![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Fantastisch! Nagels met koppen.
Al meermaals tegengekomen op mijn Facebook vandaag. Maar in geen enkele gazet gezien. Tuuuurlijk niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best wel een ongelooflijke speech ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, zeer sterk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het klinkt zowat als het holle lachen van iemand die angst heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel sterke toespraak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Hij zegt dat je geen verdienste hebt aan als Vlaming geboren worden. Het is niet anders voor al die Belgen. Ik ben geboren in West-Vlaanderen, ben Vlaming en Belg. En voel me dan ook niet schuldig om mezelf Vlaming te noemen in Brussel, Belg in Vlaanderen. Integendeel, ik beschouw mezelf als een zelfbewuste Vlaming, levend in de stad die me lief is geworden, zonder schrik te hebben van de ander, of dat nu een Waal, een Franstalige Brusselaar of een Brusselaar van Marokkaanse, Turkse, Congolese of pakweg Duitse origine is.
Sommige progressieven schieten inderdaad in een kramp zodra ze Vlaming worden genoemd. Onterecht, laat mij duidelijk zijn. Als je er geen verdienste aan hebt, heb je er ook geen schuld aan. Vlaming is geen scheldwoord, laat je er dan ook niet door beledigen. Dat lapje grond waar je bent geboren, heeft een rijk en bewonderenswaardig erfgoed, veel cultuur en de bewoners ervan zijn over het algemeen vriendelijk en ijverig. En je maakt er deel van uit, nillens willens. Je kan er dus maar beter trots op zijn. Je bent ook Belg, natuurlijk, een niet altijd comfortabele, maar wel steeds boeiende cohabitation met mensen met een andere taal, een licht andere cultuur, en een economie die iets minder bloeit dan die in Vlaanderen. Maar waar je wel een flinke lap geschiedenis mee deelt, niet in het minst een flink (culinair) erfgoed, etc. Het helpt wel niet als enkele Vlaamsnationalisten iedereen die niet rechts genoeg, niet nationalistisch genoeg, niet radicaal genoeg... wegzetten als 'slechte' Vlamingen. Op den duur wordt dat een geuzennaam voor progressieven in Vlaanderen, maar het hoort geen geuzennaam te zijn. Ik ben geen nationalist, ik ben niet radicaal als het op taal of cultuur aankomt, en ben eerder links dan rechts. Maar ik ben wel Vlaming. En Belg. Die twee zijn voor mij complementair.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verheyen zou er beter aan doen zich bezig te houden met het maken van films. Filmmakers die zich nu ook al op politiek vlak bewegen is hetzelfde als politiekers die films willen gaan maken. Schoenmaker blijf bij uw leest!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat geldt dan ook voor Di Rupo die dokter in de scheikunde is zeker? Of toch niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Jan Verheyen? De man heeft heeft eens een al dan niet verdienstelijke film gemaakt of misschien twee, en voelt zich plots geroepen zich als politieker te gedragen. Al die nep-politici die zich menen op te werpen als grote politieke meesters, zouden er beter aan doen zich met zaken te bemoeien waar ze (af en toe) verstand van hebben. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hebben we het niet over. We hebben het hier niet over Arno, maar wel over Verheyen. Toch een beetje serieus blijven. Hoe kan men nu enige objectiviteit verwachten van iemand als Jan Verheyen. De man regisseerde NVA-spotjes voor deze laatste verkiezingen (en hij zal het zeker niet gratis gedaan hebben). Naar het schijnt heeft Verheyen een voorliefde voor B-films. Dat hij daar maar commentaar op geeft. Dat zal al moeilijk genoeg zijn voor subjectieve Verheyen. Besluit: wat Rikske Van Cauwelaert was voor de gazetten, is Verheyen als would-be politieke amateur: een NVA-slaafje! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Echt, je bent nog triestiger als voorheen, nog meer persoonlijke frustraties opgelopen? Iedereen die jouw verlichte mening niet deelt is bij voorbaat minderwaardig. Al degenen die dat wel doen zijn rein en smetteloos. Dat je Van Cauwelaert er nog bijsleept is de kers op de taart... -) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus nogmaals: Verheyen is een NVA-slaafje! Een NVA-slaafje dat bovendien nog geld ontvangt van de NVA ook nog. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees niet veel meer dan wat geneuzel over hoge en lage cultuur (hou u cultureel bezig met wat u pleziert en bedwing uw drang een ander zijn voorkeuren te willen vernderen, Jan). En uiteraard nog wat asfaltliberalisme.
Trieste toespraak waaruit in plaats van feestvreugde een hoop zuurte uit walmt. Laatst gewijzigd door dalibor : 19 juli 2014 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |