![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch voor zij die nog op de middelbare school zitten en die van plan zijn te studeren voor een knelpuntberoep.
Je stopt op je 18 met je school en je gaat werken. Speelt geen rol welke baan, zolang je maar 12 maanden aan de slag bent, aaneensluitend. Dat hou je een jaar vol. Dan laat je je ontslaan. Let op, ontslag nemen mag je niet doen als je de voordelen wenst. Je bent nu werkloos en je trekt een uitkering die hoog ligt, want je bent pas werkloos. Je schrijft je onmiddellijk in voor een opleiding tot knelpuntberoep in de normale dagschool. En je laat je werkloosheidsuitkering bevriezen, dat recht heb je namelijk. En dan volbreng je gewoon je drie jaar school, terwijl je een uitkering trekt. En pensioenrechten opbouwt. Als je afgestudeerd bent, dan ga je weer werken, of je dopt wat verder, in alle geval bouw je pensioenrechten op vanaf je 18, ipv vanaf je 21. Wat een land is dit toch hé?
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik richt een vennootschap op, en werk als zelfstandige keihard tot mijn 55ste. Alle winsten pot ik op als reserves in mijn bedrijf.
Op mijn 55ste liquideer ik dan mijn vennootschap, en met de reserves overbrug ik de 10 jaar tot aan mijn officieel pensioen. En via pensioensparen, een stevige groepsverzekering plus een VAPZ-verzekering zorg ik ervoor dat ook mijn zelfstandigenpensioen op een comfortabel leefbaar niveau gaat zijn. Wat een heerlijk landje is dit toch om in te leven, hee! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat die zelfstandigen doen is gebruik maken van de wet. Overigens is dat nog altijd niet zo interessant, zeker nu niet meer. Vroeger kon je nog 59,4% (33,99% vennootschapsbelasting en crisisbelasting, 10% liquidatiebonus) recupereren van je eigen geld, maar een habbekrats meer dan de 53,5% hoogste schijf (�* 7% gemeentebelasting). Tegenwoordig hou je maar 49,5% meer over (25% RV bij liquidatie). De op de zelfstandige kakkende arbeider is dus pure folklore geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wel, ik ben later ook van plan om voluit van dit systeem te profiteren, hoor. Als immigranten dat kunnen, dan zal ik ook wel wat kruimeltjes zoeken voor mezelf. Tegenwoordig moet je opportunistisch zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het maar eens aan de aspirant politiemensen die na hun secundair onderwijs in een politieopleiding zitten. Iedere betaalde schooldag is een gewerkte dag. |
|
![]() |
![]() |