![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had vandaag gehoord dat we tegen 2050 in België met een miljoen minder inwoners gaan zijn dan nu.
Omdat de babyboom generatie van de vorige eeuw dan (grotendeels) uitgestorven zal zijn en de generaties daarop telkens minder en minder kindjes gaan produceren zijn. Om een bevolking in stand te houden heb je 2,1 kinderen nodig per vrouw. Echter huidige Belgische vrouwen hebben slechts 1,4 kinderen gemiddeld. Mijn vraag: hoe kunnen we het kopen van kindjes stimuleren zodat we terug een bevolkingsaangroei gaan hebben? Het lijkt wel of huidige vrouwen kinderen eerder als last in plaats van lust zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Welkom in West en Centraal Europa!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Dat is goed nieuws!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geloof er helemaal niets van. Zolang België economisch en institutioneel het hart van Europa blijft, zal er volk blijven migreren.
Ik ben wel akkoord dat de vruchtbaarheid meer gestimuleerd zou moeten worden. Hoezo? Het is net in landen als Bulgarije dat de bevolking nu al sterk aan het krimpen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen twintig jaar spreken we hier arabisch! en kunnen we emigreren naar een land met sociale zekerheid! is dat geen leuk vooruitzicht?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook bij arabieren tegenwoordig is er trouwens een ferme daling in geboortes.. zowel in België als in arabische landen. We leven niet meer in de jaren '70 hé. Ook de gemiddelde moslima is beter opgeleid dan vroeger maar oké, het gaat mij niet over etnische groepen. Mijn vraag is simpel: hoe kunnen we Belgische vrouwen meer kinderen laten produceren zonder terug te gaan naar de vrouw aan de haard? Laatst gewijzigd door Drukazz : 28 september 2014 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We hebben hier in België dus een voortplantingsratio die we zouden moeten kunnen exporteren. Mondiaal zijn we niet met te weinig, wel met teveel. Als we die 1,4 (0,7/persoon) extrapoleren naar de totale wereldbevolking ziet de prognose er als volgt uit: 7000000000 0,7 1 4900000000 0,7 2 75 3430000000 0,7 3 150 2401000000 0,7 4 225 1680700000 0,7 5 300 1176490000 0,7 6 375 823543000 0,7 7 450 576480100 0,7 8 525 Van 7 miljard mensen naar een kleine 5 miljard mensen na één generatie (pakweg 75 jaar). We bereiken het optimaal aantal mensen (rond het miljard mensen) voor deze planeet na ongeveer 400 jaar. Deze houding zou dus moeten gestimuleerd worden in plaats van ontmoedigd. Qua vervuiling, grondstof-, water-, en voedseluitputting is er geen beter maatregel denkbaar dan onze aantallen te verlagen. Ook oorlogen, ongewenste migratiestromen en tal van andere kwalen waar onze tijd mee geplaagd zit zullen hiermee verminderen. Emissierechten zijn een corrigerende maatregel waarbij geldstromen van rijkere gebieden vaak naar armere gebieden versluizen, terecht. Inspanningen om de bevolking te beperken zouden echter gelijkaardig in rekening mogen gebracht en beloond worden. Er is namelijk geen enkele maatregel met zoveel gunstige impact op al de problemen die onze wereld heden ten dage teisteren. Laatst gewijzigd door satiper : 28 september 2014 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie kan het nu erg vinden dat zo'n zielig volk als de Belgen uitsterven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vers geimporteerde baarmoeders zijn nog steeds even productief.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dat enkel de meest welvarende landen gehoor hebben gegeven waardoor de wild producerende werp-maar-kinderen staten hun bevolkingsoverschot naar hier exporteren. Na twee generaties zijn we hier ook derdewereldland en zal de vernietiging iets sneller gebeuren: vernietig het Westen en hun technologie en je brengt het mensdom terug naar de minimale proporties. Wel op niveau van de Neanterthaler maar dat hebben ze blijkbaar liever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Risico bestaat. Proberen om het bewustzijn mondiaal te maken is dus wat mij betreft één van de hoogste prioriteiten. Een poging om diegenen die de noodzaak hiervan minder inzien doe ik bvb hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=206963 Tot dusver met weinig respons ![]() Laatst gewijzigd door satiper : 28 september 2014 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zielig? Spreek voor uzelf hé!
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Azië en Afrika zit die inderdaad stampvol. In het rijke Westen daarentegen (N-Amerika, Europa, Australië) niet. Bovendien zullen we te maken krijgen met een oude en krimpende bevolking de komende generaties en daar wil ik iets aan doen. Ik wil dat België een jonge en groeiende bevolking kent maar heb hier nog geen enkel waardig argument gehoord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het een geruststellende gedachte dat de bevolking zou minderen. Maar het moet dan echt wel over heel de wereld gebeuren!
Ik vraag me wel af of er dan in 2050 nog zo fanatiek gebouwd zal worden als nu in België want ieder stukje grond moet geloven aan de betonwoede, verschrikkelijk!
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, dus? Ik zie het probleem niet. Het zou toch leuk zijn moesten we met ons landje ooit Nederland voorbijsteken met het aantal inwoners.
|
![]() |
![]() |