![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Waals minister Christophe Lacroix (PS) wil een verbod opleggen voor het dragen van levensbeschouwelijke tekenen door Waalse ambtenaren die in contact komen met het publiek. Dat heeft hij in de bevoegde commissie van het Waals parlement aangekondigd. De minister voert daarmee een resolutie uit die in april, net voor de ontbinding van het parlement, werd aangenomen. De oorspronkelijke tekst was van de hand van Florence Reuter (MR) maar werd door de verschillende fracties geamendeerd. De resolutie vraagt de regering in naam van de neutraliteit van de openbare dienstverlening om de Code van het Openbaar Ambt aan te passen zodat ambtenaren die in contact komen met het publiek geen uiterlijke tekenen dragen of handelingen uitvoeren die een uitdrukking zijn van hun politieke, filosofische of religieuze overtuiging. Hoewel er niets over in het Waals regeerakkoord staat, wil Waals minister van Openbaar Ambt Lacroix de resolutie uitvoeren. "Bij de volgende aanpassing aan de Code van het Openbaar Ambt zal ik een bepaling laten opnemen die de resolutie omzet", kondigde de minister aan. Een omzendbrief moet het belang van de onpartijdigheid van de openbare dienst benadrukken. Florence Reuter was opgetogen over het antwoord van de minister. Ze wees erop dat de federale regering een gelijkaardig verbod wil invoeren. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...btenaren.dhtml Ik vind dit dikke zeker. Op mijn linkeronderarm staat een vrij groot kruis getatoeëerd, moet ik nu dat iedere keer verbergen als ik aan 't loket zou werken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wat een racisten zijn die PS'ers toch!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het moest eens in Vlaanderen gebeuren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Als jij geen probleem maakt van mn wit kleed en bijhorende pinmuts ben ik bereid het kruis door de vingers te zien .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier is dat kruis.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met een sombrero op je hoofd achter het winket, is dat een probleem? Of een cowboyhoed, of een helm met bijpassend pak van een soldaat uit het Romeinse leger? Dan is het het ganse jaar door carnaval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals men de moslima zal opleggen haar doek in de kast te laten hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe sneller, hoe beter. Dat Bourgeois er maar snel werk van maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps staat de tattoo op uw rechter- of uw linkerlinkerarm ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Uitvoeren die handel!
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |