![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Volgende week donderdag rollen de laatste wagens van de band bij Ford in Genk. Veel is er sinds de aankondiging tot sluiting niet gebeurd om de tewerkstelling die we in onze provincie straks kwijt zijn, op te vangen. Maar dit neemt niet weg dat er blijkbaar wel dossiers in de pijplijn zitten.
Er zijn namelijk nog 90 buitenlandse bedrijven die geïnteresseerd zijn om te investeren in Limburg. Dat zegt Rudi Weekers, topman van Locate in Limburg. "Na 3 jaar zouden we tot zo'n 2.000 �* 3.000 mensen kunnen aantrekken," vertelde Weekers tijdens ons middagnieuws, "en dat in logistiek, gezondheidszorg en duurzame energie (...) Het grootste bedrijf waar we mee bezig zijn, zit wel in de telemarketing." Namen plakt hij nog niet op de verschillende bedrijven, maar Weekers hoopt wel nog op goed nieuws tegen eind deze week. Cluster Bijna een jaar gelden werd in de schoot van ondernemersplatform Limburg de vzw Locate in Limburg opgericht. Met als enige doel: bedrijven naar Limburg halen om de nakende sluiting van Ford Genk mee op te vangen. De vzw groepeert 16 verschillende organisaties om het investeringsproces van buitenlandse bedrijven die naar onze provincie willen komen, te stroomlijnen. Opvolger Hinoul Bij de start van Locate in Limburg kwam woelig water toen wetenschapper en consultant Martin Hinoul onverwacht zijn ontslag indiende. Na veel palaveren werd de Bokrijkse topmanager Rudi Weekers aangesteld. Vandaag zijn er zeven bedrijven die formeel beslisten naar Limburg te komen. Goed voor enkele honderden jobs. http://www.tvl.be/nl/artikels/90-bui...en-in-limburg/ Citaat:
15 maanden geleden zei dezelfde taskforce dat er 2000-3000 nieuwe arbeidsplaatsen gingen bijkomen : rangeerstation nmbs, gevangenis in Leopoldsburg, de verzorging (wit-gele kruis, familiehukp, ...) Toevallig allemaal overheidsjobs en ondertussen ontkracht door de feiten! Verder ... Citaat:
Waarom die leugens? Omdat over 1 week de laatste Ford vd band rolt en men geen werk heeft voor die 11.000 mensen. Dit is valse hoop om de mensen te sussen en ze kalm te houden. De waarheid kwam uit de mond vd Hilde Baerden, VDAb direkteur Limburg : "Wij proberen al die mensen een paar dagen per jaar via interim bezig te houden want indien ze 1 jaar onafgebroken werkloos zijn worden ze voor altijd onbemiddelbaar, zelfs voor goedkope uitzendarbeid. Ondertussen hopen wij dat de economie zich terug gaat herstellen maar niemand weet wanneer dat is". In de tewerkstellingscellen krijgen de mensen te horen dat er geen geld is om hun dopgeld te betalen en dat ze maar zelfstandige moeten worden of in het buitenland gaan werken. De mensen die daar nu inzitten zijn 50plussers die wegens medische redenen vroeger mochten vertrekken. http://www.tvl.be/nl/2014-12-01/geen...genk-tijdperk/ http://www.tvl.be/nl/2014-12-09/bedr...ar-genk-komen/ ps Er is 1 logistieke speler die wel naar Limburg komt over enkele jaren. Het zou gaan om een bedrijf dat nu in Antwerpen zit maar daar weggaat omwille vd verkeersellende. Het is dus geen nieuwe werkgelegenheid maar een verschuiving. Die werknemers uit Antwerpen krijgen de voorkeur om in Limburg aan de slag te gaan maar is dat realistisch (200 km woon-werk-verkeer per dag)? Laatst gewijzigd door demonen : 10 december 2014 om 10:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Probeer uw gebral eens samen te vatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.864
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Citaat:
Niemand is bereid veel geld voor Ford te spenderen, vandaar de tegenvallende cijfers voor de mondeo. Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 december 2014 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Indien de Ford-werknemers even produktief waren als hun collega's bij Nedcar dan was Ford Genk in 1982 reeds gesloten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
|
![]() De enige reden dat Ford zolang bleef waren de extra subsidies die ze kregen door de overheid om te blijven. Ondertussen zijn zelfs die subsidies onvoldoende om competitief te blijven en vertrekken ze.
__________________
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Citaat:
Jaarlijks kreeg Ford Genk 4,6 miljoen Euro subsidies. Maw, wat U hier zegt is bull-shit. Indien U de impact vd sluiting wilt compenseren dan moet U 1.400 kmo's naar België halen/oprichten! Het zal minimaal 40 jaar duren vooraleer het verlies aan jobs gecompenseerd is (2 generaties!!). http://www.uhasselt.be/Documents/KIZOK/Impactstudie.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat dit effectiever is dan hier continu de one-trick-pony uit te hangen. |
|
![]() |
![]() |