![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe denk jij als belgische inwoner over het federaal parlement??zou je wat verandert willen zien en vind je het effectief....
een voorspelling van de verkiezingen die in 2003 gaan worden gehouden....op wij zou jij/U stemmen groet sollie
![]() |
#2 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral leuk om een Nederlander te mogen ontmoeten die geïnteresseerd is in onze belgische politiek!! Nu het antwoord op je vraag: Als overtuigd Vlaming mag men het federale parlement gewoon afschaffen. De bevoegdheden van het Federaal parlement zouden moeten overgedragen worden naar de Gemeenschappen (de Vlaamse, Waalse, Brusselse en Duitstalige). Maar of dat het ook zover zou komen weet ik niet. Dit zullen de Walen wel zolang mogelijk tegenhouden. Inkomsten, weet je wel.... Bij de volgende verkiezingen ga ik voor de zelfde partij stemmen nl. het Vlaams Blok: de enige partij die nog radicaal voor Vlaanderen kiest, met duidelijk geprofileerde standpunten. Je kan hier alles over lezen op de VB-Website http://vlaamsblok.be . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Jawadde de overgrote meerderheid is hier Vlaams Blokker.
Niks mis mee uiteraard, maar toch een opvallende vaststelling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Beste Sollie, als verstandige Nederlandse is het overduidelijk dat we hier te maken hebben met een finbesnaarde jongedame. Iemand met begrip voor de rede. Iemand die inziet waar de mogelijkheden voor de toekomst liggen. Zo hebt u waarschijnlijk aan het eind van uw overschat tot de conclusie gekomen dat N-VA de beste oplossing is. N-VA ziet in dat de Belgische politiek niet vol te houden is maar beseft langs de andere kant ook dat een onafhankelijk Vlaanderen niet voor morgen is. Een grote zelfstandigheid is een must. Met de gematigde en dus realtischere kijk op de samenleving heeft N-VA een opener geest dan de Vlaams Blokleden. Het doel niet uit het ogen verliezen en zeker de middelen indachtig zijn daar draait het om. N-VA is de Vlaamse partij van de toekomst. Maar wat zit ik hier allemaal te vertellen, u heeft dit ongetwijfeld al lang door. Met Vriendelijke Groeten
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat staat er op de Vlaams Blok site te lezen ![]() I rest my case...
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Op de Vlaams Blok Website natuurlijk oo propaganda, maar het was mijn slechte karakter dat het niet kon nalaten even dat berichtje te posten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() inderdaad propaganda, we zullen nog moeten zien wat ons geertje ervan terechtbrengt.....
mijn vertrouwen gaat toch nog naar het blok.
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zeg bende populisten, in plaats van reclame te maken voor jullie partijen zou je beter die persoon's vraag beantwoorden!
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Is al lang gebeurd per e-mail, dank u voor de bezorgdheid!
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik kan het me al weer voorstellen, veel NVA vermeld en weining daadkrachtige uitleg over het federaal parlement.
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() 1 TIP:
Veranderva Tarotkaarten of van waarzegster want het klopt niet echt....
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Ik ben voor de republiek Vlaanderen, dus voor de afschaffing van het federaal parlement. Maar ook ik het huidige bestel pleit ik daarvoor en met alle bevoegdheden voor de gemeenschappen. Mijn keuze voor 15 juni is nog niet gemaakt. Ik ben een rechts-liberaal maar kan mij in de steeds linkser wordende VLD niet meer vinden. Beysen, Coveliers en Leduc vind ik erg bekwame liberalen; Verhofstadt en die NCD-bucht absoluut niet. Ik denk dat mijn opinie dan ook meer naar het VB gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() De Gucht denkt dat hij stemmen gaat winnen met het aantrekken van linkse politici zoals Vankrunkelsven (die naar eigen zeggen ideologisch bij Anders GAan Liegen hoort), Moreels en Staes (de politieker die reeds lid is geweest van Agalieg, CD&V, NCD en nu VLD) en senator Quick (Hamas aanhanger die joints wil roken in de senaat). Ben benieuwd hoe deze personen zich gaan integreren binnen de VLD.
En in tegenstelling tot de VLD hebben de liberale vrienden in Wallonië van Louis Michel hebben reeds te kennen gegeven dat voor hen het vreemdelingenstemrecht relevant is voor de komend legislatuur. Rara wie zal er inbinden ??????? [url=http://www.vlaamsblokhasselt.org/] |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() als het om stemmen gaat zou de vld alles doen, maar hun kiezers blijven dit niet pikken, ze zullen de rekening wel gepresenteerd krijgen.
dit voelen ze binnen de partij ook wel aankomen, en daarom dat elke stem, links of rechts meegenomen is.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wie ik zou stemmen bij de volgende verkiezingen? Het zal nog altijd "moeten" in dit "bijzondere" land. Daarom alleen al stem ik dus NIET. Het zijn trouwens allemaal dezelfde labbekakken als puntje bij paaltje komt: Kont-en hielenlikkers van Franstalig België. Zo gauw het Vlaams parlement ook een Vlaams parlement is en geen verbasterd Belgisch doe ik mijn Vlaamse plicht. Voor mij zal het dus niet meer hoeven, vrees ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() NOu iedereen die heeft gereagerd er bedankt..................maar waar is al die propaganda nou goed voor......ikzou och graag wat meer reacties willen krijgen op mijn vraag...
de vraag die ik stelde is namelijk gerelateerd aan een onderzoek dat ik voor school moet doen!! en elk beetje hulp is daar bij welkom tenQ sollie
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President