Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 12:25   #1
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard Vragen rond openen Telenet-kabel

Citaat:
Carl Decaluwé (CD&V) stelt zich vragen bij het voorstel van het BIPT en de mediaregulatoren om de kabel open te gooien.

In een interpellatie aan mediaminister Ingrid Lieten (SP.A) in de commissie Media van het Vlaams Parlement uitte Decaluwé gisteren een aantal bedenkingen bij de procedure. Decaluwé verbaast zich over de snelheid waarmee de ontwerpbesluiten werden genomen en bekendgemaakt.
http://www.zdnet.be/news/124366/vrag...telenet-kabel/

De houding van de CD&V verbaast me. Het openen van de kabel zal de monopoly van Telenet verbreken en zo de markt concurrentiëler maken. Het kan niet zijn dat Belgacom zijn netwerk verplicht moet verhuren aan andere aanbieders en Telenet niet. Dat de prijzen hierdoor gaan dalen geloof ik ook niet maar het is in ieder geval een stap naar de goede weg.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 13:27   #2
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
De houding van de CD&V verbaast me.
Eigen belang eerst.
(Is zowat het motto van CD&V)
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 14:21   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Och kom, lieten zorgt er ook voor dat limburg ne hoop electrische autokes krijgt.
Maar dat neemt niet weg dat het openstellen van de kabel thuishoort in een liberale maatschappij, juist zoals het belgacomkoperwerk, juist zoals het electriciteitsnet, juist zoals het vrachtvervoer van de nmbs...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 02:16   #4
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Telenet moet kabel wel degelijk openstellen van rechter
https://yahoo.skynet.be/nieuws/econo...en-van-rechter

https://www.google.be/search?q=forum...um.politics.be

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 13 november 2014 om 02:16.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 09:44   #5
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Verandert op zich niet veel

nieuwe spelers moeten aan telenet betalen om op het kabelnetwerk te mogen. misschien kan telenet hen ook de hardware opleggen

bij Belgacom hebben we gezien dat 'nieuwe spelers geen 'concurrenten' kunnen zijn en maximaal nichespelers blijven.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 10:44   #6
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Bij ons komen ze glasvezel tot in huis leggen. Samen met de nieuwe woonwijk achter ons.

je zal Teleslet eens zien vliegen.
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 11:09   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

In feite interesseert me heel die heisa niet echt maar kan iemand me eens uitleggen waarom operatoren hun netwerk moeten 'openstellen' terwijl de beenhouwer hier in't dorp zijn winkel dan weer niet moet 'openstellen' voor andere beenhouwers?
Oud 13 november 2014, 11:12   #8
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In feite interesseert me heel die heisa niet echt maar kan iemand me eens uitleggen waarom operatoren hun netwerk moeten 'openstellen' terwijl de beenhouwer hier in't dorp zijn winkel dan weer niet moet 'openstellen' voor andere beenhouwers?
Staat de comptoire van de beenhouwer ook op openbaar domein?
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2014, 11:17   #9
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
da's een stommiteit vd staat (of misschien opzettelijk)
ze hadden nooit het netwerk mee mogen privatiseren

stel u ne keer voor ze hadden in 90 het DDR trabantbedrijf geprivatiseerd en ineens het hele Oost-duitse wegennetwerk aan da privebedrijf cadeau gedaan.
da's hetgeen ze hier met belgacom en telenet gedaan hebben.

natuurlijk vervelend als op uw wegennetwerk nog maar 1 autootje mag rijden en da bedrijf kiest welk autootje (iets versletens, stokoud, overpriced, ...).

dat het trabentbedrijfje goed boert met zijn monopolie is geen verrassing zeker en dat ze overpriced geld gaan vragen aan bmw om op hun wegen te mogen rijden is evident zeker.
Oud 13 november 2014, 11:29   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
Staat de comptoire van de beenhouwer ook op openbaar domein?
Nee
Oud 13 november 2014, 11:30   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
da's een stommiteit vd staat (of misschien opzettelijk)
ze hadden nooit het netwerk mee mogen privatiseren

stel u ne keer voor ze hadden in 90 het DDR trabantbedrijf geprivatiseerd en ineens het hele Oost-duitse wegennetwerk aan da privebedrijf cadeau gedaan.
da's hetgeen ze hier met belgacom en telenet gedaan hebben.

natuurlijk vervelend als op uw wegennetwerk nog maar 1 autootje mag rijden en da bedrijf kiest welk autootje (iets versletens, stokoud, overpriced, ...).

dat het trabentbedrijfje goed boert met zijn monopolie is geen verrassing zeker en dat ze overpriced geld gaan vragen aan bmw om op hun wegen te mogen rijden is evident zeker.
Dank voor het antwoord.

In feite had mijn vraag dus moeten zijn waarom ze 'het' netwerk moeten openstellen voor andere providers en niet 'hun' netwerk.

Alweer iets bijgeleerd vandaag.
Oud 13 november 2014, 11:58   #12
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
Bij ons komen ze glasvezel tot in huis leggen. Samen met de nieuwe woonwijk achter ons.

je zal Teleslet eens zien vliegen.
Maar ook daar gaat ge voor moeten betalen.
Heel het kabelgebeuren is nu eenmaal een maffia. Daar waar beelden praktisch gratis kunnen overgebracht worden (sateliet, via antenne...) zorgt men er wel voor dat dit niet gratis is (dit voor de populaire Vlaamse zenders, en zelfs Nederlandssprekende buitenlandse zenders - de Duitsers, en de Engelsen kunnen dit dan wel gratis).
Oud 13 november 2014, 13:57   #13
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar ook daar gaat ge voor moeten betalen.
Heel het kabelgebeuren is nu eenmaal een maffia. Daar waar beelden praktisch gratis kunnen overgebracht worden (sateliet, via antenne...)
De rechten voor antenne heeft men ook "verkocht" aan telenet
zij hebben het fantastische concurrentiële product "hup&hop" waar ge 20 euro/m betaalt voor 10 zenders waarvan ge er 3 zo al gratis hebt + uiteraard een energieverslindend bakje uit de jaren 40 vd 18e eeuw

"verkocht" als in appel en ei
Oud 14 november 2014, 10:17   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Als het over Telenet gaat lees ik altijd hoe duur enzo dat allemaal wel is.
Nu, ieder vind natuurlijk duur wat hij wil maar ik heb dat eigenlijk nooit zo aangevoeld.

Ik betaal nu 60 euro per maand voor internet, kabel, digitale tv met digicorder en telefoon.
Mijn internet is meer dan snel genoeg, het downloadvolume is 10 maal hoger dan wat ik gemiddeld nodig heb, ik kan in nagenoeg heel het land op internet, bellen doe ik veelal gratis, de tv-zenders die ik wil zien kan ik zien (en opnemen) en alles werkt de laatste jaren perfect.

Mijn geheugen reikt geen 20 jaar terug maar ik vraag me af of het vroeger dan allemaal zo veel goedkoper was.
Internet bestond toen nog niet maar ik betaalde kijk- en luistergeld voor enkele zenders in veel slechtere kwaliteit, ik betaalde elk telefoongesprek tot op de laatste seconde en als ik iets wou opnemen moest ik daar zelf nog een apparaat voor gaan kopen wat veel lastiger te bedienen was en veel minder mogelijkheden bood.

Voor mij mag het natuurlijk allemaal wel goedkoper worden, daar niet van, maar dat eeuwige "Telenet (of Belgacom, al naargelang de topicstarter) is veel te duur" vind ik nu ook weer niet echt kloppen.
Oud 14 november 2014, 11:16   #15
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu, ieder vind natuurlijk duur wat hij wil maar ik heb dat eigenlijk nooit zo aangevoeld.
.

bvb
schotland
http://www.pagesz.net/bundle-deals-scotland-pa.html
dui
http://www.telekom.de/privatkunden

2 vb, allebei 50% goedkoper en voor de rest van europa is het gewoon hetzelfde.
Oud 14 november 2014, 11:30   #16
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik betaal nu 60 euro per maand voor internet, kabel, digitale tv met digicorder en telefoon.
Mijn internet is meer dan snel genoeg, het downloadvolume is 10 maal hoger dan wat ik gemiddeld nodig heb, ik kan in nagenoeg heel het land op internet, bellen doe ik veelal gratis, de tv-zenders die ik wil zien kan ik zien (en opnemen) en alles werkt de laatste jaren perfect.

Mijn geheugen reikt geen 20 jaar terug maar ik vraag me af of het vroeger dan allemaal zo veel goedkoper was.
Internet bestond toen nog niet maar ik betaalde kijk- en luistergeld voor enkele zenders in veel slechtere kwaliteit, ik betaalde elk telefoongesprek tot op de laatste seconde en als ik iets wou opnemen moest ik daar zelf nog een apparaat voor gaan kopen wat veel lastiger te bedienen was en veel minder mogelijkheden bood.

Voor mij mag het natuurlijk allemaal wel goedkoper worden, daar niet van, maar dat eeuwige "Telenet (of Belgacom, al naargelang de topicstarter) is veel te duur" vind ik nu ook weer niet echt kloppen.
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel men bereid is te betalen en wat de prijskwaliteitsverhouding is. Ik heb die kosten bijvoorbeeld allemaal niet en ben toch tevreden met wat ik kan. Gratis telenethomespot (account van familielid die er toch niets mee doet), gratis tv (yelotv) en om de 2 maand mijn pre-paidkaart herladen met 6 euro belwaarde.

Ik kan surfen, bellen en tv kijken voor 1/20 van uw uitgaven. Het internet zal wel wat trager zijn en ik zal niet zoveel bellen, maar ik ben er tevreden over
Oud 14 november 2014, 11:47   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bvb
schotland
dui

Heel zeker, dat is op het eerste zicht goedkoper.
Al vraag ik me af (ik ga heel die buitenlandse bundels niet uitvlooien want ik ben er toch niks mee) of daar bv telefoonkosten bij inzitten (bij die duitser zie ik iets van 9,95) en of daar bv een digicorder bijzit.
Ook merk ik dat ik voor die bundels al snel een abo moet nemen van 24 maanden ofzo.

't Is moeilijk te vergelijken eh...
Oud 14 november 2014, 12:35   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bvb
schotland
dui

U bracht me toch aan het twijfelen over de prijsstelling van Telenet dus heb ik die bewuste bundels toch eens nader bekeken.

Ten eerste; die 'Schotse' bundel blijkt een Amerikaanse te zijn die enkel Scotland in de naam draagt... Amerikaanse prijzen gaan vergelijken met Europese gaat me toch iets te ver. Ik neem u die vergissing niet kwalijk, het duurde bij mij ook even voor ik het doorhad.

Dan die Duitse.
Op het eerste zicht lijkt me die idd goedkoper.
Maar toch; er komen blijkbaar toch nog wel wat telefoonkosten bij kijken. Bellen naar mobiel kost extra, net als bellen naar het buitenland. Ergens zie ik iets van 120 euro(aankoop) of 5euro per maand (huur) voor een router. Die 35 euro wordt na 2 jaar 39 euro. Installatie en activering bij de duitsers samen 170 euro, bij Telenet 80 euro. Ik vind bij die Duitsers nergens iets over digitale tv. Laat staan over een digicorder. Of kabelabonement.
...

Als we alles samen nemen; is dat Duitse pakket dan echt zoveel goedkoper?
Oud 14 november 2014, 12:38   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, het moet niet altijd Electrabel zijn
Maar blijft wel dat er maffiapraktijken worden gehanteerd. Ne particulier heeft gewoon geen enkele mogelijkheid om reklamezenders (vtm, vier, vijf...) gratis te ontvangen, alhoewel dit technisch helemaal geen probleem is (sateliet, antenne...).
Oud 14 november 2014, 14:35   #20
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
...

Als we alles samen nemen; is dat Duitse pakket dan echt zoveel goedkoper?
Als ik eender welk land neem zie ik bundel prijzen van 20 �* 35 euro ipv de belgische 60-80.
ik zie vrije hardware keuze, ik zie ongelimiteerde download (echt ongelimiteerd)
ik zie hogere snelheden (die echt gehaald worden itt bvb belgacom die in 80% van Belgie hun reclamesnelheid niet halen)

je kunt muggenziften dat 10 000 sms vergeleken met de roemeense 5000 beter is. ik verstuur er maximaal 200
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be