Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Bekijk resultaten enquête: Aliassen niet toelaten, enkel echte geloofwaardige namen mogen.
Ja 2 22,22%
neen 7 77,78%
Ja, maar... 0 0%
Nee, maar... 0 0%
Antwoord niet weergegeven. (post hieronder) 0 0%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2004, 11:06   #1
Marc De Mesel
Vreemdeling

Marc De Mesel's schermafbeelding

Standaard Idee, Geen aliassen toestaan, enkel echte geloofwaardige naam

Wat vinden jullie van het idee om geen aliassen toe te staan? Dat zou willen zeggen dat enkel volledige namen, voor en achternaam, of eventueel enkel voornaam mag, maar het moet een geloofwaardig echte naam zijn.

Het doel hiervan is niet dat je niet annoniem zou kunnen zijn. Je kan inderdaad een naam verzinnen.

Op de Vivant website lopen we met dit idee. We hebben al veel ervaring met andere forums, onder andere deze en denken dat het de kwalitatieve ervaring van een serieus politiek forum wel omhoog zou halen. Zo kom je geen idiote, weinig zeggende of provocerende namen tegen.

Wat denken jullie ervan? Zou dit de kwaliteit van het forum omhoog halen of juist niet?
Marc De Mesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 11:13   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Waarom ook niet tegelijk de GEHEIME stemming afschaffen bij de verkiezingen?
Zelfde principe.
Oud 4 september 2004, 11:41   #3
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Ik denk niet dat zulke details veel invloed hebben. Ik heb ook al op diverse fora gepost, en het is ook zo'n trend om via allerlei maatregelen te proberen om het niveau op te krikken. Men maakt speciale subfora, men wil het aantal smiley's per post aan banden leggen,... uiteindelijk helpt dit allemaal niks omdat de kwaliteit bepaald wordt door de posts vd community van een forum.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 11:44   #4
Jeroen

Standaard

Ik ben tegen.
Ik zie het als eenieders recht om desgewenst onder een andere naam te posten.

Ik zie geen enkele en dan ook geen enkele reden waarom we mensen zouden verplichten onder hun echte naam te posten?
Daarnaast is het maar de vraag hoe je kunt weten of ze effectief hun naam opgeven ...

Slecht idee dus imho.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 13:06   #5
Marc De Mesel
Vreemdeling

Standaard

Lezen jullie überhaupt de eerste posting wel?

Het doel hiervan is niet om niet langer annoniem te kunnen zijn. Je mag een naam verzinnen.

Het doel ervan is ervoor te zorgen dat namen overkomen als echte namen en dat het geheel mooi presenteert.

Onder de naam 'snoepie' of MRB of KRITIKASTER lijkt het toch wat raar om een intellectuele discussie te voeren. Het kan, maar als het forum er vol van staat dan oogt dat toch niet? Of vinden jullie dat dit geen enkele invloed heeft op de perceptie van de kwaliteit van een forum?

Laatst gewijzigd door Marc De Mesel : 4 september 2004 om 13:24.
Marc De Mesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 13:12   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc De Mesel
Lezen jullie überhaupt de eerste posting wel?

Het doel hiervan is niet om niet langer annoniem te kunnen zijn. Je mag een naam verzinnen.

Het doel ervan is ervoor te zorgen dat namen overkomen als echte namen en dat het geheel mooi presenteert.

Onder de naam 'snoepie' of MRB of KRITIKASTER lijkt het toch wat raar om een intellectuele discussie te voeren. Het kan, maar als het forum er vol van staat dan oogt dat toch niet? Of vinden jullie dat dit geen enkele invloed heeft op de perceptie van de kwaliteit van een forum?
Jouw probleem is opgelost als je je goede raad zelf toepast.
Citaat:
Lezen jullie überhaupt de (eerste) posting wel
Lees enkel de posting en beoordeel die op inhoud.
Probeer je waardeoordeel niet te laten afhangen van een rare naam of avatar.
De forumpersonages en hun etiketjes behoren van ondergeschikt belang te zijn aan hun inhoud en gepresenteerde ideeëngoed.
Oud 4 september 2004, 13:22   #7
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Al ik intellectueel wil posten onder de nick: "de Kaksmijter", dan post ik intellectueel als "de Kaksmijter". Of ik mij Jonas De Dekker, Rita de Donder, Frank Van mesel, Anneke Smets, Hugo Van Minnenbrugge, enz, maakt toch niet uit.

Waar ik wel vind dat de moderators werk van moeten (proberen) te maken, is het voorkomen (of minstens moeilijker maken) dat mensen méér dan 1 nick hebben.

Zoeits zou volgens mij gunstige gevolgen hebben voor dit forum.
Oud 4 september 2004, 13:35   #8
Jeroen

Standaard

Het is zo goed als onmogelijk om hier effectief op te controleren ... helaas.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 17:09   #9
Marc De Mesel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Jouw probleem is opgelost als je je goede raad zelf toepast.
Geef ik mezelf raad dan? Wat bedoel je hier juist mee superstaaf?

Citaat:
Lees enkel de posting en beoordeel die op inhoud.
Probeer je waardeoordeel niet te laten afhangen van een rare naam of avatar.
De forumpersonages en hun etiketjes behoren van ondergeschikt belang te zijn aan hun inhoud en gepresenteerde ideeëngoed.
Ik stel de vraag, niet voor mezelf, maar voor het beleid te bepalen van een forum. Indine ik jou advies volg moet ik deze boodschap overbrengen naar al de bezoekers van ons forum. "Beste mensen, probeer je waardeoordeel van dit forum niet te laten afhangen van de gebruikte namen en etikketjes, maar van de inhoud van de postings".

Zo werkt het natuurlijk niet. De mensen die langskomen op het vivant forum zullen hun waarde oordeel laten afhangen van wat ze zien, niet van wat anderen hen zeggen om te zien.

Natuurlijk, je hebt gelijk, maar je overtuigd me nog niet om dit toe te passen als beleid.
Oud 4 september 2004, 17:16   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef ik mezelf raad dan? Wat bedoel je hier juist mee superstaaf?
Je suggereerde om je (openings)post behoorlijk te lezen.
Ik dacht dat hierin ook een andere oplossing school van het probleem dat je aanreikte: de post lezen zonder aanzien des 'persoons'

Citaat:
Natuurlijk, je hebt gelijk, maar je overtuigd me nog niet om dit toe te passen als beleid.
Ofwel heb ik gelijk en dan ben je overtuigd, ofwel blijf je bij je mening en geef je me ongelijk.
Dat mag hoor.
Dat gebeurde op dit forum nog al een keer.

Uiteraard run jij je forum zols jou het beste lijkt.
Ikzelf discussieer echter nooit onder andere nicks, dus kan ik niet op je forum posten, hoewel ik Vivant eigenlijk een warm hart toedraag.........
Oud 4 september 2004, 17:27   #11
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder de naam 'snoepie' of MRB of KRITIKASTER lijkt het toch wat raar om een intellectuele discussie te voeren.
En wat denkt u van de naam cynicus ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 17:29   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
En wat denkt u van de naam cynicus ?
Honds.
Oud 4 september 2004, 17:51   #13
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vinden jullie van het idee om geen aliassen toe te staan? Dat zou willen zeggen dat enkel volledige namen, voor en achternaam, of eventueel enkel voornaam mag, maar het moet een geloofwaardig echte naam zijn.

Het doel hiervan is niet dat je niet annoniem zou kunnen zijn. Je kan inderdaad een naam verzinnen.

Op de Vivant website lopen we met dit idee. We hebben al veel ervaring met andere forums, onder andere deze en denken dat het de kwalitatieve ervaring van een serieus politiek forum wel omhoog zou halen. Zo kom je geen idiote, weinig zeggende of provocerende namen tegen.

Wat denken jullie ervan? Zou dit de kwaliteit van het forum omhoog halen of juist niet?
Het enige wat de kwaliteit van een forum echt vooruit helpt is een goede moderatie. De meeste forums glijden spoedig af naar riooltemperatuur als je't schelden en persoonlijke aanvallen toestaat. Je merkt het hier ook als het vakantieperiode is en er wat minder gemodereerd wordt bij gebrek aan moderators. Kort op de bal spelen is de boodschap voor de mods, maar ook de gebruikers hebben verantwoordelijkheid door snel ontsporingen te melden.

Bovendien zijn de meest actieve gebruikers op forums zoals deze, steeds te vinden bij extreem- en onverdraagzaam rechts. Ze zoeken de confrontatie op en krijgen ze ook door hun ongenuanceerde rauwe racistische praat en sterotiepe vooroordelen en nonsens.

Persoonlijk ben ik tegen het anoniem deelnemen aan de forums, maar ja, ik zal wel eeuwig alleen in de woestijn blijven bleiten.

Laatst gewijzigd door thePiano : 4 september 2004 om 17:52.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 18:06   #14
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honds.
u zei?

Oud 4 september 2004, 18:16   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
u zei?

Jeps.
Doggy-style.
Oud 4 september 2004, 19:15   #16
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Persoonlijk ben ik tegen het anoniem deelnemen aan de forums, maar ja, ik zal wel eeuwig alleen in de woestijn blijven bleiten.
naam? adres? tel? jij zou dat zo weggeven op het internet?
Oud 4 september 2004, 19:15   #17
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien zijn de meest actieve gebruikers op forums zoals deze, steeds te vinden bij extreem- en onverdraagzaam rechts.
1) JVDB
2) Knuppel
3) thePiano
4) Patriot!
5) Antoon
6) Superstaaf
7) TomB
8) Raf
9) Bruno*
10) Pelgrim
11) Tantist
12) Distel
13) Paulus
14) Filosoof
15) Dies

Ik heb toch een beetje mijn twijfels bij uw theorie hoor, maar goed TomB, Superstaaf en ikzelf zullen naar alle waarschijnlijkheid ook wel tot de groep "extreem- en onverdraagzaam rechts" gerekend worden zeker.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 19:32   #18
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
naam? adres? tel? jij zou dat zo weggeven op het internet?
Jazeker, dat weerhoudt rechtsextremisten zoals jij om de de meest racistische en andere beledigingen jegens andersdenkenden te uiten. Je moeder, je vrienden of je werkgever zouden eens moeten meelezen en zien wij jij echt bent.

Als het aan mij lag was morgen iedereen met zijn echte naam en echt emailadres bekend. Ik ben ook niet anoniem en ben dat nooit geweest van al zolang ik op het internet actief ben (sinds 1995). Als je bang bent voor mogelijke konsekwenties van je racistisch en onverdraagzaam gedrag kan je beter meteen een andere hobby kiezen: puzzelen, wandelen of fietsen bv. Gezond ook nog

Laatst gewijzigd door thePiano : 4 september 2004 om 19:32.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 19:34   #19
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker, dat weerhoudt rechtsextremisten zoals jij om de de meest racistische en andere beledigingen jegens andersdenkenden te uiten. Je moeder, je vrienden of je werkgever zouden eens moeten meelezen en zien wij jij echt bent.

Als het aan mij lag was morgen iedereen met zijn echte naam en echt emailadres bekend. Ik ben ook niet anoniem en ben dat nooit geweest van al zolang ik op het internet actief ben (sinds 1995). Als je bang bent voor mogelijke konsekwenties van je racistisch en onverdraagzaam gedrag kan je beter meteen een andere hobby kiezen: puzzelen, wandelen of fietsen bv. Gezond ook nog
*hahaha denkt gij echt dat mijn vrienden en ouders niet weten hoe ik ben?
*moesten ze het anoniem-zijn afschaffen zou ik zoiezo verder blijven posten, ongeacht welke "racisme"wet mij zou willen pakken.
Oud 4 september 2004, 19:35   #20
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
1) JVDB
2) Knuppel
3) thePiano
4) Patriot!
5) Antoon
6) Superstaaf
7) TomB
8) Raf
9) Bruno*
10) Pelgrim
11) Tantist
12) Distel
13) Paulus
14) Filosoof
15) Dies

Ik heb toch een beetje mijn twijfels bij uw theorie hoor, maar goed TomB, Superstaaf en ikzelf zullen naar alle waarschijnlijkheid ook wel tot de groep "extreem- en onverdraagzaam rechts" gerekend worden zeker.
Je laat het belangrijkste stuk weg, waarom de situatie hier niet gedomineerd (lees: verneukt) wordt door extreemrechts: een goede moderatie. Doe me een lol en ga eens op andere forums kijken, PI- en Vl. Actueel bv. Ook be.politics is een 'verloren' forum.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be