![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Was Robin Hood eigenlijk een goeie ?
Ik zie het al voor me Mensen die afvragen :wat doet een vraag als “Was Robn Hood een goeie ? “ op een topic binnenland in politics.be? Even toelichten. Het is enkel een kader scheppen , waarbinnen er een politieke discussie kan zijn die zich richt op het binnenland. Even het kader scheppen. Er was een erg hoge belastingdruk in de streek van Nottingham met als symbool “The Sheriff of Nottingham” Dit was het ontstaan van het populisme en Robin Hood. Een populisme van “stelen bij de rijken en verdelen onder de armen” Dit maakt van Robin Hood een legende en een goeie Maar was Robin Hood wel een goeie? Als we de legende wat aandachtiger lezen, dan stel ik me die vraag. We pikken in op het moment dat broeder Tuck het bos inrijd naar de markt van Nottingham. Even situeren , broeder Tuck was geen rijke. Maar een kleine zelfstandige die bier brouwde en deze probeerde te verkopen op de markt van Nottingham onder hoge belastingdruk van “The Sheriff of Nottingham”.Voor het vervoer had broeder Tuck een investering moeten doen met eigen geld. Paard en kar. De enige weg naar de markt van Nottingham was door het bos van “Robin van Sherwood”. In het bos werd broeder Tuck toch gestopt door Robin Hood. Niettegenstaande broeder Tuck geen rijke was, werd die toch beroofd door Robin Hood. Dit was niet uit hebzucht. Dit was uit noodzaak. Het populisme van Robin had zo’n succes dat Robin wel zijn grenzen van slachtoffers moest aanpassen. Anders kwam de populariteit van Robin in gedrang. Kleine zelfstandigen moesten helpen de monden voeden van de fans het populisme. Het verhaal gaat verder. Broeder Tuck en Robin worden beste vriendjes. Maar wat ik me nu afvraag. Hoe is het met andere kleine zelfstandigen gegaan? Ik kan maar raden, want de boek pikt daar niet op in. Maar ik denk dat de belastingdruk van The Sheriff of Nottingham en het populisme van Robin Hood, hand in hand het economisch stelsel van Nottingham hebben kapot gemaakt. Welke persoon wil nu eenmaal in zulke omstandigheden een eigen zaak starten ?Door het kapotmaken van het economisch stelsel zal er wellicht een ongeziene armoede gekomen zijn.Voor iedereen Vandaar mijn vraag : “ Was Robin Hood wel een goeie” Een klein stapje naar het populisme die nu in links België leeft.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() dat was een ander topic met dezelfde beeldspraak om de lijnen van het kader te scheppen
gezien u deze vraag stelt, zal u wellicht ook enige management achtergrond hebben om mijn opzet te doorzien. beeldspraak is soms erg handig om mensen snel de kern van de zaak te vinden. was Neo een goeie ? hij was geen idealist zoals Robin Hood. hij was enkel een werktuig in de handen van ..........idealist Morpheus. de vraag is eigenlijk, was Morpheus een goeie ? wie ben ik om over mezelf te oordelen
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2! en fair enough. BTW, Neo was ook stiekem verliefd. ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 9 november 2014 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik moet eerlijk zijn dat ik het nog niet zo bekeken had.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zijn eigenlijk de goeien
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() koning Richard Leeuwenhart (Michel 1 ) Die heeft de hoge belastingdruk aangepakt van The Sheriff of Nottinghamn ( PS staat ) en plannen om diefstal te plegen door Robin Hood ( Groen) op mensen die hun best doen een eigen zaak te starten. we kunnen in België leren uit het verhaal van Robin Hood. daarvoor dienen verhaaltjes voor het slapen gaan. Robin Hood lijkt een populistische goeie in de ogen van Groen. Tot u beseft dat uzelf bestolen wordt omdat groen! van oordeel is dat u ook rijk is - met twee uitwerken - een eigen huis - wat spaargeld heeft staan we gaan het niet moeten hebben in België van de Robin Hood populisme. dit is enkel een reactie op de hoge taksen van The Sheriff of Nottingham we gaan het moeten hebben van het aanpakken van de hoge taksen van The Sheriff of Nottingham anders zal er geen enkel bedrijf nog durven door het bos van Sherwood ( België) gaan
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 9 november 2014 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Neo was verliefd op Trinity
Trinity moest in the Matrix III de elektriciteit op een afgesproken tijdstip uitschakelen , zodat een bepaald gebied zonder elektriciteit zou zitten pure fictie dus ....................................
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erg interessante invalshoek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() stemmers op NVA-OVLD-CDV-MR hebben dergelijke beeldspraak uiteraard niet nodig om te zien wat er gaande is in België en wat er nodig is.
deze beeldspraak moet stemmers van Groen !- PS - Spa- PVDA wat helpen te begrijpen. het kan enkel bijdragen tot hun groeiproces naar politieke volwassenheid dan kunnen we uitleggen met beeldspraak dat Michel 1 niet de vijand is, maar het beleid van Di Rupo 1 en Verhofstadt. plak daar dan een figuurtje van Disney bij , dat de raadgever die alles influisterde Slangen was En die mensen van Groen ! gaan dan eindelijk alles kunnen kaderen in hun naïeve kijk.
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 9 november 2014 om 09:59. |
![]() |
![]() |