Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2014, 17:41   #1
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard Studie over consumptie van geweldadige media ten einde. Resultaat...

Resultaat: Geen echte stijging in jeugdgeweld te vinden, eigenlijk zelfs een daling te zien.

http://www.eurekalert.org/pub_releas...-nlf102814.php

Citaat:
Washington, DC (November 5, 2014) – Since the 1920s, scholars and politicians have blamed violence in movies and other media as a contributing factor to rising violence in society. Recently the responses to mass shootings in Aurora, CO and at Sandy Hook Elementary followed this theme as media consumption came into the equation. But can consumption of violent media really be a factor in real-world violence? A recent study published in the Journal of Communication by a researcher at Stetson University found that there were no associations between media violence consumption in society and societal violence.

Christopher Ferguson (Stetson University) published his findings in the Journal of Communication. Ferguson conducted two studies that raised the question if whether the incidence of violence in media correlates with actual violence rates in society. The first study looked at movie violence and homicide rates between 1920 and 2005. The second study looked at videogame violence consumption and its relationship to youth violence rates from 1996-2011. He found that societal consumption of media violence is not predictive of increased violence rates in society.
Dus, 2 aparte studies, kijkend naar gewelddadige films en naar gewelddadige videospelletjes.

Citaat:
For the first study, independent raters evaluated the frequency and graphicness of violence in popular movies from 1920-2005. These were correlated to homicide rates for the same years. Overall, movie violence and homicide rates were not correlated. However, during the mid-20th century, movie violence and homicide rates did appear to correlate slightly, which may have led some to believe a larger trend was at play. That correlation reversed after 1990 so that movie violence became correlated with fewer homicides. Prior to the 1940s, movie violence was similarly related to fewer homicides, not more.
Films. Met "midden 20-ste eeuw" bedoelen ze denk ik 1940 tot 1980. Daar vind men een licht verband. Voor die periode en tevens na die periode, verdwijnt deze correlatie en maakt ze plaats voor een daling in agressief gedrag.

Citaat:
In the second study on video game violence, the Entertainment Software Ratings Board (ESRB) ratings were used to estimate the violent content of the most popular video games for the years 1996-2011. These estimates of societal video game violence consumption were correlated against federal data on youth violence rates during the same years. Violent video game consumption was strongly correlated with declines in youth violence. However, it was concluded that such a correlation is most likely due to chance and does not indicate video games caused the decline in youth violence.
Geweldadige videospelletjes tussen 1996 en 2011. Waarschijnlijk is 1996 gekozen omdat in dat jaar verschillende games uitgekomen zijn die in de media vaak gebruikt worden als oorzaak voor geweldadige incidenten. Bijvoorbeeld "Duke Nukem 3D", "Quake", "Diablo" en "Resident Evil".

Er wordt een sterke correlatie gevonden tussen het spelen van deze games en een daling in jeugdgeweld. Doch ze zijn er snel bij om te zeggen dat het waarschijnlijk is en niet solide vastlegt dat de daling het gevolgd was van het spelen van die games.

Dan, over voorgaande studies:
Citaat:
Previous studies have focused on laboratory experiments and aggression as a response to movie and videogame violence, but this does not match well with real-life exposure. Other studies have indicated that, in the short term, the release of violent movies or video games is associated with declines in societal violence. However, no one has examined these trends long-term. Some scholars have argued that movies are becoming more violent, but none have examined whether this phenomenon is a concern for society. This study is the first to suggest that movie violence and video game violence consumption probably are increasing over time, but that there is little evidence that this has caused a problem for society.
Voorgaande studies werden legden de nadruk op experimenten in gesloten omgevingen. Geen externe invloeden en geen onderzoek naar verandering in gedrag na het spelen van het spel of bekijken van de film. Toch geven ook deze onderzoeken aan dat er een verband is tussen het bekijken of spelen van het materiaal en een daling in geweld in de samenleving. Op korte termijn.

Echter, niemand heeft deze trends ooit op lange termijn bestudeerd en dat was het doel van deze studie. De studie geeft aan dat, alhoewel de hoeveelheid media met gewelddadige inhoud toeneemt, dat er geen verband te vinden is met geweld in de samenleving.

Citaat:
"Society has a limited amount of resources and attention to devote to the problem of reducing crime. There is a risk that identifying the wrong problem, such as media violence, may distract society from more pressing concerns such as poverty, education and vocational disparities and mental health," Ferguson said. "This research may help society focus on issues that really matter and avoid devoting unnecessary resources to the pursuit of moral agendas with little practical value."
Een belangrijke boodschap: onze samenlevingen hebben zo al te weinig tijd en middelen om te weiden aan het terugdringen van misdaad. We mogen niet het risico lopen het verkeerde fenomeen als oorzaak van misdaad aan te duiden, bijvoorbeeld gewelddadige media, omdat dit de aandacht wegtrekt van meer drukkende zaken zoals armoede, opleidingsmogelijkheden en geestelijke gezondheid. Dit onderzoek heeft als doel duidelijk te stellen waar we ons best niet op focussen omwille van persoonlijke morele agenda's.

En die redenering kan ik best volgen. Een foute oorzaak aanduiden zal veel middelen verspillen en het probleem niet oplossen. Gemakkelijke doelwitten kiezen helpt ons als maatschappij niet vooruit.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 8 november 2014 om 17:43.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be