![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: wat is het betere Nederlandse woord voor "gezichtssluier met spleet, zodat ik niet over mijn ei | |||
een spleetkapje |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
een piepspleetje |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
een kijkgenotje |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
een versleten lakentje |
![]() ![]() ![]() |
2 | 28,57% |
een aishashalleke |
![]() ![]() ![]() |
2 | 28,57% |
een piepsjow |
![]() ![]() ![]() |
3 | 42,86% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan ons niet meer laten verleiden door nieuwe "arabismen" toch? anders krijgen we dat de volgende eeuwen steeds weer naar ons hoofd geslingerd door de muzelmannen: (zijn er trouwens ook muzelvrouwen?)
oewij hebben het cijfer uitgevonden (ha ja?) oewij hebben algebra uitgevonden (zeker?) oewij hebben het toilet uitgevonden (las ik net op een ander forum!) oewij (= het boeboe jaja's voor het nederlandse woordje: "wij") Maar enfin, genoeg hierover, we gaan onze Nederlandse taal een beetje uitbreiden met dus de bepaling van de nederlandse benaming voor een soort hoofddoek die niet alleen over het hoofd hangt, maar ook over het gezicht en waarbij enkel een spleet wordt vrijgehouden omdat de vrouwen anders over hun eigen voeten zouden struikelen, of wat nog veel erger zou zijn, tegen een ANDERE MAN aanbotsen (Allah forbid!) hoe gaan we dat dus noemen? Ik heb hieronder een paar voorstellen geformuleerd waarop iedereen kan stemmen en dan nemen we gewoon dat woord aan hier in Vlaanderen (en zeker op dit forum).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als we nu es gewoon het Arabische woord nemen, makkelijker toch?
hoe gaan we een keppel noemen trouwens? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() het belang van deze topic ontgaat me helemaal,
volgens mij heb je een fobie waar je dringend iets moet gaan aan doen. de fout ligt niet aan hoe die mensen er bij willen lopen maar het probleem zit in het feit dat jij er zo'n drama van maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar nee mannekes, het probleem is dat ik gewoon dat woord niet onthou!
hewel? hoe heet het nu op zijn arabisch? komop! juiste antwoord graag? je hebt a. hoofddoek = ? b. lange hoofddoek = ? c. spleetding = ? en nu jullie heren die het allemaal zo goed weten! snel hoor!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() hoofddoek = khimar
lange hoofddoek met spleet = chador, denk ik. Het probleem met uw nieuwe terminologie is dat ik niet goed snap waar ge het eigenlijk over hebt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoofddoek is in elk geval niet wat je zei hoor! dat is hijab (denk ik)
hoe bedoel je dat je niet weet waarover ik het heb? net daarom ben ik een poll aan het houden hoe we het gaan noemen tiens! Maar als ik hoofddoek zeg, dan weet je wel waarover ik het heb! zie je wel? er is nog zo'n ander kledingstuk dat over de borsten (ALLAH forbid) reikt, zodat de heren niet ineens een toevloed aan testosteron krijgen toegediend en zich dan uiteraard niet meer kunnen beheersen: dat heet dan weer iets anders en dan het kledingstuk waar ik nu een naam voor wil vinden: de piepsjow vind ik daar zeer goed voor geschikt, waar dus het ganse gezicht wordt bedekt om de heren geen testosteronaanval te laten krijgen, enkel de ogen worden dan vrijgelaten Bij mannen die vooral van zichzelf vinden dat ze ZEER hoge testosteronaanvallen krijgen gebruikt de vrouw dan beter de burqa! deze naam is al zo ingeburgerd dat niemand daar nog een nederlandse naam voor moet vinden. (ik noem het gewoonlijk laken met kijkgaatjes - maar soit)
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U bedoelt de nikaab? Laten we die gewoon gezichtssluier noemen. Of bedoelt u de chador, die in Afghanistan gebruikelijk was? Laten we die dan (eenpersoons)tent noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bedankt dimitri: nikaab, dat was het ding waarover ik het had!
maar ja in Nederland is daar al een hele heisa rond geweest hé. Gezichtssluier vind ik ook wel doenbaar daarvoor, maar nu ik aishasjalleke gevonden heb vind ik dat toch beter, gewoon in navolging van het arafatsjalleke waar iedereen hier ook goed weet waarover het gaat! zolang het maar geen nikaab is! en dan die lange hoofddoek? weet je ook hoe men dat ginder in het verre oosten noemt dimitri? want die twee pipootjes die zich met veel misbaar kwamen beklagen over mijn uitbreiding van de Nederlandse taal, zijn ineens stom en doof geworden geloof ik!
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() die twee pipo's hebben soms ook wel iets anders te doen dan op een forum te zitten zeveren over Nederlandstalig woordgebruik.
de Arabieren gebruiken trouwens zelf verschillende woorden. Een burkha en een chador zijn een beetje hetzelfde. Een burkha is de extreme versie van de chador, met enkel een netje voor het gezicht. Een chador heeft dat netje niet, laat dus een opening voor het gezicht. De hijab is het eigenlijke bedekken van het lichaam en haar, dus geen kledingsstuk zelf, al wordt het ook gebruikt voor het benoemen van kledinggstukken die het volledige lichaam bedekken. een khimar is de gewone hoofddoek, die ook de borst kan bedekken. zo ongeveer, in het kort ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() een doofstomme kan trouwens nog perfect lezen wat er op dit forum staat; en nog reageren ook...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() zoals je weet is circe een "wicca" een heks dus en volgens mij heeft ze kriebels met het naderen van het lentefeest of zoals de wicca's zeggen "ostara" feest op 21 maart (denk ik).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Jullie geloven het misschien niet maar ik ken grote bedrijven waar de bedrijfsleiding wil overgaan tot "Moslimpraat".
Dus : zeg niet meer : het stuk dat deze machine maakt, maar zeg "de stuk die deze machien maak" Zeg niet Ik zal het aan het meisje vertellen, maar zeg "Ik zal zegge tege de maske" En dit is nu eens niet om te lachen, maar gebeurt ECHT !!! Veraag mij niet oewaaroem, mor da is zoe, en as ge da ni geloef, dan zedde ne voil racist! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Wat vinden jullie van deze nederlandse termen waarmee moslims, verwijzend naar de kledij, kunnen aangeduid worden :
moslima : voddenwijf moslim : voddenvent moslims, mv mannelijk en vrouwelijk : voddenbalen, voddenpieten, ... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoever staat het met de poll? ik kan nooit de stand lezen! en ik mag niet meer stemmen want ik heb al gestemd!
en of ik nu wicca ben of niet? hier heerst toch vrijheid van godsdienst nietwaar? ge gaat toch niet beginnen met heksenvervolgingen zeker? toch nog een mooi woord om te onthouden (gisteren op de Rechtvaardige Rechters) Verklaring van Xenofoob: xien ne vremde, xzèn bang, xtem op het vlaams blok!
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aan het moslim-mannenvolk in 't algemeen : hebben jullie ooit, al was het maar 5 minuten, rondgelopen met of onder zo'n niqaab, tchador of burkah?
Ik wèl en ik kan jullie één ding zeggen : als vrouw voel je je daardoor onzichtbaar, waardeloos, aan de kant gezet, hulpeloos, gebrandmerkt als een tweederangsburger of paria, ... En als het 40 graden in de schaduw of zelfs méér is, dan is je ellende al helemaal niet te overzien! Om nog maar te zwijgen van je beperkt gezichtsveld als je een burkah over je heen hebt, de wereld verliest elke kleur, je ziet maar de helft van de dingen, zit vast achter je stoffen tralies. Ik vind dit een marteling! En zeggen dat sommigen zich baseren op woorden uit de middeleeuwen om vrouwen zoiets aan te doen! Zelfs al zijn de vrouwen er zelf mee akkoord (ja, hersenspoeling kan heel ver gaan) dan nog vereist de menselijkheid dat je zoiets niemand aandoet. Dus, ik vind dat de grote voorvechters van deze "bedekkingen" zélf eens een paar jaar onder zeil moesten gezet worden! Circe, ik heb op "aishasjalleken" gestemd omdat dat nog lief klonk, maar feitelijk zou ik heel dienen troep liever "WEG ERMEE" noemen. Leve de vrije, ademende, openlijk sprekende, vrank en vrij rondkijkende vrouw van de 21e eeuw. En als moslimmannen dat een onverdraaglijk zicht vinden, dan scheelt er duidelijk iets bij hen en moeten ze maar wat kamfer gebruiken (werd vroeger in 't leger gebruikt om sexuele aandrang in te tomen). Eén ding moet gezegd : als uw haar nen knoeiboel is, of ge uw maandags gezicht op hebt, is zo'n burkah wèl praktisch ![]() ![]() ![]() Dutch http://faithfreedom.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wil u er eens één uitproberen misschien?
Heeft u ooit al een witte burkah of witte tshador gezien? Hebt u ooit al eens geademd achter stoffen tralies? Verfrissende ervaring! Dutch |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() oh please
altijd weer dat "eddetalgedaansoms?"-argument. De ultieme dooddoener. Ik heb dat gewoon ff gemeld omdat ik toevallig weet dat berbers juist verschillende lagen lange kleden aandoen, juist om de warmte tegen te houden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijheidsberoving stond er niet bij, heb dus maar voor piepshow gekozen.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Darwin:
Wat vinden jullie van deze nederlandse termen waarmee moslims, verwijzend naar de kledij, kunnen aangeduid worden : moslima : voddenwijf moslim : voddenvent moslims, mv mannelijk en vrouwelijk : voddenbalen, voddenpieten, ... ![]() ![]() ![]() ydde: die ![]() ![]() ![]() Voor moslims denk ik eerder aan muzelvodden want uw voorstel voddenbalen enz... geldt voor alle linksen, dus veel te algemeen! |
![]() |
![]() |