Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2014, 12:00   #1
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard Cannabis prohibitionisme doodt: RIP Chloé Grauer (3j)

http://medicalmarijuana411.com/memph...-cannabis-oil/

Dit verhaal gaat over Chloé Grauer, een zwaar epileptisch 3-jarig meisje dat in haar korte leventje meer dan 75000 aanvallen heeft gehad. Helaas voor haar woonde ze niet in één van de 23 Amerikaanse staten waar cannabis voor medisch gebruik gelegaliseerd is, maar in Tenessee. Haar ouders hebben een zware juridische strijd achter de rug om hier een uitzondering op te krijgen, maar zonder statelijke regeling blijft de federale wetgeving van kracht en die is duidelijk: cannabis is een schedule I drug (erg gevaarlijk, zonder medische kracht).

Nochtans is er zeker bewijs dat cannabis kan helpen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25475762
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4189631/

Kijk... Dat je een prohibitionist bent, daarvoor tegen de volkswil in zou willen gaan, daarmee de maffia ondersteunt, miljoenen mensen rechtsonzekerheid bezorgt en de staat massa's geld kost, kan ik nog ergens inkomen als dat gebeurt uit onwetendheid en de illusie dat de maatschappij maakbaar is. Maar dat er een klein meisje moet sterven omdat door economische, politieke en zelfs racistische redenen een medicijn illegaal is omdat het ook een recreatieve drug is, dat vind ik ronduit crapuleus.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 18:50   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

waarom zou ik dit verhaal ernstig moeten nemen. Daarom hoef ik zelfs geen prohibitionist te zijn.
Sorry. Het klinkt te vooringenomen.

Met de prijs van een raket die naar Mars wordt gestuurd kan een volledig sociaal zekerheidssysteem worden gesubsidieerd. Nog iets ?

Het gaat om prioriteiten, binnen de geesten van de mens.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 19:41   #3
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
http://medicalmarijuana411.com/memph...-cannabis-oil/

Dit verhaal gaat over Chloé Grauer, een zwaar epileptisch 3-jarig meisje dat in haar korte leventje meer dan 75000 aanvallen heeft gehad. Helaas voor haar woonde ze niet in één van de 23 Amerikaanse staten waar cannabis voor medisch gebruik gelegaliseerd is, maar in Tenessee. Haar ouders hebben een zware juridische strijd achter de rug om hier een uitzondering op te krijgen, maar zonder statelijke regeling blijft de federale wetgeving van kracht en die is duidelijk: cannabis is een schedule I drug (erg gevaarlijk, zonder medische kracht).

Nochtans is er zeker bewijs dat cannabis kan helpen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25475762
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4189631/

Kijk... Dat je een prohibitionist bent, daarvoor tegen de volkswil in zou willen gaan, daarmee de maffia ondersteunt, miljoenen mensen rechtsonzekerheid bezorgt en de staat massa's geld kost, kan ik nog ergens inkomen als dat gebeurt uit onwetendheid en de illusie dat de maatschappij maakbaar is. Maar dat er een klein meisje moet sterven omdat door economische, politieke en zelfs racistische redenen een medicijn illegaal is omdat het ook een recreatieve drug is, dat vind ik ronduit crapuleus.
Dit is degoutant! Als ge het zo laag speelt...
Stopt gewoon eens met uw verslaving, hopelijk komt uw moreel besef dan ook terug. Ge weet wel: het verschil tussen goed en kwaad . Want het is een beetje 'floe' bij u.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 20:44   #4
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

De reden waarom deze ouders medicinale cannabis wilden gebruiken of proberen is hierom : Charlotte Figi, wie in Amerika reeds een fenomeen is.

Citaat:
Suffering from a rare genetic disorder, she had as many as 300 grand mal seizures a week, used a wheelchair, went into repeated cardiac arrest and could barely speak. As a last resort, her mother began calling medical marijuana shops.

Two years later, Charlotte is largely seizure-free and able to walk, talk and feed herself after taking oil infused with a special pot strain.
Her recovery has inspired both a name for the strain of marijuana she takes that is bred not to make users high — Charlotte’s Web — and an influx of families with seizure-stricken children to Colorado from states that ban the drug.
Citaat:
Charlotte's mother Paige Figi said of the drug: "It's helped everything. She has over 99% seizure control. She doesn't use her feeding tube anymore; she was 100 percent tube-fed before. She doesn't have her autistic behaviour anymore, and she doesn't have severe sleep disorders.
http://www.ibtimes.co.uk/charlotte-f...merica-1453547

http://www.news.com.au/lifestyle/hea...-1226831059660

Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 15 december 2014 om 21:01.
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 21:22   #5
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Zou het niet gemakkelijker geweest zijn om het gewoon illegaal toe te dienen ofwel te verhuizen naar waar het wel mag? De staat kan m'n rug op.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 21:22   #6
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is degoutant! Als ge het zo laag speelt...
Stopt gewoon eens met uw verslaving, hopelijk komt uw moreel besef dan ook terug. Ge weet wel: het verschil tussen goed en kwaad . Want het is een beetje 'floe' bij u.
Hier, de slimsten zegt ook weer iets.
Oud 16 december 2014, 08:48   #7
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
waarom zou ik dit verhaal ernstig moeten nemen. Daarom hoef ik zelfs geen prohibitionist te zijn.
Sorry. Het klinkt te vooringenomen.

Met de prijs van een raket die naar Mars wordt gestuurd kan een volledig sociaal zekerheidssysteem worden gesubsidieerd. Nog iets ?

Het gaat om prioriteiten, binnen de geesten van de mens.
Ik begrijp je bericht niet goed. Cannabis legaliseren, zelfs enkel als medicatie, staat niets anders in de weg. Het is geen prioriteit. Je hoeft er niets voor te doen. Cannabisvervolging wel: je moet drugshonden hebben, getraind politiepersoneel, rechters, gevangenissen,... Daar worden wel prioriteiten gelegd en elke agent die achter wietplantages speurt, zit intussen niet achter inbrekers en mensensmokkelaars aan.

En wat die vooringenomenheid betreft: dit meisje had epilepsie. Ze stierf als gevolg van complicaties van de vele aanvallen hierdoor. Cannabidiol helpt vaak bij epilepsie en cannabis is verboden. Misschien is de lezer die dit leest en verontwaardigd is over de pianist wel vooringenomen?

Toegegeven: we zullen nooit weten of cannabis dit meisje had kunnen redden want cannabis is helaas geen wonderkuur die altijd werkt. Dat is ook het punt niet: het punt is dat een potentieel werkzaam medicijn ontzegd werd aan een patiënt. Dat vind ik op zich al crapuleus en degoutant.
Oud 16 december 2014, 09:42   #8
geertvdb

Standaard

Citaat:

Toegegeven: we zullen nooit weten of cannabis dit meisje had kunnen redden want cannabis is helaas geen wonderkuur die altijd werkt. Dat is ook het punt niet: het punt is dat een potentieel werkzaam medicijn ontzegd werd aan een patiënt. Dat vind ik op zich al crapuleus en degoutant.
Alsof gij inzit met het leed van andere mensen! Het enigste waar gij met inzit is uw eigen. En dit schrijnend geval misbruiken voor uw persoonlijke doeleinden is pas degoutant. En uw doeleind is stoned zijn. Dat is alles.
En de schuld van haar dood in de schoenen schuiven van mensen die tegen legalisatie zijn, ge moet maar durven! Als er iemand crapuleus en degoutant is, dan zijt gij het. En hypocriet, want ge pretendeert een 'goeie mens' te zijn.
Oud 16 december 2014, 09:46   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hier, de slimsten zegt ook weer iets.
Als ik er zo de citaten over andere onderwerpen van Geert er op na lees dan is het best een hartige kerel met open geest ......Ik ben er omzeggens zeker van dat hij graag een spelletje speelt als het over cannabis gaat.....Ik heb zelfs een flauw vermoeden dat hij dat allemaal schrijft terwijl hij een ferme toeter smoort

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 december 2014 om 09:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 09:59   #10
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik er zo de citaten over andere onderwerpen van Geert er op na lees dan is het best een hartige kerel met open geest ......Ik ben er omzeggens zeker van dat hij graag een spelletje speelt als het over cannabis gaat.....Ik heb zelfs een flauw vermoeden dat hij dat allemaal schrijft terwijl hij een ferme toeter smoort
Ja, dat moet ik idd toegeven. Ik probeer het te negeren, oefening baart kunst
Oud 16 december 2014, 10:00   #11
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook. Daarom niet voederen.
Oud 16 december 2014, 10:16   #12
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat doen jullie hier eigenlijk op dit forum? Ge begint een thread waarin ge bepaalde mensen beschuldigt van moord. Ge hebt wel geen enkel bewijs, maar dat is natuurlijk niet belangrijk.
En als er dan iemand tegengas geeft kruipen jullie allemaal terug in jullie schelp.
'Ai ai ai, daar is die stoute geertvdb weer die ons altijd ongelijk geeft'.
Ik kan het geloven dat jullie drugs nodig hebben om het leven aan te kunnen. Als jullie al van mij in jullie broek doen.
Oud 16 december 2014, 10:22   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat doen jullie hier eigenlijk op dit forum? Ge begint een thread waarin ge bepaalde mensen beschuldigt van moord. Ge hebt wel geen enkel bewijs, maar dat is natuurlijk niet belangrijk.
En als er dan iemand tegengas geeft kruipen jullie allemaal terug in jullie schelp.
'Ai ai ai, daar is die stoute geertvdb weer die ons altijd ongelijk geeft'.
Ik kan het geloven dat jullie drugs nodig hebben om het leven aan te kunnen. Als jullie al van mij in jullie broek doen.
Met alle Chinezen maar niet meer met den dezen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 12:47   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het niet gemakkelijker geweest zijn om het gewoon illegaal toe te dienen ofwel te verhuizen naar waar het wel mag? De staat kan m'n rug op.
2
Oud 16 december 2014, 14:00   #15
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, dat moet ik idd toegeven. Ik probeer het te negeren, oefening baart kunst
Flikker die kerel toch op je negeerlijst zoals ik gedaan heb. Hij zegt toch niets interessant. Door er op in te gaan worden veel onderwerpen vervuild door zijn getrol. Ook nu weer zijn de meeste reacties off topic: geertvdb zal denken: mission accomplished (al dan niet met een toeter in zijn mond).
Oud 16 december 2014, 14:13   #16
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je onderschat volgens mij de moeilijkheidsgraad voor veel mensen om aan cannabis te geraken. Ikzelf ben nog niet in staat geweest om er te kopen, tenzij die ene citytrip naar Amsterdam als twintiger (maar toen interesseerde ik mij niet in het fenomeen cannabis).

Je onderschat ook wat voor een impact het heeft op de rechtsonzekerheid van de Amerikanen, zeker als je een hypotheek af te lossen hebt en een jaar in de bak kan zitten of nog langer, omdat je je kinderen Schedule I drugs hebt toegediend.

Ik zou het illegaal toedienen, maar ik durf mij niet in de plaats te stellen van die arme mensen.
Oud 16 december 2014, 14:14   #17
geertvdb

Standaard

Citaat:
Flikker die kerel toch op je negeerlijst zoals ik gedaan heb. Hij zegt toch niets interessant. Door er op in te gaan worden veel onderwerpen vervuild door zijn getrol. Ook nu weer zijn de meeste reacties off topic: geertvdb zal denken: mission accomplished (al dan niet met een toeter in zijn mond).
Gij beschuldigt 'prohibitionisten' van moord, en ge denkt dat dat zomaar mag? Wees een man ipv een muis en ga de discussie aan. En als ge daar te laf voor zijt, BEGIN dan geen thread op een forum. Maar zeker niet beginnen jammeren en u te wentelen in zelfbeklag.
Oud 16 december 2014, 18:01   #18
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Done ! Bedankt voor de tip.

Hier is nog een 11 minuten durend filmpje over Charlotte Figi.
https://www.youtube.com/watch?v=F5oe-iTq4-I

Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 16 december 2014 om 18:05.
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 19:15   #19
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel Bekijk bericht
Done ! Bedankt voor de tip.

Hier is nog een 11 minuten durend filmpje over Charlotte Figi.
https://www.youtube.com/watch?v=F5oe-iTq4-I
Figi woont natuurlijk in Colorado, waar zowel mediwiet als funwiet legaal is. In het spoor van Charlotte zijn tal van mensen zich komen vestigen in Colorado. Je kan de ouders van Chloé verwijten dat ze ook geen cannabismigrant geworden zijn, maar dat is niet het eigenlijke probleem.
Oud 17 december 2014, 00:01   #20
geertvdb

Standaard

Citaat:
Figi woont natuurlijk in Colorado, waar zowel mediwiet als funwiet legaal is. In het spoor van Charlotte zijn tal van mensen zich komen vestigen in Colorado. Je kan de ouders van Chloé verwijten dat ze ook geen cannabismigrant geworden zijn, maar dat is niet het eigenlijke probleem.
Inderdaad, het eigenlijke probleem is dat jullie lijkenpikkers zijn. gewetensloos!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be