![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik bedoel, kan ik best met volgend grapje illustreren:
Een deftige man, kostuum en plastron, passeert elke woensdagochtend voor een wekelijkse vergadering van het hoofdkantoor in Brussel langs een dakloze die in een portaal bedelt. En elke week krijgt de man 50 euro ! Dat gaat zo al enkele jaren. Plots krijgt onze bedelaar maar 20 euro meer ... en dat duurt een vol jaar tot .. hij ineens maar 10 euro krijgt ... De bedelaar trekt zijn stoute schoenen aan, en vraagt de gulle gever toch eens naar het waarom van de vermindering. De man antwoordt: mijn oudste is enkele jaren geleden begonnen aan hoger onderwijs en dat kost nogal veel. Ondertussen is ook mijn tweede zoon aan een dure opleiding begonnen, en vorig jaar dus ook mijn dochter ... er kan niet veel meer van af, van mijn maandelijkse pree. De repliek van de bedelaar: ja maar meneer, hoeveel kinderen hebt gij nog zo, want als die allemaal moeten studeren op mijn kosten ... titel: 'Stelen van arme kinderen om uit te delen aan de rijkeren. Geen knagend geweten, minister Crevits?' link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/st...T=186443981278 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weer zo'n artikel waar gezaagd en gezeverd wordt over iets zonder dat uitgelegd wordt wat er in de plaats komt :
"""maar het geld zal op een 'andere manier' verdeeld worden""" Hoe ? Dat is teveel gevraagd voor die onderwijsexpert om dat eerst te onderzoeken ![]() (en nee, ik ben niet voor of tegen, ik wéét immers ook niet wat er voor in de plaats komt.....of niet zal komen)
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg het toch een beetje op mijn heupen telkens ik lees dan de "kansarmen" toenemen en wat daarvoor allemaal absoluut moet gedaan worden!
Ons land stroomt voortdurend vol met kansarmen uit de vier wereldhoeken! Pas op: ik heb met die mensen te doen maar ben meteen ook van mening dat ons minilandje niet als taak heeft zomaar al de miserie van de wereld binnen te halen en hen van al het nodige te voorzien! Dat men van ons verlangt dat we in het kader van "Europa" als burger en als land bijdragen via belastingen of whatever om de minder gefortuneerden uit de wereld te helpen, geen enkel probleem mee, met plezier gedaan! Maar hier om de haverklap lopen zeuren dat er geen geld genoeg is voor opvang van dit en dat, dat er geen scholen genoeg zijn, dat er geen sociale woningen genoeg zijn voor die groepen, dat we voortdurend gevangenissen moeten bijbouwen want we weten geen blijf meer met al het schorremorrie dat mee aanspoelt, dat er straks voor de winter weer geen plaatsen genoeg zullen zijn om al de aangespoelde sukkelaars een bed en eventjes onderdak te bieden enz enz enz En dan oa vast te moeten dat ook ons onderwijs "dat toch zo belangrijk is en de toekomst van het land moet voorbereiden" hier en daar volledig onwerkbaar is geworden door de babeltoestanden (x aantallen leerlingen die niet eens onze taal spreken en geen bal interesse hebben voor wat hen aangeboden wordt), dus vast te moeten stellen dat ons onderwijs ook de dieperik wordt ingezogen, kan niet anders! In wat voor een ongelooflijke situatie zitten ze ondertussen in Bruxelles? Honderden leerlingen die "ergens" rondlopen, geen plaats! Wie zijn ze? Waar zitten ze? Wat doen ze? En al dat er moet gebeuren? Steeds maar meer geld voor vanalles en nog wat in die bodemloze putten en meer voorzien van alles en nog wat! En omdat we toch zo goed bezig zijn trekken we ondertussen meer en meer en zonder ophouden al de ellende van de wereld verder binnen! Hoe lang nog voor den elastiek springt en het hier onleefbaar zal zijn voor iedereen? Laatst gewijzigd door andev : 8 november 2014 om 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 8 november 2014 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klasseer het onder sossen marketing en crevits die haar werk doet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Wat men wil vermijden en waar de armoede-industrie natuurlijk voor op haar achterste poten gaat staan is dat maatregelen die dienen om taken van ouders tijdelijk over te nemen permanent ingeburgerd geraken.
Een gekend voorbeeld is het geval waarbij kinderen zonder eten naar school worden gestuurd. Uiteraard moet er op zo'n moment eten gegeven worden aan die kinderen. Uiteraard kost dit geld. Wanneer we dit echter gaan subsidiëren gaat men eigenlijk het probleem niet oplossen en gaat men gestructureerd en geïnstitutionaliseerd taken van ouders overnemen op het budget van de staat waarvoor diezelfde ouders al door de staat geholpen worden met o.a. het (verhoogd) kindergeld, studietoelagen, uitkeringen (i.f.v. personen ten laste) enz. Wat mevr. Crevits en haar departement zeggen over vastgelegde steun om zulke zaken blijvend te ondersteunen is correct namelijk dat dit de nalatige ouders totaal niet stimuleert om actie te ondernemen en hun prioriteiten op een rijtje te krijgen en dat daarnaast zulke subsidies ook anderen aanzetten om hiervan 'mee te genieten'. Wie gaat immers nog voor zijn kinderen schoolmateriaal kopen als de school toch subsidie krijgt om zelf schoolmateriaal te voorzien. Het geld moet anders verdeeld worden, niet via de scholen want zo is er totaal geen controle voor welke leerlingen het aangewend wordt en of we middelen aan het voorzien zijn om zaken recht te zetten van nalatige ouders die, mits de juiste prioriteiten, perfect zelf de nodige middelen hebben.
Laatst gewijzigd door doremi : 8 november 2014 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Over stelen gesproken :
In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel! Het Planbureau schat dat de kosten voor de ambtenarenpensioenen met bijna 50% zal toenemen tegen 2040. http://www.voka.be/opinie/2013/6/het...renpensioenen/ 5 jaar na hun pensioenering bevinden 40% vd werknemers zich onder de Europese armoededrempel. Bij statutaire ambtenaren NIEMAND!!! Laatst gewijzigd door demonen : 8 november 2014 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Als die ouders geen dure auto hebben, geen breedband TV , geen gesofisticeerde GSM, niet roken noch drinken..... dan zou ik ermee akkoord gaan dat de kinderen geholpen worden. Immers echte ouderliefde bestaat erin dat men eerst zorgt dat de kinderen die men uit vrije wil op de wereld zet, het goed hebben , en dan spreek ik zeker niet van luxe, .
Als liefhebbende ouder zou je dan toch zeker willen dat je kinderen het later beter hebben en ze aansporen om op school hun best te doen. Maar in heel veel gevallen worden die mensen die echt armoede hebben niet geholpen, vermits ze zwijgend proberen om er bovenop te komen en zijn het vooral mensen die een gat in hun handen hebben en geen hoofdzaken van bijzaken kunnen of willen onderscheiden, die aan de subsidietepel hangen. Leer eerst die mensen een budget beheren . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Griekenland werd noodgedwongen door de rest van Europa en met het behulp van het IMF overeind gehouden, maar dan wel ten koste van grote offers van de bevolking. De werkloosheidsgraad ligt in het land onvoorstelbaar hoog, waarbij vooral de jongeren hard getroffen worden. De kans is klein dat de situatie op korte termijn zal opklaren. Griekenland zal nog lang zuchten en kreunen onder de gevolgen van het uit ramen en deuren uitsmijten van het geld. De situatie is zo ernstig dat er hard moet gevochten worden voor het krijgen van een job. Zo hard dat zelfs slavernij opnieuw wordt ingevoerd, want hoe anders moet gratis werken op grote schaal worden genoemd? KeepTalkingGreece bericht dat het ministerie van Onderwijs ruim 1.100 vacatures voor leraars wil opvullen met vrijwilligers, die met veel plezier en trots zonder vergoeding komen werken. Zonder vergoeding werken klopt niet helemaal, want er is wel een vergoeding voorzien in de vorm van basispunten die toegekend worden op basis van de gewerkte uren. Die punten kunnen vervolgens ingezet worden wanneer een betaalde job vrijkomt. Degene met de meeste punten krijgt de job, zo eenvoudig liggen de zaken. Eerder dit jaar al kwam ook een rapport van de Griekse vakbond General Confederation of Greek Workers (GSEE) al tot weinig bemoedigende conclusies. Daarin stond te lezen dat arbeiders in schokkende omstandigheden leven en hun situatie kan worden vergeleken met die van de lijfeigene in de middeleeuwen. Enkele opmerkelijke resultaten: ■Arbeiders krijgen hun loon uitbetaald met een vertraging van 3 tot 12 maanden. ■Arbeiders krijgen een derde deel van hun salaris in handen, de rest wordt in natura uitbetaald door bijvoorbeeld gratis verblijf in een hotel, gratis eten en voedselbonnen. ■De uitbetaling van 13de en 14de maand (Kerst/Pasen) - zoals in de arbeidswet voorzien - gebeurt niet of onvolledig. In de plaats daarvan krijgen de arbeiders voedsel- en/of benzinebonnen toegestopt, maar eist de werkgever wel dat de arbeider voor het volledige bedrag een ontvangstbewijs tekent. De GSEE schat dat dit bij één miljoen werknemers het geval is. ■Werknemers jonger dan 25 worden ingehuurd met maandcontracten voor deeltijds werk. Ze werken 4 uur per dag voor een salaris van 180 euro per maand, of omgerekend, een uurloon van 1,72 euro. De wet voorziet een maandelijks minimumloon van 480 euro voor wie jonger dan 25 is en voltijds aan de slag gaat. http://www.express.be/joker/nl/platd...ken/209141.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Zowel links als rechts hebben boter op hun hoofd.
Wat mij betreft hebben alle traditionele partijen, en nva hoort daar voor mij ook bij, afgedaan. Zij zijn niet de oplossing maar het probleem. Ook de huidige regering stuurt rekeningen naar de kinderen en kleinkinderen. Dat de generatie jonger dan 35 zich politiek mobiliseert en anders moeten ze de raad van Duchatelet maar opvolgen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar en naar het profitariaat algemeen gaan de centen naartoe en dan maar klagen dat er niet genoeg geld voor de armen is ...... Wij betalen genoeg maar het gaat in de verkeerde zakken. Gestemd of niet, diefstal dus.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij dat de dagelijkse arbeidsinvestering in Griekenland ondanks de crisis toch nog ongewijzigd is.
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat kan echter worden verholpen door de begaafde kinderen die gevaar lopen onze economie later draaiend te houden, hun kansen te ontnemen en met de uitgespaarde middelen te investeren in onze toekomst: de zogenaamde kansarmen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ga ergens anders zagen over jullie armoede, bende profiteurs. De bedrijven krijgen die geschoolden dan ook nog eens aangeboden zonder dat het hen een eurocent kost. |
|
![]() |
![]() |