Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2014, 17:16   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Eigenaars zonnepanelen moeten nieuwe heffing betalen

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2014...0b490324ba91ac

Hopla..het hek is nog maar eens van de dam.
Mensen die spaarcentjes hebben geëinvesteerd in groene energie worden door de kl**tpolitiekers voor de 2 de maal op rij geviseerd.
Vorige jaar vingen ze bot, maar ze geven blijkbaar niet op

En ja..ik heb idd. ook zonnepanelen, krijg hiervoor een cadeautje van de staat maar draag daarmee ook mijn steentje bij voor een beter milieu.
Tegenwoordig heb je voor minder dan 8000 euro een volledige installatie geplaatst en al (terwijl ik er destijds 25.000 moest ophoesten voor hetzelfde, dus die certificaten betalen wél degelijk iets terug!).
Maar kom.... ik meen dat deze investering nu wel binnen veel mensen hun budget ligt, als ze nog wat spaartcentjes hebben.

In plaats van dit toch nog enigzins te promoten, gaan ze de mensen nog meer afschrikken om hierin te investeren met die extra heffing van om en bij de 350 euro/jaar.

Liever nog een steenkoolcentrale of 2 en 5000 mensen met ademhalingsproblemen meer, dankzij dit toch al totaal mislukte milieubeleid van onze politiekers.

Tot daar de lange termijnvisie op gebied van milieu van het politieke stelletje idioten.
Toch wel een extra bittere pil om te slikken, juist nu er een vrij mislukte milieutop geweest is deze week.

Zo hoog we staan qua belastingsdruk, zo laag scoren we op milieuvlak en dat dit niet gaat veranderen staat als een paal boven water.

Laatst gewijzigd door jodewa : 19 december 2014 om 17:19.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:19   #2
Tavek
Banneling

Standaard

lol 350 euro per jaar netvergoeding.

Ik betaal 450 euro per jaar aan electriciteit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:26   #3
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol 350 euro per jaar netvergoeding.

Ik betaal 450 euro per jaar aan electriciteit.
Conclusie: wat mensen met zonnepanelen uitsparen op electriciteitsverbruik, zal de staat binnenrijven als extra belasting.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:28   #4
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Richt je welgemeende dankbetuigingen maar tot Freya.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:31   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Het gratis verhaal is uit, en terecht.
Noteer wel dat u in de sprookjesverhalen van Freyake en de Keizer van Oostende getuind bent. Met de huidige regering heeft dat dus niks te maken, die stelt alleen orde op zaken.

Ik ken veel mensen die onmiddelijk in het zonnepanelenverhaal gestapt zijn gewoonweg omdat het een investering met door de staat gegarandeerde opbrengst was die geen ENKELE bank kon/kan aanbieden. Met bezorgdheid over het milieu had dat niks te maken.

Mag uw bezorgdheid over het milieu u echt niks kosten?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:32   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Richt je welgemeende dankbetuigingen maar tot Freya.
Zit Freya in de regering ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:34   #7
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Is het weer dommevragenuurtje ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:34   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Is het weer dommevragenuurtje ?
Antwoord eens op de vraag.
Oud 19 december 2014, 17:46   #9
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft de huidige regering u gratis toegang tot het net beloofd ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:46   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luistert hé Rikske,
als ge een tijd op de poef leeft, dan komt er toch een moment dat ge uw schuld gaat moeten vereffenen.

La Freya en Vande Mijnklotte hielden de normale prijszetting een tijdje kunstmatig laag.
Dat is je reinste bedrog.

En nu komt boontje om zijn loontje.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 17:48   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Luistert hé Rikske,
als ge een tijd op de poef leeft, dan komt er toch een moment dat ge uw schuld gaat moeten vereffenen.

La Freya en Vande Mijnklotte hielden de normale prijszetting een tijdje kunstmatig laag.
Dat is je reinste bedrog.

En nu komt boontje om zijn loontje.

.
Tiens, ons land is alles behalve het goedkoopste op dat vlak.
Oud 19 december 2014, 19:08   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Dat blijft pakken, iedere keer opnieuw.

De wat ouderen onder ons herinneren zich de tijd nog dat je op pensioensparen nooit geen belasting ging moeten betalen.

En altijd weer laten de mensen zich pakken, pensioensparen, Arco, zonnepanelen, er komt geen einde aan de naïviteit van de burgers in dit land.

Eigenlijk kan je gerust stellen dat ze het verdienen, en zelfs dat ze er achter vragen.
Oud 19 december 2014, 19:32   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2014...0b490324ba91ac

Hopla..het hek is nog maar eens van de dam.
Mensen die spaarcentjes hebben geëinvesteerd in groene energie worden door de kl**tpolitiekers voor de 2 de maal op rij geviseerd.
Vorige jaar vingen ze bot, maar ze geven blijkbaar niet op

En ja..ik heb idd. ook zonnepanelen, krijg hiervoor een cadeautje van de staat maar draag daarmee ook mijn steentje bij voor een beter milieu.
Tegenwoordig heb je voor minder dan 8000 euro een volledige installatie geplaatst en al (terwijl ik er destijds 25.000 moest ophoesten voor hetzelfde, dus die certificaten betalen wél degelijk iets terug!).
Maar kom.... ik meen dat deze investering nu wel binnen veel mensen hun budget ligt, als ze nog wat spaartcentjes hebben.

In plaats van dit toch nog enigzins te promoten, gaan ze de mensen nog meer afschrikken om hierin te investeren met die extra heffing van om en bij de 350 euro/jaar.

Liever nog een steenkoolcentrale of 2 en 5000 mensen met ademhalingsproblemen meer, dankzij dit toch al totaal mislukte milieubeleid van onze politiekers.

Tot daar de lange termijnvisie op gebied van milieu van het politieke stelletje idioten.
Toch wel een extra bittere pil om te slikken, juist nu er een vrij mislukte milieutop geweest is deze week.

Zo hoog we staan qua belastingsdruk, zo laag scoren we op milieuvlak en dat dit niet gaat veranderen staat als een paal boven water.
Dank U, mevrouw de minister !

Maar jij zou toch ook beter je gespeelde verontwaardiging opbergen hoor. Tenzij je het eens was met het principe dat de niet bezitters van zonnepanelen de door jou veroorzaakte meerprijs moeten blijven betalen ? Jij zit te incasseren, en je buurman mag ervoor betalen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 19:37   #14
Ambiorix1966
Partijlid

Standaard

Je kan ervan op aan dat dit maar het begin is. Deze heffing gaat nog sterk stijgen, daar kan je van op aan.
Toen ik 1000 panelen op mijn dak liet leggen wist ik dat dit ervan ging komen. Elke mens met een beetje verstand wist dat die 450 euro en zelfs iets lager onhoudbaar waren.
Wat heb ik dan gedaan
1. Ik heb het dak van mijn bedrijf verhuurd voor 15 jaar voor de som van 200,000 euro, up front betaald
2. ik koop de volledige electriciteit �* 50% van het normale tarief.
3. Alle bijkomende kosten zijn voor de eigenaar van de panelen. Dus ook deze injectietarieven.
4. Na 15 jaar wordt de installatie eigendom van mijn bedrijf (of moet ze op kosten van de eigenaar van de panelen worden opgeruimd)
Het volk verdient niet beter om belazerd te worden, allez toch de mensen die stemmen op freya en jogan. Tis erg om te zeggen maar sommige mensen zijn te lomp om een bolletje te kleuren in het stemhokje.
Ambiorix1966 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 20:02   #15
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Heeft de huidige regering u gratis toegang tot het net beloofd ?
Ok ambtenarenpensioen direct op privee-niveau,heeft deze regering hun hogere pensioenen beloofd misschien?
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 20:04   #16
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Conclusie: wat mensen met zonnepanelen uitsparen op electriciteitsverbruik, zal de staat binnenrijven als extra belasting.
Stemmingmakerij: het gaat hier niet over een belasting die naar de staat gaat, maar een netvergoeding voor de netbeheerder.

Ik heb geen zonnepanelen, dus ik betaal een netvergoeding om electriciteit van het net te halen.

U gebruikt het net in 2 richtingen, naargelang uw balans tussen eigen opwekking en eigen verbruik. Dat veroorzaakt extra beheerskosten om de totale vraag naar energie in balans te brengen met de totale opwekking.
Een centrale kan gemoduleerd of zelfs afgeschakeld worden, uw zonnepanelen NIET.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 20:04   #17
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Ze hebben ons verleden jaar ook al proberen te flikken,eens zien of het nu lukt.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 20:22   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat blijft pakken, iedere keer opnieuw.

De wat ouderen onder ons herinneren zich de tijd nog dat je op pensioensparen nooit geen belasting ging moeten betalen.

En altijd weer laten de mensen zich pakken, pensioensparen, Arco, zonnepanelen, er komt geen einde aan de naïviteit van de burgers in dit land.

Eigenlijk kan je gerust stellen dat ze het verdienen, en zelfs dat ze er achter vragen.
Sorry, maar de waarheid heeft haar rechten.
Volgens mijn al te gebrekkig geheugen, is er altijd belasting beloofd geweest op het gespaarde bedrag.
Men heeft er in de loop van de tijd enkel mee gefoefeld: iets verhoogd eerst, dan vroeger geïnd, en dat veel vroeger geïnd, maar ietste terug verlaagd.

kerrekt mie if aaim vrong.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 21:52   #19
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het gratis verhaal is uit, en terecht.
Noteer wel dat u in de sprookjesverhalen van Freyake en de Keizer van Oostende getuind bent. Met de huidige regering heeft dat dus niks te maken, die stelt alleen orde op zaken.

Ik ken veel mensen die onmiddelijk in het zonnepanelenverhaal gestapt zijn gewoonweg omdat het een investering met door de staat gegarandeerde opbrengst was die geen ENKELE bank kon/kan aanbieden. Met bezorgdheid over het milieu had dat niks te maken.

Mag uw bezorgdheid over het milieu u echt niks kosten?
En je bent vergeten dat de verhoging van de elektriciteitsprijs onder andere ook veroorzaakt wordt door het subsidiëren van de isolatie door de netwerkbeheerders.

Waar past dat in uw verhaal ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2014, 21:53   #20
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Stemmingmakerij: het gaat hier niet over een belasting die naar de staat gaat, maar een netvergoeding voor de netbeheerder.

Ik heb geen zonnepanelen, dus ik betaal een netvergoeding om electriciteit van het net te halen.

U gebruikt het net in 2 richtingen, naargelang uw balans tussen eigen opwekking en eigen verbruik. Dat veroorzaakt extra beheerskosten om de totale vraag naar energie in balans te brengen met de totale opwekking.
Een centrale kan gemoduleerd of zelfs afgeschakeld worden, uw zonnepanelen NIET.
Zonnepanelen kunnen ook afgeschakeld worden. Wist U dat niet.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be