![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() http://medicalmarijuana411.com/memph...-cannabis-oil/
Dit verhaal gaat over Chloé Grauer, een zwaar epileptisch 3-jarig meisje dat in haar korte leventje meer dan 75000 aanvallen heeft gehad. Helaas voor haar woonde ze niet in één van de 23 Amerikaanse staten waar cannabis voor medisch gebruik gelegaliseerd is, maar in Tenessee. Haar ouders hebben een zware juridische strijd achter de rug om hier een uitzondering op te krijgen, maar zonder statelijke regeling blijft de federale wetgeving van kracht en die is duidelijk: cannabis is een schedule I drug (erg gevaarlijk, zonder medische kracht). Nochtans is er zeker bewijs dat cannabis kan helpen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25475762 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4189631/ Kijk... Dat je een prohibitionist bent, daarvoor tegen de volkswil in zou willen gaan, daarmee de maffia ondersteunt, miljoenen mensen rechtsonzekerheid bezorgt en de staat massa's geld kost, kan ik nog ergens inkomen als dat gebeurt uit onwetendheid en de illusie dat de maatschappij maakbaar is. Maar dat er een klein meisje moet sterven omdat door economische, politieke en zelfs racistische redenen een medicijn illegaal is omdat het ook een recreatieve drug is, dat vind ik ronduit crapuleus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou ik dit verhaal ernstig moeten nemen. Daarom hoef ik zelfs geen prohibitionist te zijn.
Sorry. Het klinkt te vooringenomen. Met de prijs van een raket die naar Mars wordt gestuurd kan een volledig sociaal zekerheidssysteem worden gesubsidieerd. Nog iets ? Het gaat om prioriteiten, binnen de geesten van de mens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stopt gewoon eens met uw verslaving, hopelijk komt uw moreel besef dan ook terug. Ge weet wel: het verschil tussen goed en kwaad . Want het is een beetje 'floe' bij u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Partijlid
|
![]() De reden waarom deze ouders medicinale cannabis wilden gebruiken of proberen is hierom : Charlotte Figi, wie in Amerika reeds een fenomeen is.
Citaat:
Citaat:
http://www.news.com.au/lifestyle/hea...-1226831059660 Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 15 december 2014 om 21:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou het niet gemakkelijker geweest zijn om het gewoon illegaal toe te dienen ofwel te verhuizen naar waar het wel mag? De staat kan m'n rug op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat die vooringenomenheid betreft: dit meisje had epilepsie. Ze stierf als gevolg van complicaties van de vele aanvallen hierdoor. Cannabidiol helpt vaak bij epilepsie en cannabis is verboden. Misschien is de lezer die dit leest en verontwaardigd is over de pianist wel vooringenomen? Toegegeven: we zullen nooit weten of cannabis dit meisje had kunnen redden want cannabis is helaas geen wonderkuur die altijd werkt. Dat is ook het punt niet: het punt is dat een potentieel werkzaam medicijn ontzegd werd aan een patiënt. Dat vind ik op zich al crapuleus en degoutant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
En de schuld van haar dood in de schoenen schuiven van mensen die tegen legalisatie zijn, ge moet maar durven! Als er iemand crapuleus en degoutant is, dan zijt gij het. En hypocriet, want ge pretendeert een 'goeie mens' te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik er zo de citaten over andere onderwerpen van Geert er op na lees dan is het best een hartige kerel met open geest ......Ik ben er omzeggens zeker van dat hij graag een spelletje speelt als het over cannabis gaat.....Ik heb zelfs een flauw vermoeden dat hij dat allemaal schrijft terwijl hij een ferme toeter smoort
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 december 2014 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
En als er dan iemand tegengas geeft kruipen jullie allemaal terug in jullie schelp. 'Ai ai ai, daar is die stoute geertvdb weer die ons altijd ongelijk geeft'. Ik kan het geloven dat jullie drugs nodig hebben om het leven aan te kunnen. Als jullie al van mij in jullie broek doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Flikker die kerel toch op je negeerlijst zoals ik gedaan heb. Hij zegt toch niets interessant. Door er op in te gaan worden veel onderwerpen vervuild door zijn getrol. Ook nu weer zijn de meeste reacties off topic: geertvdb zal denken: mission accomplished (al dan niet met een toeter in zijn mond).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je onderschat ook wat voor een impact het heeft op de rechtsonzekerheid van de Amerikanen, zeker als je een hypotheek af te lossen hebt en een jaar in de bak kan zitten of nog langer, omdat je je kinderen Schedule I drugs hebt toegediend. Ik zou het illegaal toedienen, maar ik durf mij niet in de plaats te stellen van die arme mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hier is nog een 11 minuten durend filmpje over Charlotte Figi. https://www.youtube.com/watch?v=F5oe-iTq4-I Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 16 december 2014 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |