![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gerenommeerde Max Planck Instituut in het Duitse Tübingen ligt onder vuur na de uitzending van een undercoverrepotage waaruit blijkt aan welke gruwelijke experimenten apen worden blootgesteld in naam van de wetenschap. Het gaat om medische vooruitgang die bewerkstelligd wordt door primaten vreselijk te laten lijden. De apen verkeren voortdurend in een levende nachtmerrie waar alleen de dood verlossing brengt. Het zijn schokkende beelden die hard binnenkomen en wellicht niemand onberoerd laten.
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...socialredactie http://www.youtube.com/watch?v=xrx5L7Mb5sc
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() slechts het topje van de ijsberg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Afschuwelijk. Zum kotsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De afweging enerzijds wetenschappelijke vooruitgang tegenover anderzijds dierenwelzijn, met inbegrip van het aannemen van alternatieven voor dierenproeven zodra deze ook maar mogelijk zijn ...
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Bah, ik snap niet hoe die onderzoekers aan zo'n praktijken kunnen mee doen. Ik zou het in ieder geval niet kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Schandalig. Kunnen ze daarvoor nu niet beter onbruikbare mensen gebruiken ? Mongolen, zigeuners, werklozen, invaliden en drugverslaafden genoeg me dunkt. Wachtlijsten vol mensen die willen bijdragen aan de vooruitgang maar niet mogen.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik ben bereid op gezondheid in te boeten door zulke onderzoeken een halte toe te roepen.
Ik sterf nog liever enkele jaren vroeger dan dat er op zulke manieren naar mijn genezing wordt gezocht. We zijn niet goed van de beelden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
al bij al blijft het een vreselijk beeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ge zou uw overtuigingen zelf eens moeten voelen.
If we could only feel what we are doing. Voelt iemand zich geroepen handtekeningen te verzamelen tegen dit dierenleed? En wil daarbij toevoegen, heeft iemand dat pdf document gelezen over rituele slachtingen? Heeft discussie wel zin bij mensen wiens gedacht al gemaakt is op basis van propaganda en de wijsheid er nooit van willen inzien? Neem nu dat ritueel slachten als discussie, zie in het pdf document welke groep open staat tot debat en redenvol redeneert en welke dogmatisch blijven vasthangen. Lees het er zelf op na... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil het nog eens duidelijk uitleggen : 1) rituele slachtingen zijn barbaars en horen niet thuis in België anno 2000. 2) Er moet zo dringend mogelijk intensief naar alternatieven worden gezocht. 3) Zolang de alternatieven niet gevonden zijn, moeten de proeven doorgaan. 4) Kent u het verhaal van Louis Pasteur? Die ook zulke organisaties over de vloer kreeg? Zonder zijn dierenoffers was het vaccin niet uitgevonden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik durf en kan niet naar beelden te kijken waarop een lijdend dier te zien is.
Kan er iemand me vertellen wat er zich afspeelt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Neen , beter met de ECHTE nutteloze zware criminelen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ja doe eens proeven op jullie eigen ras perverse mensen dokters rotte mens apen genoeg op planeet hel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Geef u aan hé ... als het maar dat is,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Weet je wat ik denk dat ze ervan genieten die uitvoerders zieke geesten , hun hobby , die ze verdoezelen onder de naam voor de mensheid , gewoon gestoorde geesten. Hopelijk krijgen ze zelf de ergste kanker en gaan ze zelf dood van de pijn, ik wens ze het toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo gaan jullie selectief met informatie om, maar als iemand dan met een samenvatting, analyse of studie afkomt zijn jullie weg met de noorderzon. Zo heeft het HVV een pdf file gemaakt over ritueel slachten, zie daar hoe er moslims in de wereld al reeds verdoofd slachten. Mij valt op dat velen onder jullie informatie gebruiken om te beoordelen en bekritiseren, maar zelden voor dialoog. Jullie idee is al gemaakt, en zeker niet consequent. Zo heeft men respect voor iemand met geld en status en eigen scholen, dat zij niet open staan voor dialoog omtrent onverdoofd ritueel slachten kaart geen kat hier aan behalve ik en andere die op enkele vingers te tellen zijn. Zo komen jullie op een forum berouw tonen voor apen in een lab, maar dan zegt iemand er doodleuk bij "ja dat moet blijven bestaan zolang er geen alternatieven zijn." Ik ben als mens bereid in te boeten op mijn gezondheid zodat die apen die lijdensweg niet meer hoeven te ondergaan. U ook? Wie dat niet is moet niet hypocriet berouw komen tonen. En wie zich enkel en alleen maar op één groep kan oriênteren met oogkleppen aan gaat beter naar stormfront onnozel doen. Het wordt tijd dat we deze waanzin een halte toeroepen en terug in contact komen met onze menselijkheid. What is humane? Laatst gewijzigd door Peche : 15 september 2014 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |