![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20141102_01355411
De Vlaamse, Brusselse en Waalse koepelorganisaties omtrent alcohol en drugs (VAD en Fedito B+W) komen naar buiten met een gezamenlijk standpunt omtrent cannabis: decriminaliseren voor eigen gebruik. Voor wie zich niet laat afschrikken door lange teksten (sorry Schoof, niet voor jou) : http://www.vad.be/media/2122443/prob...eid%202014.pdf (Dank u Het Verzet voor de link) En de minister? Die ziet het wel zitten. Maggie De Block ziet een beperkt en gereguleerd aanbod aan cannabis wel zitten. Deze omschrijving is nog vager dan een kom erwtensoep, maar dat is waarschijnlijk om Bart De Wever (die overigens voor de rest een uitstekend politicus is) zijn oogjes niet nog meer bloeddoorlopen te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is alleszins zo dat wereldwijd de steun voor een repressief drugsbeleid aan het afbrokkelen is en de klemtoon wordt gelegd op een gezondheidsperspectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of Maggie daar haar handtekening onder gezet heeft. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben er vrij zeker van dat onze heren beleidsmakers deze raad, ook al komt het uit de hoek van hulpverleners, vakkundig naast zich zal neerleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik geloof er niet meer in wereld.
'T is wel echt om zeep en de opkuis is begonnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() BDW heeft al van leer getrokken, een beetje in de trant van Schoofzak.
Moest er in het regeerakkoord staan dat er weer heksenverbrandingen moesten komen, zou dat ook verdedigd worden door BDW? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() T is niet BDW. Het zijn de touwtjes die hij zichzelf heeft aangedaan.
Die bedrijven willen u nog liever op adhd van suiker dan in eenheid met uw medemens. En adhd dat we krijgen omdat er in BIJNA alles suiker zit qua voeding Mk ultra... Laatst gewijzigd door Peche : 3 november 2014 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor hier en daar mensen zeggen dat sigaretten drugs zijn, dat alcohol een drug is, zelfs gesuikerde frisdranken zijn voor sommigen bijna softdrugs om van medicijnen nog maar te zwijgen... Gaat dat wettekstje wel over cannabis? Of gaat het over alles wat "iemand" als drug beziet?
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Eerlijk gezegd kan het mij geen fluit schelen want ik ben zelf geen gebruiker EN ik heb nooit de behoefte gehad om het uit te proberen.
Maar als er 1 een jointje binnen een straal van 1 meter van mij durft paffen, klop ik het spul uit zijn bakkes. Behalve als ze hier lid zijn van Politics.be natuurlijk ![]() ![]() Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 3 november 2014 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dikke lol zeker? Profeet, ik wil U eens voorbij lopen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 november 2014 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The psychedelic experience is as central to understanding your humanness as having sex, or having a child, or having responsibilities, or having hopes and dreams, and yet it is illegal. We are somehow told, we are infantilized. We are told you know you can wander around with in the sanctioned playpen of ordinary consciousness, and we have some intoxicants over here if you wanna mess your self up, we’ve got some scotch here and some tobacco and red meat and some sugar and a little T.V. and so forth and so on. But, these boundary dissolving hallucinogens that give you a sense of unity with your fellow man and nature are somehow forbidden. This is an outrage! It’s a sign of cultural immaturity and the fact that we tolerate it is a sign that we are LIVING in a society as oppressed as any society in the past. Terence Mkcenna, Eros And The Eschaton Lecture |
|
![]() |
![]() |