![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Enkele jaren geleden werden er nog grapjes over gemaakt maar nu is het bittere realiteit: banken beginnen geld te vragen aan grote klanten om hun euros bij te houden. Gezien banken moeten betalen om geld bij de ECB te parkeren beginnen ze deze kost nu deels door te rekenen aan grote klanten. In het geval van HSBC gaat het om een maatregel die men toepast bij deposito's van meer dan 10 miljoen euro. Waarschijnlijk zal het voor kleine spaarders niet zo ver komen maar ook die rentevoeten zullen vermoedelijk nog fors omlaag gaan.
Citaat:
http://www.bloomberg.com/news/2014-1...oses-fees.html Laatst gewijzigd door Thomas- : 19 oktober 2014 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat de goede kant op met de banken. Want dan moet het omgekeerde ook gelden: Banken gaan betalen aan mensen die geld van hen bewaren (lenen). Hoera!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Tijd om het geld zelf te gaan bewaren me dunkt.
Misschien ontstaat er nu een nieuw gat in de markt : een hoogbeveiligde kluizenzaal. Sommige banken hebben zelfs geen kluizen meer. Laatst gewijzigd door non-conformist : 20 oktober 2014 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die grote bedrijven zouden allemaal te gelijk hun deposito's eens moeten opvragen. Ik verzeker u dat zoiets niet goed komt.
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat: