![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() "Dagboek bij de Belgische Syriëstrijders: 'Zelfs een hond zou weglopen uit Antwerpen'"
http://www.knack.be/nieuws/wereld/da...al-266003.html Zijn voorbeeld van discriminatie op een Antwerpse school: De Belgische strijder in de wagen vertelt ondertussen het verhaal van zijn neefje. 'Mijn neef zat in de basisschool in Antwerpen. Het was Pasen en de juf had de aanwezige leerlingen in twee groepen verdeeld. Een groep moslims, en een andere groep niet-moslims. De niet-moslims kregen paaseieren, maar de moslims niets.' Het is duidelijk dat die kerel niet bijster slim is, kreeg z'n neef geen cadeau op pasen omdat de lerares racistisch was of omdat z'n ouders of de moslim gemeenschap racistisch zijn? Moslim ouders hebben niet graag dan hun kinderen meevieren met katholieke en heidense feesten, die school kan gewoon niet goed doen, als ze iets geven zijn de ouders boos, als ze niets geven is een jonge Syrië strijder boos. Het lijkt me dat ze gewoon achterlijk zijn en overal racisme zien, zelfs voor hun eigen racisme steken ze de schuld bij de Vlaming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De ultieme vorm van racisme is blank zijn.
Wist je dat niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof niets van die idioot zijn verhaal. Waarom zouden de leerkrachten op voorhand zélf beslissen wie paaseieren krijgt en wie niet?
De moslimkindjes op de lagere school van mijn kinderen vieren gewoon mee Pasen, Sinterklaas en Kerstmis en krijgen paaseieren zoals iedereen. Dat sommige moslim-ouders dat niet willen, zou best kunnen, maar ik geloof geen seconde dat de leerkrachten zélf dat onderscheid maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zoals Gezegd hierboven: sluit je ze mee in de groep is het verkeerd want geen respect voor hun eigenheid, respecteer je dat ze niet willen meevieren met andere religies, is het ook verkeerd want discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar in de Kerstviering zingen ze vrolijk mee liedjes over Jezus, hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het in elk geval niet kunnen dat een leerkracht al op voorhand zou beslissen dat de moslimkindjes geen paaseieren krijgen. Laatst gewijzigd door Miauw! : 19 juli 2014 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() En ze vinden dat Sinterklaas niet kan, maar al eens gaan kijken in Antwerpen bij de intrede van de goede kindervriend??? Wie staat er op de eerste rij om zoveel mogelijk lekkers te krijgen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet al niet al te bijster slim zijn en totaal geen leven hebben om naar Syrië te trekken om daar te gaan vechten. Het feit dat die kerel zo'n onzinverhaaltje vertelt is daar een bewijs van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk. Wie zegt eigenlijk dat "ze" vinden dat Sinterklaas niet kan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Als dat zo is: ik denk niet dat ik er persoonlijk zou over vallen dat mijn kinderen op school geen varkensvlees krijgen. Ik kan begrijpen dat ze voor "de grootste gemene deler" kiezen. Als daar echt kinderen bij zijn die hun varkensvlees niet kunnen missen, kan je dat thuis toch compenseren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Moslims vieren geen festiviteiten die de kuffar vieren. Daar hoort pasen met haar eieren bij. Het is duidelijk dat de strijder dit verhaaltje terloops vertelt, duidelijk niet gerelateerd aan discriminatie. Doge staat met de billen bloot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Bleitend verzetje, betreffende is wel degelijk aangehaald als "racisme" door de leerkracht. Het zal altijd wel wat zijn, krijgen ze eitjes dan willen we ze bekeren, krijgen ze er geen zijn we racisten.
Ik noem zo'n "mensen" bleiterkes..... die zich wel groot kunnen voordoen als ze in groep zijn t.o.v. een minderheid van autochtonen. Probeer het eens in een 1 tegen 1 situatie, ik ben altijd kandidaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sint-Middenstand daarentegen, ja die mag wel, en Sint-Gratis en de Krijgman en de Geefhaas, die zijn allemaal welkom, hoor. Hier in ons provinciaal recreatiedomein worden er ook elk jaar paaseieren uitgedeeld door paashazen. De gehoofddoekten zijn niet te tellen. Ze willen dus wel de krijg, maar los van alle bijhorende symboliek en oorsprong. Ga dan naar het OCMW, he, als je pe se wilt krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |