Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2014, 10:16   #1
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard Europa buist de federale begroting.

http://www.tijd.be/politiek_economie...71828-4002.art

http://www.demorgen.be/binnenland/bu...toch-a2132693/

Verschillende bronnen melden dat België, samen met 7 andere landen een risicolabel krijgen opgeplakt door de Commissie.
Zorgwekkend is dat de schuldgraad in 2015 stijgt naar 107.3 procent.

Van Overtveldt verschuilt zijn incompetentie achter "een politiek spel waarin Frankrijk en Italië willen in de begrotingsdiscussie niet graag alleen staan en België collateral damage kan worden."

Deze regering is een farce.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 10:18   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Verschillende bronnen melden dat België, samen met 7 andere landen een risicolabel krijgen opgeplakt door de Commissie.

Van Overtveldt verschuilt zijn incompetentie achter "een politiek spel waarin Frankrijk en Italië willen in de begrotingsdiscussie niet graag alleen staan en België collateral damage kan worden."

En zeg nu eens hoe jij het zou oplossen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 10:32   #3
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Kunnen ze de huizen en spaargelden niet aanslaan van de gewone burgers.. zodat ze genoeg geld hebben om de begroting in evenwicht te brengen, iemand moet ervoor opdraaien . t'is toch waar...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 10:33   #4
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kunnen ze de huizen en spaargelden niet aanslaan van de gewone burgers.. zodat ze genoeg geld hebben om de begroting in evenwicht te brengen, iemand moet ervoor opdraaien . t'is toch waar...
Ik vroeg naar een antwoord van Zeus.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 26 november 2014 om 10:33.
Oud 26 november 2014, 10:35   #5
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
N-VA wil een zweeds model dwz een overheidsbeslag van 50%.
Dewever's partij moet onmiddellijk 30 miljard Euro besparen in de ambtenarij, incl haar pensioenen en anders kunnen wij de boeken neerleggen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 10:36   #6
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dewever's partij moet onmiddellijk 30 miljard Euro besparen in de ambtenarij, incl haar pensioenen en anders kunnen wij de boeken neerleggen.
En kan dit zomaar?
Oud 26 november 2014, 10:38   #7
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed om te weten voor de volgende keer.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 10:42   #8
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij 15 000 euro per maand, een kabinet, een ministerie en enkele miljoenen voor consultancy en binnen de 4 maand heb je mijn rapport.

Face the facts: de regering di-rupo kon betere begrotingscijfers voorleggen, met een gelijkaardige belastingsdruk, mét behoud van het sociaal stelsel.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 10:42   #9
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Goed om te weten voor de volgende keer.
Wat niet wil zeggen dat jij geen recht op spreken hebt hoor
Oud 26 november 2014, 11:01   #10
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De Standaard van gisteren : Europa geeft belgische begroting groen licht. De belgischgezinde krant spreekt van "een opsteker voor de regering Michel". Voor jou is de afstraffing al totaal want je hebt het over "verschillende bronnen". Maar zelfs wanneer die er komt treft de regering weinig schuld aangezien de schuldgraad in de eerste plaats werd veroorzaakt door de vorige regeringen, waarin de N-VA géén zitting had.

Deze regering komt er uit, zoveel is zeker. De competentie is er, zeker bij Van Overtveldt. Je beschadigingsoperatie zal zoals steeds op niets uitlopen. Jouw opeengestapelde leugens zijn de farce, niet de regering.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 11:04   #11
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
En kan dit zomaar?
Nood breekt wet.
U mag een vliegtuigdeur niet openen maar na een crash geldt dat verbod niet meer.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 11:41   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij 15 000 euro per maand, een kabinet, een ministerie en enkele miljoenen voor consultancy en binnen de 4 maand heb je mijn rapport.

Face the facts: de regering di-rupo kon betere begrotingscijfers voorleggen, met een gelijkaardige belastingsdruk, mét behoud van het sociaal stelsel.
Ben jij nu helemaal op je hoofd gevallen of zo? Deze regering erft een staatsschuld van 105% van het bbp van Di Rupo en het is de schuld van deze regering dat ze boven de 100% zitten. Hoe haal je het in je hoofd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 12:25   #13
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En kan dit zomaar?
Tsja in Griekenland kon het wel he, eens de macht er de facto over werd genomen door de Europese instellingen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 12:26   #14
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
De regering hoopt dan ook nog altijd dat ze de slechte evaluatie kan vermijden. Volgens hen is de Commissie wel positief over de plannen voor de komende jaren, maar is het "de begroting voor 2014 die ons wel eens de das zou kunnen omdoen." Voor dat jaar dreigt de begroting immers boven de drie procent uit te komen. De schuldgraad stijgt daarbij dit jaar naar 105,8 procent. In 2015 komt daar nog anderhalf procent bij. En dat terwijl de Europese regels een daling van de schuld voorschrijven.
Di Rupo 1
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 12:39   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Met zo'n straf verhaal, ga je toch een andere partij moeten zoeken.

En we zijn benieuwd naar jouw keuze.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 12:46   #16
hagel
Banneling

Standaard

Als klopt wat in het artikel staat, is Van Overveldt duidelijk een NVA'er: het is de schuld van Frankrijk en GB, want die proberen ons mee te sleuren.
Als me nu iets enorm de keel begint uit te hangen, dan is het dat eeuwige verhaal van de NVA dat het altijd de schuld is van een ander. Een van hun kopstukken in het parlement antwoordde me op mijn mail met mijn bezwaren tegen regeringsdeelname omwille van het ontbreken van ook maar het minste communautaire accent dat het de schuld was van de kiezers dat ze nog niet nog meer voor de NVA hadden gestemd. Jongens toch, dat zijn zo van die kleuterredeneringen van op de speelplaats: zij hebben dit gedaan en ik ben mij van geen kwaad bewust en doe nooit iets verkeerds. Bij mij werken die redeneringen echt averechts, en ik merk in mijn omgeving op meerderen die vorige verkiezing ook NVA stemden. Uit allergie aan dat gedoe zouden we zelfs links beginnen stemmen.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 12:54   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Farce-land.
Farce-volk.
Farce-regering.
Oud 26 november 2014, 15:35   #18
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Een van hun kopstukken in het parlement antwoordde me op mijn mail met mijn bezwaren tegen regeringsdeelname omwille van het ontbreken van ook maar het minste communautaire accent dat het de schuld was van de kiezers dat ze nog niet nog meer voor de NVA hadden gestemd.
Da's nog correct ook. Als er geen meerderheid voor is, is dat de schuld van de kiezer.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 16:23   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Als klopt wat in het artikel staat, is Van Overveldt duidelijk een NVA'er: het is de schuld van Frankrijk en GB, want die proberen ons mee te sleuren.
Als me nu iets enorm de keel begint uit te hangen, dan is het dat eeuwige verhaal van de NVA dat het altijd de schuld is van een ander. Een van hun kopstukken in het parlement antwoordde me op mijn mail met mijn bezwaren tegen regeringsdeelname omwille van het ontbreken van ook maar het minste communautaire accent dat het de schuld was van de kiezers dat ze nog niet nog meer voor de NVA hadden gestemd. Jongens toch, dat zijn zo van die kleuterredeneringen van op de speelplaats: zij hebben dit gedaan en ik ben mij van geen kwaad bewust en doe nooit iets verkeerds. Bij mij werken die redeneringen echt averechts, en ik merk in mijn omgeving op meerderen die vorige verkiezing ook NVA stemden. Uit allergie aan dat gedoe zouden we zelfs links beginnen stemmen.
N-VA en VB zijn de enige 2 partijen die ijveren voor Vlaamse onafhankelijkheid. Als deze 2 samen geen 50% halen is het nogal logisch dat de kiezer die onafhankelijkheid niet wil en dat het dus effectief de schuld van de kiezer is als Vlaanderen mee de Belgische dieperik in stort.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2014, 16:47   #20
cato

Standaard

Citaat:

Allemaal het gevolg van regeringen van de afgelopen jaren.
Deze regering moet nu in korte tijd het puin ruimen ,
dat anderen hebben achtergelaten
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be