![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Het Jodendom maakt integraal onderdeel uit van de Duitse identiteit. Dat zei bondskanselier Angela Merkel vandaag tijdens een grote optocht met 4.000 deelnemers in Berlijn, tegen het antisemitisme. "Het Joodse leven hoort ook ons toe. Het is een deel van onze identiteit", zei Merkel, die eraan toevoegde dat het antisemitisch geweld sinds begin dit jaar terug in opmars is. De betoging werd georganiseerd nadat er verschillende antisemitische slogans te horen weren tijdens anti-Israëlbetogingen in augustus van dit jaar. "Joodse vrienden, buren, collega's: voel jezelf thuis hier", zei Merkel. Ze belooft dat Duitsland geen discriminatie tegen de Joodse gemeenschap zal tolereren. De optocht werd georganiseerd door de Centrale Raad voor Joden in Duitsland. Zij telden 8.000 deelnemers, volgens de politie namen 4.000 mensen deel aan de optocht die begon aan de Brandenburger Tor. Onder hen heel wat prominenten zoals de Duitse president Joachim Gauck, vicebondskanselier Sigmar Gabriel en leiders van de christelijke gemeenschap. Er stapten ook delegaties van het World Jewish Congress mee, waarvan de raad van bestuur tot dinsdag zal vergaderen in Berlijn. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...entiteit.dhtml Mooi gebaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Dat vraag ik mijzelf ook af. Duitsland moet heel die historie van WO II eens achter zich durven laten. Hoe erg het ook moge geweest zijn, het leven gaat door.
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 14 september 2014 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanzelfsprekend zijn de Joden een integraal en onvervreemdbaar deel van de Duitse samenleving, wetenschap en cultuur. Er is omzeggens geen enkel domein waarbij geen Joodse wetenschappers of kunstenaars bij betrokken waren. De antisemitische hetze die we de laatste maanden fel hebben zien opflakkeren gebruikte het Gaza-gebeuren als excuus en scherm om hun ingebakken Jodenhaat de vrije loop te laten. Hier het verslag dat in Der Spiegel is verschenen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar vindt u die zekerheid?
Als er bij ons dergelijke betogingen plaatsvinden, bent u er dan zeker van dat al die mensen de Belgische nationaliteit hebben? Ik wil maar zeggen: natuurlijk moeten we dergelijke uitwassen niet tolereren, maar in mijn ogen moet de Duitse natie niet eeuwig met een gekromde rug staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Europeanen moeten goed beseffen dat nationalisme afschuwelijk is, en dat we het joods karakter van Israël moeten helpen bewaren natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel mij trouwens eventjes waarom we "het joodse karakter van Israël" zouden "moeten helpen bewaren"? Mogen we dan ook stellen dat we "het Duits karakter van Duitsland" mogen "helpen bewaren"? Of geldt hier weer eens dezelfde eenzijdigheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() en ja, ik vind wel dat landen hun identiteit moeten bewaren
Duitsland MOET zijn Duitse identiteit behouden Vlaanderen MOET zijn Vlaamse identiteit behouden en inderdaad, Israël MOET zijn Joodse identiteit behouden |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() en ja, ik vind wel dat landen hun identiteit moeten bewaren
Duitsland MOET zijn Duitse identiteit behouden Vlaanderen MOET zijn Vlaamse identiteit behouden en inderdaad, Israël MOET zijn Joodse identiteit behouden Een land zonder identiteit is als een café zonder bier Laatst gewijzigd door Drukazz : 14 september 2014 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoelt u met die Joodse identiteit een religieuze? Of een seculiere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb mij eens laten wijsmaken dat gotische letters qua stijl op het hebreeuws geschrift moest lijken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joden hebben in de Duitse geschiedenis een uitermate belangrijke rol gespeeld, zowel op cultureel, wetenschappelijk als economisch vlak. Zij hebben er flink toe bijgedragen om Duitsland te maken zoals het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
afijn, ik kom ter zake, over dat nationalisme: Niet nationalisme maar imperialisme is het probleem. ( Alexander Sassen van Elsloo ) Wat zijn dus wel problemen? Moslim-imperialisme die hun normen of waarden hier bij ons aan ons willen opdringen; Israël dat een verkeerde en contraproductieve politiek voert tegen de aanhoudende raketaanvallen vanuit de Gaza; Franstalig imperialisme, die Vlaamse dorpen rond Brussel willen verfransen, en ondertussen in Brussel zelf de grondwettelijke tweetaligheid met de voeten treden; Wat is dus geen probleem ? Ik wil b., mijn politieke overheid dus, reorganiseren, zodanig dat Vlaanderen een lidstaat in de EU kan worden. En ik leg daarbij geen haarbreed in de weg van Franstaligen die ik al hun rechten ook gun. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Die opmerking was uiteraard sarcastisch.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |