Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2014, 20:27   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Afschuwelijke beelden van dierproeven met apen.

Het gerenommeerde Max Planck Instituut in het Duitse Tübingen ligt onder vuur na de uitzending van een undercoverrepotage waaruit blijkt aan welke gruwelijke experimenten apen worden blootgesteld in naam van de wetenschap. Het gaat om medische vooruitgang die bewerkstelligd wordt door primaten vreselijk te laten lijden. De apen verkeren voortdurend in een levende nachtmerrie waar alleen de dood verlossing brengt. Het zijn schokkende beelden die hard binnenkomen en wellicht niemand onberoerd laten.
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...socialredactie

http://www.youtube.com/watch?v=xrx5L7Mb5sc
Oud 14 september 2014, 07:54   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

slechts het topje van de ijsberg
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:20   #3
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Afschuwelijk. Zum kotsen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:41   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De afweging enerzijds wetenschappelijke vooruitgang tegenover anderzijds dierenwelzijn, met inbegrip van het aannemen van alternatieven voor dierenproeven zodra deze ook maar mogelijk zijn ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 09:52   #5
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Bah, ik snap niet hoe die onderzoekers aan zo'n praktijken kunnen mee doen. Ik zou het in ieder geval niet kunnen.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 10:33   #6
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Schandalig. Kunnen ze daarvoor nu niet beter onbruikbare mensen gebruiken ? Mongolen, zigeuners, werklozen, invaliden en drugverslaafden genoeg me dunkt. Wachtlijsten vol mensen die willen bijdragen aan de vooruitgang maar niet mogen.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 11:04   #7
Peche
Banneling

Standaard

Ik ben bereid op gezondheid in te boeten door zulke onderzoeken een halte toe te roepen.
Ik sterf nog liever enkele jaren vroeger dan dat er op zulke manieren naar mijn genezing wordt gezocht.

We zijn niet goed van de beelden...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 11:12   #8
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard L

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben bereid op gezondheid in te boeten door zulke onderzoeken een halte toe te roepen.
Ik sterf nog liever enkele jaren vroeger dan dat er op zulke manieren naar mijn genezing wordt gezocht.

Ik niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat men moet zoeken naar alternatieven. Zolang dat die niet gevonden worden vind ik helaas wel dat de proefdieren gebruikt moeten worden.

al bij al blijft het een vreselijk beeld.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 11:42   #9
Peche
Banneling

Standaard

Ge zou uw overtuigingen zelf eens moeten voelen.
If we could only feel what we are doing.

Voelt iemand zich geroepen handtekeningen te verzamelen tegen dit dierenleed?
En wil daarbij toevoegen, heeft iemand dat pdf document gelezen over rituele slachtingen?
Heeft discussie wel zin bij mensen wiens gedacht al gemaakt is op basis van propaganda en de wijsheid er nooit van willen inzien?
Neem nu dat ritueel slachten als discussie, zie in het pdf document welke groep open staat tot debat en redenvol redeneert en welke dogmatisch blijven vasthangen.
Lees het er zelf op na...
Oud 14 september 2014, 11:57   #10
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wil daarbij toevoegen, heeft iemand dat pdf document gelezen over rituele slachtingen?
Heeft discussie wel zin bij mensen wiens gedacht al gemaakt is op basis van propaganda en de wijsheid er nooit van willen inzien?
Neem nu dat ritueel slachten als discussie, zie in het pdf document welke groep open staat tot debat en redenvol redeneert en welke dogmatisch blijven vasthangen.
Waarschijnlijk is dit bericht naar mij gericht...

Ik wil het nog eens duidelijk uitleggen :

1) rituele slachtingen zijn barbaars en horen niet thuis in België anno 2000.
2) Er moet zo dringend mogelijk intensief naar alternatieven worden gezocht.
3) Zolang de alternatieven niet gevonden zijn, moeten de proeven doorgaan.
4) Kent u het verhaal van Louis Pasteur? Die ook zulke organisaties over de vloer kreeg? Zonder zijn dierenoffers was het vaccin niet uitgevonden!
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 11:57   #11
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben tegen dit soort vreselijke dierenexperimenten. Ik ben evengoed tegen rituele onverdoofde slachtingen. Wat is uw punt nu eigenlijk? Zien wie er niet consequent is in zijn of haar overtuigingen op het vlak van onnodig dierenleed?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 13:20   #12
Eurosceptic
Minister

Standaard

Ik durf en kan niet naar beelden te kijken waarop een lijdend dier te zien is.
Kan er iemand me vertellen wat er zich afspeelt?
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 13:32   #13
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik durf en kan niet naar beelden te kijken waarop een lijdend dier te zien is.
Kan er iemand me vertellen wat er zich afspeelt?
Copy & paste van een van de organisaties die de wantoestanden onder het licht bracht:

Citaat:
Our investigation found:

Monkeys were deprived of water for days, and became so dehydrated they were observed licking any remnants of moisture off the bars of their cages, while others, so desperately thirsty resorted to drinking their own urine.

Monkeys had hard plastic collars with a metal ring continuously fastened around their necks so that a metal pole could be used to forcibly remove monkeys from their cages.

Monkeys were forced to recover from sedation with their heads severely restrained by a neck clamp in a cruel “training” device designed by the laboratory.

Monkeys were subjected to major head surgery during which head posts and recording or injection chambers were surgically implanted into their skulls.

Monkeys suffered nasty bleeding head wounds. For some, their head wounds became infected, including with MRSA. This resulted in further pain and suffering.

Monkeys were forced to endure hours confined in an unnatural and rigid position in a primate ‘chair’. With their heads immobilised by a post implanted into their skulls, their bodies immobilised by the chair, they were unable to provide any relief from cramping of muscles or even to scratch themselves if they had an itch.

Water deprived monkeys were imprisoned inside small dark and sound-proofed testing chambers in the primate ‘chair’ for up to 5 hours a day, 5 days a week and forced to perform mundane tasks over and over again in order to obtain small amounts of fluid.

Some monkeys had been at the laboratory for years. One individual called Lumpi, arrived in 2007. He lived on his own in a cage and displayed severe stereotypic behaviour, including circling, pacing and weaving. It is internationally recognized that keeping monkeys on their own is highly detrimental to their well-being.
http://www.buav.org/undercover-inves...e/our-findings
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 14:11   #14
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Schandalig. Kunnen ze daarvoor nu niet beter onbruikbare mensen gebruiken ? Mongolen, zigeuners, werklozen, invaliden en drugverslaafden genoeg me dunkt. Wachtlijsten vol mensen die willen bijdragen aan de vooruitgang maar niet mogen.
Neen , beter met de ECHTE nutteloze zware criminelen .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 14:16   #15
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Neen , beter met de ECHTE nutteloze zware criminelen .
Politici?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 14:21   #16
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja doe eens proeven op jullie eigen ras perverse mensen dokters rotte mens apen genoeg op planeet hel.
Oud 14 september 2014, 14:22   #17
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Politici?
al die gene die niet deugen ... t'is gelijk ,
Oud 14 september 2014, 14:23   #18
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat men moet zoeken naar alternatieven. Zolang dat die niet gevonden worden vind ik helaas wel dat de proefdieren gebruikt moeten worden.

al bij al blijft het een vreselijk beeld.
Geef u aan hé ... als het maar dat is,
Oud 14 september 2014, 14:28   #19
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Bah, ik snap niet hoe die onderzoekers aan zo'n praktijken kunnen mee doen. Ik zou het in ieder geval niet kunnen.
Weet je wat ik denk dat ze ervan genieten die uitvoerders zieke geesten , hun hobby , die ze verdoezelen onder de naam voor de mensheid , gewoon gestoorde geesten. Hopelijk krijgen ze zelf de ergste kanker en gaan ze zelf dood van de pijn, ik wens ze het toe.
Oud 15 september 2014, 06:42   #20
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik ben tegen dit soort vreselijke dierenexperimenten. Ik ben evengoed tegen rituele onverdoofde slachtingen. Wat is uw punt nu eigenlijk? Zien wie er niet consequent is in zijn of haar overtuigingen op het vlak van onnodig dierenleed?
Het punt is dat iedereen er tegen is met zijn mond, maar nooit iets doet.
Zo gaan jullie selectief met informatie om, maar als iemand dan met een samenvatting, analyse of studie afkomt zijn jullie weg met de noorderzon.
Zo heeft het HVV een pdf file gemaakt over ritueel slachten, zie daar hoe er moslims in de wereld al reeds verdoofd slachten.
Mij valt op dat velen onder jullie informatie gebruiken om te beoordelen en bekritiseren, maar zelden voor dialoog.
Jullie idee is al gemaakt, en zeker niet consequent.
Zo heeft men respect voor iemand met geld en status en eigen scholen, dat zij niet open staan voor dialoog omtrent onverdoofd ritueel slachten kaart geen kat hier aan behalve ik en andere die op enkele vingers te tellen zijn.

Zo komen jullie op een forum berouw tonen voor apen in een lab, maar dan zegt iemand er doodleuk bij "ja dat moet blijven bestaan zolang er geen alternatieven zijn."
Ik ben als mens bereid in te boeten op mijn gezondheid zodat die apen die lijdensweg niet meer hoeven te ondergaan. U ook?
Wie dat niet is moet niet hypocriet berouw komen tonen.
En wie zich enkel en alleen maar op één groep kan oriênteren met oogkleppen aan gaat beter naar stormfront onnozel doen.
Het wordt tijd dat we deze waanzin een halte toeroepen en terug in contact komen met onze menselijkheid.
What is humane?

Laatst gewijzigd door Peche : 15 september 2014 om 06:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be