gorilla dan aan de chimpansee. Die bevinding verraste de onderzoekers.

Ze ontdekten ook dat 500 genen, betrokken bij de breinontwikkeling en de vorming van zintuigen zoals het gehoor, versneld waren veranderd door de evolutie heen, onder invloed van natuurlijke selectie.

Op basis van het DNA van de chimpansee, mens en gorilla schatten de Britten dat die soorten tussen 6 en 10 miljoen jaar geleden hun eigen weg zijn gegaan.

Het is voor het eerst dat deze schatting op basis van DNA overeenkomt met die op basis van fossielen. Meestal maken archeologen en genetici ruzie over dit soort dateringen, omdat hun bewijzen tot afwijkende conclusies leiden.

Bronlink nu.nl:

http://www.nu.nl/wetenschap/2759900/...n-gedacht.html

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 23:49   #2
dewanand
Minister-President

Standaard

nou, geen enkele reactie?

zou nou juist een hindoe nazi kat naar het evenbeeld van god geschapen zijn uit het duurste klei?

ik en wieroe denken gewoon niet meer menscentristisch, dus de mensapen staan niet meer centraal en hen belangen zijn ook niet meer de hoogste op aarde.

mensapen zoals jou en mij zijn duivelse parasieten nu op aarde geworden, trieste realiteit hoe vernielzuchtig en vraatzuchtig deze intelligente en grootgeschapen mensaap is.

aub wat reacties hier.

dewa en wieroe
hindoe fundamentalisten

Oud 14 juli 2014, 06:10   #3
Peche
Banneling

Standaard

Vernielzuchtig en vraatzuchtig is een mens ontnomen uit zijn rol.
Maar duw een mens van baby af het licht in, voedt dat op met liefde en aandacht; en zij zullen het onrecht in de wereld niet snappen.
Vraag me niet wat onze rol als mens is, want ik begin enkel maar recent de mijne te snappen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 21:22   #4
dewanand
Minister-President

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vernielzuchtig en vraatzuchtig is een mens ontnomen uit zijn rol.
Maar duw een mens van baby af het licht in, voedt dat op met liefde en aandacht; en zij zullen het onrecht in de wereld niet snappen.
Vraag me niet wat onze rol als mens is, want ik begin enkel maar recent de mijne te snappen.
jazeker peche,

ik geef je gelijk wbt je tweede zin. Ja he, ikke niet begrijpen, ikke niet weten, ikke alleen bevel opvolgen van mijn Nazi Katten Fuhrer, ich habt het niet ..... ('ik wist het niet dat Adolf Hitler gaskamers had met douches en gratis zeep voor Joden, shit zeg, kregen die arme Joden dit alles gratis van Hitler en werd dit met mijn belastinggeld betaald?')

Ben het zat om tussen zieke, DOMintelligente, grootgeschapen, vernielzuchtige, parasitaire mensaap soorten te leven.

ja he, ik denk ineens spontaan aan onderstaand gedicht dat door baby Wieroe was voorgemiauwt aan mij jaren geleden: zie het gedicht bij pointer <gedicht>

WEBpublication BOOK WART0213 / EPAGE 3 of 125
Koran: verbieden of Herschrijven?
De gids voor geweldloze deïslamisering
0.2. Opgedragen aan mijn overleden moeder, als laatste eerbetoon.
(zie Appendix H en I)

Offeraar Dewanand
Offercode WART0213
Offerdatum 16 juni 2006

Go to previous Epage ... Go to next Epage
Go to Inhoudsopgave: 'Koran: verbieden of Herschrijven?'

Dit boek is geschreven als laatste eerbetoon aan alle slachtoffers van de genoemde oorlogen, conflicten en genocides in Appendix I.

"The massacres perpetrated by Muslims in India are unparalleled in history, bigger than the holocaust of the Jews by the Nazis; or the massacre of the Armenians by the Turks; more extensive even than the slaughter of the South American native populations by the invading Spanish and Portuguese."
Citate of Francois Gautier

///Pointer <gedicht>

Waarlijk, O Altecrea, waarom schept u mensen
om hen te vergeten en te verdoemen?
Uw mensheid is geestelijk ziek,
Genees hen allemaal,
Geef ze de intelligentie van een vredelievende hond,
Maak hondemensen van ze,
Maak Uw werk af.

STOP DE MENS.

Go to previous Epage ... Go to next Epage
Go to Inhoudsopgave: 'Koran: verbieden of Herschrijven?'
WEBpublication BOOK WART0213 / EPAGE 3 of 125
Home Podium Politiek Religie Hindoeisme Islam Suriname India Liefde Jongeren
Literair Poezie Zeepkist Gastenboek Links Disclaimer Contact
Kritisch Podium Dewanand
Literair
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
Offercode: WART0213
Copyright @ Dewanand 2006

http://www.dewanand.com/koran003.htm

Laatst gewijzigd door dewanand : 17 juli 2014 om 21:25. Reden: mijn eigen wetenschappelijk onderzoek delen met gelijk gestemden en data zoeken
Oud 17 juli 2014, 21:31   #5
Peche
Banneling

Standaard

Neen Dewanand, we zitten de rit gewoon uit met een lekkere zak popcorn en een stijgende cashflow.
Stellen voorbeelden voor de kinderen en stoppen de zever.
Alles wordt economisch uitgefilterd. Binnen 40 jaar zitten we in een hunger games met uitstervende klasses. En zo zal alles zich herstellen en de mensheid de gouden poort doorkruisen naar type 1. Is there life on Mars? Bijna toch he
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be