Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 4 november 2014, 19:46   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Thumbs up Jambon ontzegt radicale prediker toegang tot land

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Minister van Veiligheid Jan Jambon (N-VA) heeft de Dienst Vreemdelingenzaken de opdracht gegeven Tareq Al Suwaidan, een prediker uit Koeweit, de toegang tot en het verblijf in ons land te ontzeggen.
Hoog tijd om wat orde op zaken te gaan stellen.

Hoog tijd om buiten te zetten wat zich niet weet te gedragen naar de wetten en plichten die in ons kleine landje van toepassing zijn.

Hoog tijd om de grenzen hermetisch af te sluiten.(Ebola gevaar ... )

Hoog tijd om Europese Unie vaarwel te zeggen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan niet?

Ik kan de Engelse premier David Cameron geen ongelijk geven op het ogenblik.

Best eigenaardig dat het éne zekere Angela Merkel is die tegen zijn denkpiste ingaat, was zij het niet die in het begin zei: multiculturele samenleving dat werkt niet?

Nu wil ze de andere landen die lid zijn van de Europse Unie volsteken met volk uit andere contreien waar niemand ze eigenlijk zit op te wachten op huidig ogenblik wegens dat de meeste landen al VOLZET zijn

Infiltreren doen die, niets anders.

Graag reactie
Oud 4 november 2014, 20:32   #2
het Spelende Kind
Vreemdeling

het Spelende Kind's schermafbeelding

Standaard

Ah, gaan we de vrijheid van meningsuiting definitief afschaffen?
Oud 4 november 2014, 21:19   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het Spelende Kind Bekijk bericht
Neen, dat niet. Maar zo'n buitenlandse extremistische criminele haatzaaier hebben we hier echt niet nodig. Zeker niet in tijden van uiterste radicalisering van de moslimjeugd die er niet voor terugdeinst om met bosjes naar Syrië te reizen om er te gaan moorden.
Oud 4 november 2014, 21:46   #4
het Spelende Kind
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Neen, dat niet. Maar zo'n buitenlandse extremistische criminele haatzaaier hebben we hier echt niet nodig. Zeker niet in tijden van uiterste radicalisering van de moslimjeugd die er niet voor terugdeinst om met bosjes naar Syrië te reizen om er te gaan moorden.
Doelt je woord "crimineel" op de mening die hij heeft?
Oud 4 november 2014, 22:07   #5
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die is toch al definitief afgeschaft onder de paarse regeringen.
The Bold Revenger is offline  
Oud 5 november 2014, 08:09   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Blijkbaar is die beslissing genomen op vraag van Filip De Winter.
Sukkelaar is offline  
Oud 5 november 2014, 08:53   #7
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat er dringend een Christelijke prediker naar Koeweit moet gaan om daar het Christendom te prediken. Natuurlijk moet dat geen probleem zijn, gezien de vrijheid van meningsuiting uiteraard een zeer kostbaar goed is.
Lof der Zotheid is offline  
Oud 5 november 2014, 08:57   #8
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Ik kan hier van het forum al direct een paar kandidaten voorstellen
Klein Licht is offline  
Oud 6 november 2014, 13:53   #9
het Spelende Kind
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik vind dat er dringend een Christelijke prediker naar Koeweit moet gaan om daar het Christendom te prediken. Natuurlijk moet dat geen probleem zijn, gezien de vrijheid van meningsuiting uiteraard een zeer kostbaar goed is.
Het gaat niet over Koeweit. Het gaat over Vlaanderen. Kijk, mij interesseert die 'vrijheid van meningsuiting' niet zozeer hoor, maar er enerzijds huilen in het Midden-Oosten en haar tegelijkertijd in eigen land willen afschaffen klinkt behoorlijk hypocriet - niet?
Oud 6 november 2014, 14:24   #10
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over Koeweit. Het gaat over Vlaanderen. Kijk, mij interesseert die 'vrijheid van meningsuiting' niet zozeer hoor, maar er enerzijds huilen in het Midden-Oosten en haar tegelijkertijd in eigen land willen afschaffen klinkt behoorlijk hypocriet - niet?
Net zo hypocriet als alle respect en vrijheid van meningsuiting voor zichzelf opeisen, maar wanneer een ander van dat recht gebruik wenst te maken door met een bepaalde religie te spotten, er in het beste geval moord en brand geschreeuwd wordt, en in het slechtste geval koppen kunnen rollen.
Lof der Zotheid is offline  
Oud 6 november 2014, 16:17   #11
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig!
Neen, we moeten lieden buitenhouden en sommigen die er al zijn weer buitenkieperen om ervoor te zorgen dat we op termijn nog altijd onze vrijheid van mening hebben!
Of dacht je dat de moslims daar later voor zullen zorgen?
andev is offline  
Oud 6 november 2014, 16:55   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zo hypocriet als alle respect en vrijheid van meningsuiting voor zichzelf opeisen, maar wanneer een ander van dat recht gebruik wenst te maken door met een bepaalde religie te spotten, er in het beste geval moord en brand geschreeuwd wordt, en in het slechtste geval koppen kunnen rollen.
Fixed!

En liefst die van politiekers welke rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor al deze ongein. Het zou eens wat anders dan onschuldige burgers zijn...

Beter nog zou zijn een gebied van oppervlakte van pakweg Belgie op de grens van Syrie en Irak af te bakenen met hoge muren en al dit tuig en onze verantwoordelijke politiekers naar dat nieuwe helhol te verzenden, het mini-Kalifaat, sharialand, nation of zombies... Ach ja...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 november 2014 om 17:10.
zonbron is offline  
Oud 6 november 2014, 17:05   #13
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee, de Islam en hun pijpers afschaffen.
Oud 6 november 2014, 22:18   #14
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus we moeten maar radicale predikers toelaten? Denk van niet, terecht dat die man geweigerd werd, punt uit.
alice is offline  
Oud 7 november 2014, 08:23   #15
het Spelende Kind
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Je bent net zo hypocriet. Proficiat!
Oud 7 november 2014, 08:24   #16
het Spelende Kind
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus we moeten maar radicale predikers toelaten? Denk van niet, terecht dat die man geweigerd werd, punt uit.
Radicalisme is nog altijd geen misdaad.

Misschien zijn er grijze muizen en Viel-zu-Vielen die elke mening die een beetje fundamenteel van de hunne afwijkt willen criminaliseren - ik ben daar althans geen voorstander van.
Oud 7 november 2014, 09:41   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lap, nog zo'n lokale klager uit de kamp van de bleiters
met snottebel boven hun pruillip.
Oud 7 november 2014, 15:17   #18
het Spelende Kind
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Lap, nog zo'n lokale klager uit de kamp van de bleiters
met snottebel boven hun pruillip.
Jij weet niet uit welk kamp ik kom.

Punt is dat jullie er niet in slagen een ideologisch coherent discours te voeren. Stop met wijzen naar de vermeende inconsistentie van de anderen om jullie eigen hypocrisie te verbloemen. Er zijn twee opties: voor of tegen de vrije meningsuiting - dat is alles.

Een intelligentere 9-jarige ziet dan ook dat het legertje anti-islampopulisten niet meer om het lijf heeft dan caféfrustraties en dierlijk gebral. En vandaar ook dat elke zichzelf respecterende conservatief, traditionalist of nationalist ronduit op die achterlijke ideologie neerkijkt.
Oud 7 november 2014, 16:38   #19
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij weet niet uit welk kamp ik kom.

Punt is dat jullie er niet in slagen een ideologisch coherent discours te voeren. Stop met wijzen naar de vermeende inconsistentie van de anderen om jullie eigen hypocrisie te verbloemen. Er zijn twee opties: voor of tegen de vrije meningsuiting - dat is alles.

Een intelligentere 9-jarige ziet dan ook dat het legertje anti-islampopulisten niet meer om het lijf heeft dan caféfrustraties en dierlijk gebral. En vandaar ook dat elke zichzelf respecterende conservatief, traditionalist of nationalist ronduit op die achterlijke ideologie neerkijkt.
Hum , ik vind gelijkheid tussen man en vrouw , seculiere staat , godsdienstvrijheid toch belangrijk . Dat is iets dat islam zeker niet gaat brengen . Dus ben ik een anti-islampopulist . De pro-islampopulisten bevinden zich in Vilvoordse,Antwerpse , En andere moskees .
De getallen van Brusselse en Luikse moordenaars kan ik niet terugvinden .
Het lijkt wel geheim te zijn .
vlaams realist is offline  
Oud 8 november 2014, 02:49   #20
het Spelende Kind
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Hum , ik vind gelijkheid tussen man en vrouw , seculiere staat , godsdienstvrijheid toch belangrijk .
Niet dat dit soort van verlichtingswaarden mij bijzonder aanspreekt - maar vind je vrijheid van meningsuiting ook belangrijk?

Citaat:
Dat is iets dat islam zeker niet gaat brengen . Dus ben ik een anti-islampopulist .
Je bent een anti-islampopulist als je in naam van de waarden van het liberale Westen tegen de Islam strijd - daarbij je eigen principes zoals vrije meningsuiting verraadt en niet inziet dat net de decadentie van het 'Vrije Westen' de oorzaak voor religieuze radicalisering (een soort van 'protestantse', antimoderne Islam die in feite een reactie is op de moderniteit - maar die bitter weinig met de traditionalistische Islam te maken heeft), massamigratie en 'islamisering' is.

Wie de zweren wegsnijdt en het virus ongemoeid laat, moet niet verschieten als hij voor kwakzalver wordt uitgemaakt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be