![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() [FONT=Century Gothic]29-09-2004
Gazet van Antwerpen, pagina 12, 103 woorden Poperinge eist nummer op boerka In Poperinge mogen vrouwen alleen een boerka dragen als die genummerd is en het nummer bij de politie bekend is. Dat blijkt uit een studie over kledij in politiereglementen, die door professor Matthias Storme (Universiteit Antwerpen) werd gemaakt. Burgemeester d'Udekem d'Acoz, de oom van prinses Mathilde laat het maskeren (en dus ook de dracht van de boerka) in Poperinge alleen toe tijdens de carnavalsdagen van 17 tot 24 uur. "Wie zich wil maskeren, moet per dag een volgnummer halen bij de politie. Die nummers en hun kleur verschillen iedere dag en moeten op de linkerborst gekleefd worden. De identiteit van ieder nummer wordt geregistreerd. Voor ieder nummer mag een vergoeding worden gevraagd. Bij iedere overtreding mag de politie de boerka afnemen." JDW[/FONT] ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Nummerplaat, verzekeringsbewijs, gelijkvormigheidsattest... en superboetes voor overtredingen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is de pa van Mathilde burgemeester in Poperinge????
![]() Man man, hebben ze dan geen trots? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Pff een nummertje tatoeeren lijkt makkelijker8)
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat van die nummerkes vind ik een goed systeem. In verschillende gemeenten is die nummer-identificatie van kracht tijdens karnaval. Gemaskerd = gemaskerd en daarmee uit.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Fijn, als we genoeg genummerde boerka's bij mekaar hebben kunnen we ze in Zolder laten racen.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Marlboerka rookt Marlboro! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() wat een onzin. als het nummer dient ter indentificatie bij eventueel misdrijf en vlucht dan is het wel heel makkelijk om iemand een poets te bakken he. Ik draag een boerka en zet het nummer van iemand die ik haat er op. Dan steel ik iets en ga ik op de loop. En dan krijgt die vrouw een boete. Wat een dom idee. Het is weer typisch Belgisch he: men zoekt problemen daar waar er geen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkende mens, die nummergrap is dus net om de wet te omzeilen.
Het is duidelijk dat je niet vermomd/onherkenbaar over straat mag paraderen. Als je het wel doet, zou de interesse van de agenten wel eens gewekt kunnen worden. Dan kunnen onze welbepaalde multicullers weer beginnen schreeuwen dat men bepaalde groepen viseerd. Met dat nummeridee- wat vrij belachelijk is- zou het wat minder moeten zijn.
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() wat doen we dan met mensen die met de helm op straat lopen, snel effe de winkel binnen zonder de helm af te doen,... Ook strafbaar maken? Of als ik in de winter een sjaal over mijn gezicht trek of een bivakmuts? Er zijn in heel belgie mss 10 vrouwen die deze klederdracht aanhouden en daar wordt dan het politiereglement voor aangepast? Jesus waar gaat dat toch naartoe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer maar eens met een bivakmuts in een bank binnen te gaan. Ook voor 10 mensen geldt de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() dan ben je nog nooit naar een benzinestation gegaan. In de zomer maar zeker in de winter doen motorrijders hun helm niet af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het politiereglement wordt helem�*�*l niet aangepast! Het politiereglement bestaat al jaren voor de hier aanwezige inwoners.
Waarom zou het moeten worden aangepast aan allochtone nieuwkomers? Laat gewoon het politiereglement zoals het is! Wet is wet en iedereen is gelijk voor de wet. Of ineens niet meer?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vriend van m'n tante heeft het meegemaakt. Die reed met een rode opel vectra. In de buurt werd een overval gepleegd op een juwelier met een rode vectra met dezelfde nummerplaat als die vriend van m'n tante. Als je dan geen goe alibi hebt, probeer dan maar eens te bewijzen dat jij het niet was.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkende mens, indien een motorrijder zijn helm niet afneemt is de kans redelijk dat er commentaar op komt. En ik moet zeggen, als motorrijder neem ik mijn helm wel af.En da's een die mijn gezicht vrijlaat.
Probeer het zelf eens, zoals je voorsteld, een bank binnengaan, en je bivakmuts niet afzetten. De service zal niet zo goed zijn als gewoonlijk.Als je geluk hebt. Er zullen wel mensen zijn die de wet overtreden op die manier, is dat nu met een helm,bivakmuts, sjaal of Boerka. En dan moeten ze er maar tegen kunnen dat de politie deze "vermomden" meer controleerd. Een beetje beleeftheid van alle partijen helpt ten zeerste, en dan zie ik uiteindelijk geen probleem in het dragen van tenten.
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() nou, das echt vervelend hoor. Hopelijk wordt de ware dader gestraft.
|
![]() |
![]() |