![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Jaja, "neutraliteit" wordt dan gezegd maar in mijn ogen is dit BULLSHIT!
Voor een hoofddoekenverbod aan het loket ben ik wel. We leven hier niet in de woestijn hè. Dus dat vind ik wel een goede nieuwe maatregel Maar waarom verloochenen wij onze roots toch zo? Wees een trots een Vlaming/Belg te zijn!! Zelfs met een zogezegd nationalistische partij als de NVA zou je toch verwachten dat ze wat meer standpunten kunnen doordrukken? Dit is Vlaanderen!! Wij eten frieten, drinken bier, zijn katholiek en spreken verdomme VLAAMS! Laatst gewijzigd door Drukazz : 9 oktober 2014 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Geloof of geen geloof al die bemoeizucht altijd ..... daar krijg ne mens het schijt van,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja dat was zo maar met het nieuwe regeerakkoord niet meer !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor loketfuncties is absolute neutraliteit een must.
Je kan niet enerzijds een hoofddoekenverbod toejuichen, maar wel het recht opeisen een kruisje/keppeltje/whatever te mogen dragen. Waarom is het zo belangrijk dat iedereen aan iemands uiterlijke kenmerken absoluut moet kunnen zien welke godsdienst hij/zij aankleeft, of dat iemand Vlaming of Brusselaar is, wat is de meerwaarde daarvan? Aan de recepties van grote bedrijven hebben ze dat al lang begrepen, waarom dan niet aan de loketten van 't stad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar een kruisje.. hoe gaan ze dat controleren als je dat onder je kleren draagt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Het christendom komt ook uit de woestijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een kruisje of keppeltje hoort bij de eeuwenoude joods christelijke cultuur van Europa. Een hoofddoek niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moet je van alle kleding-onderdelen nagaan of daar niet ergens een religioot dat tot zijn symbool heeft uitgeroepen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom toch ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aan diegene die dan toch gelovig zijn , geloof zit toch vanbinnen ?? Het aanbidden van voorwerpen , hoe past dat in geloofsgeloof ??
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat als spijt krijgt van die tattoo ??
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als men van u geen hoofddoek mag dragen aan een loket omdat we hier niet in een woestijn zitten, dan mag men van mij geen keppel dragen aan een loket omdat we hier niet in Israël zitten en geen muren bouwen rond ons land om onze buren te koeioneren. En dan mag men van mij ook geen 'opzichtige' kruisjes dragen, omdat we aan het loket niet in een kerk zitten of in een lokaal waar we wat aan de kindjes kunnen prutsen. Voor mij zijn de regels simpel: ofwel laat je religieuze symbolen aan een loket toe en doe je dat dan consequent voor alle in België officieel erkende godsdiensten. Ofwel verbied je het, maar dan voor ALLE religieuze symbolen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Waarom enkel voor de officieel erkende godsdiensten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind het op zich niet storend als men uiterlijke symbolen van zijn geloof draagt, maar dat komt dan ook omdat geloof mij niks zegt. Zolang de ambtenaar in kwestie mijn probleem zoals het hoort aanpakt, vind ik het prima.
Ik kan mij echter voorstellen dat er spanningen kunnen ontstaan als er mensen van verschillende geloofsstrekkingen met elkaar worden geconfronteerd in het kader van professionele samenwerking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|