Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2017, 00:24   #1
eno2
Banneling

Standaard Topless in publiek: toelaten of niet?

Stoof zal dit minder slaapverwekend vinden.

Should topless be allowed in public?
I lived for many years in a condominium in the Canary Islands were almost all females around the piscina were always topless. So it's not that I'm not profoundly used to it. In the streets it should be and should stay illegal.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 01:44   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Stoof
Schoof
Oud 26 januari 2017, 01:57   #3
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Voor mij zou dat toegelaten moeten worden, ook in de straten : zou onze heetgebakerde midden-oosten vrienden helemaal door hun dak laten gaan.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 02:33   #4
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Topless in een stad? Ja, mag worden toegelaten.

Mogen van mij zelfs volledig naakt rondlopen
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 05:05   #5
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Waarschijnlijk is dit zelfs al gewoon toegelaten. In de VS Bijvoorbeeld kan het gewoon. In vele Europese landen is naakt in het publiek ook niet strafbaar.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 07:29   #6
Peche
Banneling

Standaard

Vaneigenst!!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 08:17   #7
Anna List
Banneling

Standaard

ik denk dat dit niet verboden is in België.

gewoon toepassing van gelijke rechten m/v.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 januari 2017 om 08:18.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 11:42   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waarschijnlijk is dit zelfs al gewoon toegelaten. In de VS Bijvoorbeeld kan het gewoon. In vele Europese landen is naakt in het publiek ook niet strafbaar.

In een internationaal forum:

Citaat:
Merquiades:
If a woman does this in the US pretty much anywhere, except a nude or woman-only beach, they will arrest her and take her to jail. Women do not go topless in New York City, even if it is 120 degrees. This is taboo in the US.
Citaat:
google:
Women Arrested For Being Topless In A State Where It's Legal For ...
https://www.bustle.com/.../3672-wome...-being-topless...
Vertaal deze pagina
15 aug. 2013 - In the state of Georgia, it's 100 percent legal for a woman to be topless in public. ... subsequently jailed, despite that the incidents of nudity (only topless nudity, by the ... if she were, it would still be totally legal for her to have her shirt off. ... public nudity with Atlanta police in the past, considering they'd done ...
By Carrie Murphy
Aug 15 2013

Citaat:
In the state of Georgia, it's 100 percent legal for a woman to be topless in public. But that didn't stop an Atlanta police officer from arresting Gabrielle Mirville during an outdoor art photo shoot on the morning of August 4.

Mirville was modeling for art photographer Robert Oliver and his wife/assistant Kanishia in downtown Atlanta at 6 AM when she was arrested and subsequently jailed, despite that the incidents of nudity (only topless nudity, by the way) were brief; Mirville was clothed except for the exact moments when photographs were actually being taken. She spent nine hours in jail before she pled "no contest" to a charge of public indecency (since she was unaware of Georgia's law at the time) and paid $500 to be released. Reportedly, when she tried to explain her situation to Judge Terrinee Gundy, she got a lesson on proper feminine comportment:
"When I tried to explain to the judge, she said, 'No, and next time maybe you'll learn to carry yourself like a lady.'"

My reaction to that can be summed up as: !!!!!!!!!!!!! It's not like Mirville was walking around topless at a crowded event where people could easily complain that she was sullying the innocent eyes of children or tempting people towards Satan via her nipples or something — although if she were, it would still be totally legal for her to have her shirt off. No, this happened during the early morning, in a place that was uncrowded. It's a stretch to say that an artistic photo shoot can be construed as "lewd exposure of the sexual organs," which is one of the ways Georgia's legal code defines public indecency. In addition, the photographers she was with said they'd had an understanding about public nudity with Atlanta police in the past, considering they'd done similar shoots around the city.

You should read Atlanta's Creative Loafing's thoughtful analysis of the situation, including the obvious problematic gender issues at play:
Mirville was not choosing to engage in sexual conduct that morning. Someone else made that choice for her, despite her protests, and acted according to his feelings about her body. This mentality speaks to a culture of objectifying women that is so deeply embedded in our collective social psyche that it's challenging for even the most equal-minded individuals to view a woman's exposed body as benign. It's a culture that, in fact, beats into women and men the notion that female bodies are exclusively sexual, even when acting in ways that would be innocuous and permissible for men. That's the real goal of the topless equality movement; it's not necessarily about the right to bare breasts, rather a larger mental shift toward normalizing women's bodies for the betterment of their entire social standing.

Topless laws have been in the news this summer; a few months ago, NYPD officers were reminded that women have the right to be bare-breasted in public in New York, and a topless activist in NJ is currently on a hunger strike while in jail in protest of her 2008 arrest. Although I don't think I'll be going topless in public anytime soon, either to model or to assert my right to let my bare breasts feel the summer sun, it's obviously any woman's right to choose to do so, especially if it's legal where she lives. I hope that drawing some attention to Gabrielle Mirville's case will force the Atlanta Police Department to be more careful about carrying out the letter of the law, but unfortunately I think we have a long way to go before women's bodies aren't considered indecent.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2017 om 11:46.
Oud 26 januari 2017, 11:52   #9
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Zou Hoomer dat condominium niet kennen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 12:16   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Alleen in de winter.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 12:33   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik geil meer op een gestolen nipslip dan op gewoonweg monokini-toestanden.

Maar het zou niet langer strafbaar mogen zijn.
Zelfs gewoon naakt lopen zou niet meer strafbaar moeten zijn.

Seksueel uitdagen of zoiets in die aard, dat is wat anders.

Seks op zogenaamde discrete plaatsen, dus niet op het familiestrand maar op een rustige plaats in de duinen: waarom niet.
Komt daar toevallig een kleine voorbij: het zal hem of haar niet deren. Evenmin als mocht het kind toevallig zien dat twee honden paren, of twee paarden ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 12:47   #12
eno2
Banneling

Standaard

Het hangt er allemaal vanaf wat de culturele gewoonten zijn en wat het publiek ervan vindt. Sexuele intimiteiten horen niet op straat te gebeuren. En het is outrageous te beweren dat ze jonge beinvloedbare geesten niet kunnen beschadigen. Waar steunt dat op? Voor neuken thuis onder ogen van je kinderen kan je ter verantwoording voor geroepen worden dacht ik.
Oud 26 januari 2017, 12:51   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat is in New York (of een andere grote stad, weet het even niet meer) toegelaten. Er is een vrouw die een proces aangespannen heeft wegens discriminatie omdat mannen dat wel mogen en ze heeft gelijk gekregen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 12:52   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is in New York (of een andere grote stad, weet het even niet meer) toegelaten. Er is een vrouw die een proces aangespannen heeft wegens discriminatie omdat mannen dat wel mogen en ze heeft gelijk gekregen
was idd NY
Oud 26 januari 2017, 13:07   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar niemand doet het
Oud 26 januari 2017, 13:08   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar niemand doet het
ik heb daar toch een foto van in de krant gezien.

het is trouwens niet omdat het mag dat je het moet, ook voor mannen niet, maar zo is die discriminatie toch alvast weggewerkt.
Oud 26 januari 2017, 13:10   #17
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hangt er allemaal vanaf wat de culturele gewoonten zijn en wat het publiek ervan vindt. Sexuele intimiteiten horen niet op straat te gebeuren. En het is outrageous te beweren dat ze jonge beinvloedbare geesten niet kunnen beschadigen. Waar steunt dat op? Voor neuken thuis onder ogen van je kinderen kan je ter verantwoording voor geroepen worden dacht ik.
Als je in de godsdienstles geleerd hebt over onkuisheid, en je in de hel komt als je het hebt gezien of doet..., dan kan je als domgehouden kind wel gaan flippen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 26 januari 2017 om 13:14.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 13:17   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als je in de godsdienstles geleerd hebt over onkuisheid, en je in de hel komt als je het hebt gezien of doet..., dan kan je als domgehouden kind wel gaan flippen.
Ik smeekte de duivel al voor een vrouw op mijn twaalfde. Ik geloof niet dat topless women watching daar veel zou aan verholpen hebben...
Oud 26 januari 2017, 13:27   #19
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik smeekte de duivel al voor een vrouw op mijn twaalfde. Ik geloof niet dat topless women watching daar veel zou aan verholpen hebben...
Citaat:
Dus je spreekt in de twee gevallen over jezelf?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 26 januari 2017 om 13:27.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2017, 13:29   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dus je spreekt in de twee gevallen over jezelf?
Ik heb nooit een koppel zien neuken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be