![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Huidige consumptie is totaal onhoudbaar
![]() Als iedereen zoals de Belgen zou leven, zijn er bijna drie aardbollen nodig om aan de behoeften te voldoen. Dat heeft het Wereldnatuurfonds WWF berekend. Volgens het Living Planet Report 2004 van het WWF verbruiken mensen 20% meer natuurlijke hulpbronnen dan de aarde kan voortbrengen. Daardoor nemen de dierpopulaties zowel op het land als in zee drastisch af. De grootste boosdoeners zijn vooral Noord-Amerika en ook West-Europa. Noord-Amerikanen hebben gemiddeld 10 hectare productief aardoppervlak nodig om in hun onderhoud te voorzien, een Europeaan 5,1 hectare en de gemiddelde Afrikaan slechts 1,2 hectare. Bron VRTNieuws .net Wat gaan we eerst wegdoen? De tweede wagen? De playstation voor de klein mannen? De 2de badkamer? Laatst gewijzigd door parcifal : 21 oktober 2004 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou wel willen. Maar ik heb geen 2de wagen. Ik heb geen playstation.En onze ene badkamer is hopeloos verouderd.
De regenwateropslag is onderweg, en de betere isolatie, daar ben ik op aan het wachten. En als we dan toch milieubewust willen zijn, zonder onze levenstijl op te offeren. Dan is de oplossing simpel. Zorgen dat er niet meer mensen zijn dan oppervlak bendodigd om die te onderhouden.
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het model dat ze gebruikt hebben om deze onheilstijding de wereld in te kunnen sturen rammelt namelijk aan alle kanten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iedereen zoals ik zou leven, zou de natuur en de planeet er beter aan toe zijn, maar de westerse economie zou ineenstorten... Eigenlijk lijkt me dit geen al te slecht plan... LEVE MEZELF!!! Laatst gewijzigd door Attiladehun : 21 oktober 2004 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we immers ervan uitgaan dat iedereen recht heeft op een gelijke levensstandaard. In Noord Amerika is de situatie overigens veel minder nijpend dan in Europa omdat de bevolkingsdruk veel kleiner is dan in Europa. Mits de nodige maatregelen kan Amerika selfsupporting zijn zonder de levensstijl erg te moeten wijzigen. Voor Europa met een bevolking die 2 keer groter is op een oppervlakte die de helft kleiner is gaat dit echter niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Who cares about this junk anyways? Gebruik de resources die je hebt om zo goed mogelijk te leven en we worden er allemaal beter van.
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Daarom is anarchie ook heel goed: moeder aarde vind altijd wel manieren om haar te verdedigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() wij hebben recht op het grootste deel van de koek, omdat we qua beschavingsniveau superieur zijn.
stop ontwikkelingshulp, wij nemen wat we willen. wet van de sterkste, leert ermee leven. Laatst gewijzigd door Mitgard : 22 oktober 2004 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zoals amerika nu doet in irak: bodemrijkdommen veroveren. in amerika hebben ze het begrepen hoor, dat je af en toe je militaire superioriteit moet tentoonspreiden alsmede enkele bodemschatten claimen (olie in dit geval). laten zien dat niets of niemand je kan tegenhouden, dat je superieur bent tov van primitieve zuiderse en oosterse volkeren. dat je de baas bent op deze planeet en lekker kan doen wat je wilt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jullie ervaren dat ook zo en daardoor worden jullie nog gefrustreerder en nog afkeriger van de maatschappij. it's a sad world, jimmy. Laatst gewijzigd door Mitgard : 22 oktober 2004 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Spreekt is voor uw eigen. Ziet gij het grootse deel van de bevolking ineens de wapens ter hand nemen en even de held uithangen? Belachelijk. We zijn allemaal te laf, te individualistisch, en te verzadigd. We zijn fysiek te lomp en te zwak. Allemaal resultaat van de welvaart. Het gebeurde met het Romeinse rijk, nu ook met deze beschaving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
het gaat erom smerig, sluw en vooral intelligent te zijn. en op dat vlak hebben we voorlopig gelukkig van weinig andere volkeren concurrentie te verwachten. ![]() 'kom, we gaan irak bevrijden van saddam hoessein. in naam van vrijheid en wereldvrede.' schitterend... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() People always eat from the hand that bleeds...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klein mannen heb ik nie, ik heb twee handen en twee ogen, dus heb ook twee computers. ![]() Nu over de productiviteit van de landbouw kan je al wat zeggen, de amerikanen hebben 10 hectare vandoen om min of meer de zelfde welvaart te behalen als wij europeanen. Dat komt vooral omdat onze landbouw veel intensiever en productiever is. Voor een afrikaan ligt dat op 1,5 hectare, ik denk dat ge dat op 1 hectare kunt brengen door hun landbouw te moderniseren, iets wat overigens al meer dan 20 jaar geprobeerd wordt, maar telkens komen debiele dictators roet in het eten gooien, ... Figuren als Mugabe bv, ... Kom niet zagen dat door al dat geherverdeel ginder, binnen 5 jaar de helft van de bevolking daar met zijn pikkels omhoog ligt. De klok terug draaien, kan niet meer, (gade uw kind zijn Playstation niet gunnen misschien, als ge dat kunt betalen ?. (ik denk het niet... ) ) Dus moete vooruit denken, ... Dus jongens of je het nu ethish vindt of niet, maar kloon en genitisch manipuleer er maar op los, het is van doen, ... desnoods in geisoleerde serres dat je de oerplanten niet vernietigd, maar wat is nog een oerplant ? Een appelaar of nottelaar van nu is ook nie meer hetzelfde als 300 jaar geleden denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil ook zeggen dat als de weg naar die grondstoffen wordt afgesneden onze maatschappij als een kaartenhuiseke in mekaar donderd... Wie kan er hier nog zelf een konijn vangen, dood doen, stropen en opeten, ? Als het al nie om ethesische redenen is, zouden we het al nie doen omdat ons poten verkeerd staan, of omdat we het gewoon verleerd zijn. Pas op ik zou ook wat moeten oefenen, en er zijn er nog die het wel zullen kunnen maar slechts een klein percentageke. |
|
![]() |
![]() |