![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Eu geeft 400 miljoen en Vlaanderen 600 miljoen.
Met dit geld gaat men 60-plussers terug op de arbeidsmarkt integreren. Vandaar dat men alle bruggepensioneerden heeft geactiveerd tot 65 jaar. Er is nl een enorm tekort aan arbeidskrachten! http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2162321 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hum i see
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat waar is dan is dat niks te vroeg en uitstekend nieuws.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij moet nog eerst wat wachten.
Het is nu eens voor de senioren. Aan de jeugd toch niks anders dan miserie.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stelen en drugs en zo.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En oudjes verwijten maken dat ze niet genoeg geld opzij hebben voor hun.
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Vroeger werd je volwassen in het leger of had je er de tijd om na te denken of verloor je er een jaar of twee of leerde je er zelfs je stiel. Dat jongeren nu een jaartje de wijde wereld intrekken vind ik niet slecht. Zeker als ze dan onderweg ook nog eens werkervaring opdoen wat in vele gevallen ook zo is. Het zijn niet die jongeren die een jaar op wereldreis gaan die later werkloos thuis zitten. Het zijn zij die zonder zicht op een toekomst, zonder een helpende hand om wegwijs te geraken in deze steeds complexere snellere wereld en die thuis zitten die vogels voor de kat lijken te zijn. Ik vind het nogal getuigen van jaloezie en kortzichtigheid al die kritiek op jongeren die een jaar hun vleugels uitslaan. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten voor wie het een grote zuippartij is, dat was het leger voor sommigen ook, maar de merendeel zal zich tijdens die reis ten goede ontwikkelen, competenties opdoen, op een andere manier met mensen leren omgaan, eruit leren, richting of zingeving vinden, ...
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 28 november 2014 om 06:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Ik had liever Europees geld gezien om de mobiliteitsproblemen op te lossen of de jongerenwerkloosheid aan te pakken dan om bruggepensioneerden te ambeteren met cursusjes allerhande. Als men wil dat mensen langer werken dan moet men ze niet op twintig dertig jaar tijd als een citroen leeg persen.
De overheid zet blijkbaar zelf nog graag 56 + ers aan de deur. Ze geven weer zelf het goede voorbeeld van hoe het niet moet. Europees geld gaat 0 effect hebben. http://www.demorgen.be/economie/staa...sser-a2134965/
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ook de "arbeidsgehandicapten" worden aangepakt volgens De Morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Begeleiding oudere werklozen is maar één van de punten die opgenoemd werden waarvoor dat geld diende. Daarbij lees ik dat oudere werkloze=50+. En verder: Citaat:
Waar gij het haalt dat men 1.000.000 euro gaat gebruiken om werkloze 60+ers op de de arbeidsmarkt te brengen weet ik niet. Laatst gewijzigd door pajoske : 28 november 2014 om 09:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar één oplossing en dat is allemaal terug naar de kerk gaan op zondag...
Die hadden iemand die met een paar broden en een paar blikjes sardines een massa volk kon voorzien van eten... Mss kan die kerel dan ook wel met een paar jobs iedereen aan werk helpen... Want dat is de enige mogelijkheid om dat te bereiken...
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die 1 miljard wordt inderdaad niet enkel gebruikt voor de ouderen : doelgroepen zijn VLAAMSE jongeren, 55-plussers en mensen met een arbeidshandicap. Nieuwe Vlaamse regering maakt werk van activering De nieuwe Vlaamse regering legt de nadruk op activering en beperkt het doelgroepenbeleid tot jongeren, 55-plussers en mensen met een arbeidshandicap. Niet-thematische verloven doven uit. De nieuwe Vlaamse meerderheid (N-VA, CD&V en Open VLD) stelde haar regeerakkoord 2014-2019 voor. De baseline van het regeerakkoord is ‘vertrouwen, verbinden, vooruitgaan'. De nieuwe Vlaamse regering wil een ‘stroomstoot’ geven aan de economie. Op het vlak van het werkgelegenheidsbeleid vertaalt zich dat in zo veel mogelijk mensen aan het werk te zetten, en vraag en aanbod op de arbeidsmarkt maximaal te verbinden. Zo houdt de Vlaamse regering vast aan de doelstelling om de werkzaamheidsgraad tegen 2020 op te trekken tot 76%. Activering voor jong en oud Het activeringsbeleid wordt nog verder aangescherpt en legt de nadruk op meer maatwerk. Zo zullen alle jonge werkzoekenden binnen de vier maanden een aanbod op maat krijgen. De activering van oudere werkzoekenden wordt uitgebreid tot 65 jaar. De opvolging en controle van de beschikbaarheid van werklozen wordt aangescherpt. Van 34 naar 3 doelgroepen Het doelgroepenbeleid, een nieuwe Vlaamse bevoegdheid na de zesde staatshervorming, wordt omgevormd en beperkt zich tot nog slechts drie doelgroepen: jongeren, 55-plussers en mensen met een arbeidshandicap. Momenteel zijn er 34 diverse regelingen in het doelgroepenbeleid. http://www.hrsquare.be/nl/nieuws/626...van-activering Laatst gewijzigd door demonen : 28 november 2014 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dusnee, even een jaartje wereldreis maken op kosten van BE gaat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en terwijl iedereen nu als een halve gare staat te roepen dat ze maar moeten werken is er nog steeds niemand die kan zeggen waar die jobs zijn. Integendeel, ze gooien NOG meer volk op de arbeidsmarkt die nu al uitverkocht is...
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Max 3 jaar wachtvergoeding en in die periode moet U in een aaneengesloten periode van 18 maanden minimaal 12 maanden gewerkt hebben. Indien U 11 maanden en 10 dagen gewerkt hebt wordt die periode beschouwd als zijnde niet gewerkt en wordt U definitief geschorst. U bent dan ook niet meer sociaal verzekerd! U zult ook minstens tot 67 jaar moeten werken omdat U dan zowiezo een onvolledige loopbaan zult hebben. De jongeren en ouderen zijn meestal niet (meer) gesyndikeerd en worden niet vertegenwoordigd. Dit noemt men "de weg vd minste weerstand".
Laatst gewijzigd door demonen : 28 november 2014 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alweer: hier tegen staken, en fatsoenlijk staken, is de logica zelve. Doe dit soort dingen als de economie draait en mensen werk vinden. |
|
![]() |
![]() |