![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt mij de laatste tijd op dat jonge ouders heel "moderne" namen geven aan hun kind. Waar ze die namen uithalen?? Ik zou het begot niet weten. Maar: ook heel ouderwetse namen zijn terug "in". Wat vinden jullie van bv Achille, Archibald, Bartholomeus, Théodore enz? Zelf vind ik zowel de moderne namen als de hele ouderwetse afschuwelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme kinderen. Zo'n CV's klasseer ik al even verticaal als "Kenzo", "Brian" of "Lewie".
Laatst gewijzigd door lombas : 11 november 2014 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit zijn namen van kinderen die ik persoonlijk ken hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 'k zit hier ook met een kleinkind dat zo'n speciale naam heeft gekregen.......'t is toch wel wennen (en nee, ik zeg niet dewelke)
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 11 november 2014 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja het zullen hipsters zijn zeker?
Schijnt zijn die allen tegelijk hetzelfde 'anders' Da's zoals een puber op pukkelpop; heeft het gevoel dat hij als een échte kenner bezig is met alternatieve dingen, samen met 60000 anderen
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk af en toe eens in het officiële stadsweekblad naar de geboortenrubriek. Ik ben telkens verbaasd, soms rot geamuseerd maar meestal doodgeërgerd wanneer ik vaststel met welke draken van namen ze die arme kinderen voor de rest van hun leven opzadelen. Waar blijven ze het halen!? Het is natuurlijk reeds jaren bezig dat gekkencircus. Zo hadden wij een bevriend koppel bij wie het eerste kleinkind geboren werd. Het was een meisje en het kreeg als naam "Muka". Ergens moeten de jonge fantasierijke ouders wel gevoeld hebben dat dit vragen ging oproepen. Om die reden gaven ze op het kaartje van de geboorteaankondiging een vrij omstandige uitleg. Het kwam er op neer dat "Muka" een woord was uit de taal van de Nieuw-Zeelandse Maori's en betekende "vrede". Ik hoop dat dit arme kind niet al te frequent Italië zal bezoeken. Wanneer haar ouders haar naam zullen uitspreken of -roepen zullen de Italianen eigenaardig opkijken. Want dat "Muka" klinkt net hetzelfde als Mucca, het Italiaans voor... melkkoe.
In mijn straat woont een charmante jonge kerel aan wie de ouders de naam "Jerl" hebben gegeven. De eerste maal dat ik met hem sprak heb ik drie maal naar zijn naam gevraagd, ik dacht dat ik slecht hoorde. Een achterneef van mij heeft zijn zoontje "Royce" genoemd. Laatst gewijzigd door quercus : 11 november 2014 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meneer Royce heeft iets minder geluk.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebruik AUB oerdegelijke namen die hun nut bewezen hebben.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat ik aan zo'n triviale meevallers niet genoeg heb om "blij" te zijn...
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
In mijn vorig leven als werkende mens had ik ooit een baas die zijn kinderen naar sterrebeelden noemde: Cassiopeia (het meisje) en Orion (de jongen) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cassiopeia vind ik nog wel sprekend. Maar ik heb dan ook Grieks-Latijn gedaan.
In een dromerige bui wou ik mijn eventuele dochter al eens "Salome" noemen. Bleef toch even sluimeren.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen de tijd dat Muka een sollicitatiegesprek doet is het misschien Tistke of Roye waar ze mee praten. Die vinden dat normaal. Als kind van hipsters.
Onze ventje heeft een mooie naam, internationaal uitspreekbaar en van bijbelse oorprong. Maar zijn ouders gaan hun erfenissen opleven. Daar heeft die dan weer pech.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zou tenminste toch nog een zinnige uitleg voor bestaan hebben. Overigens "Salome" is een vrouwelijke afgeleide van "Salomo", in het Hebreeuws "Shlomo".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat weet ik. Wat bedoel je daarmee?
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Of Quercus het bedoelde weet ik niet, maar in VS "slang" wordt shlomo al eens gebruikt om een traag persoon te omschrijven.
Slow Motion > Slomo > Shlomo? Laatst gewijzigd door Wapper : 11 november 2014 om 22:26. |
![]() |
![]() |