![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij leven in een zalig land een duistere vorm van sarcasme zeg maar die zin ware het niet dat ...
Gegevens van 6.000 Belgen gelekt Link ![]() Regering bezorgd over hackings Link1 Gevangene die vrouw keel oversneed, valt verpleegster aan met scheermes Link3 ONBEKENDE MAN PROBEERT JONGE BROMFIETSER (18) TE WURGEN Link4 Aangevallen kind blijft deels blind Link5 Farid le Fou ontslagen uit ziekenhuis en voorlopig een vrij man Link6 Best leuk landje niet, nog rekening houdende met al de inwijkelingen die hier het boeltje nog komen overhoop zetten, gemakkelijk aan jobs geraakt (steelt van onze mensen) en verder infiltreren ze op alle mogelijke diensten. Stonden er geen 275 Syriërs te trappelen om naar hier te komen? Zij wij de oorzaak van die waarschijnlijk handig in scene gezette 'oorlogen' in hun landen? Nee toch, maar we zijn wel verplichtom ze op te vangen ![]() En we bouwen maar gevangenissen bij ... Wat schrijf je nu Uni? Gevangenissen of 'luxe' kamertjes al dan niet met uitzicht. Antwerpen forensisch psychiatrisch centrum in opbouw gelegen aan het 'galgenweel' (<<<---best grappig ![]() De 'cellen' aldaar: ![]() En ik die dacht dat een cel er zo uitzag ![]() ![]() ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2014 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De zaken die je opnoemt zijn allicht allemaal waar, maar is het dan op een ander zoveel beter ? Denk je dat werkelijk ? Volgens mij niet hoor !
Hou er rekening mee dat het vooral de excessen en wantoestanden zijn die breed worden opgepikt door de media. In vergelijking met 95 % van de andere landen ter wereld, denk ik niet dat het we het hier zo slecht en 'onrechtvaardig' hebben. Misschien gaat het er in bepaalde Scandinavische landen en/of sommige buurlanden er iets 'beschaafder' aan toe, maar in vergelijking met de meeste regio's doorstaan wij heus wel de vergelijking qua rechtvaardigheid, sociale bescherming, openbare veiligheid en vrijheid van meningsuiting. Mijn excuses, maar zulke post neigt toch snel naar plat populisme. Als de gevangenissen volgens u luxe-hotels zijn, lijkt u toch te insinueren met uw beelekens, gaat u er dan bij wijze van experiment zelf eens een tijdje zitten ! U beseft blijkbaar niet wat het gegeven 'vrijheidsberoving' met een mens doet. Er zijn niet veel gevangenen die vrolijker in de gevangenis zitten of er blij uitkomen. Het strafprincipe van een hedendaags gevangenissysteem is trouwens die 'vrijheidsberoving' om de maatschappij tegen hen (tijdelijk) te beschermen of de gevangenen tegen zichzelf te beschermen, niet gevangenen vernederen door hen in een donkere kerker op te sluiten zonder ontspannings- en verenigingsmogelijkheden ! Denkt u werkelijk dat de maatschappij daar dan beter van zou worden ? Geen enkel slachtoffer van een moordenaar - om maar een voorbeeld te noemen - is uit zijn as herrezen omdat de dader 'onmenselijk' werd behandeld of ter dood werd veroordeeld ! Ik geef gerust toe dat er te veel onrechtvaardige excessen in onze maatschappij zijn, gaande van bewezen verdachten die los lopen en onbegeleide gestoorden die geweld op onschuldigen plegen, maar statistisch gezien blijven dit wel grote uitzonderingen. Erg voor de mogelijke slachtoffers, maar in het geheel maakt dat maar een klein percentage uit, zelfs in de meest efficiënte en repressieve rechtstaat valt dit nauwelijks te vermijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Het ging er mij maar om dat ik van mening ben dat men tegenwoordig veel meer om gevangenen geeft dan om die mensen die zich goed weten te gedragen in onze maatschappij. Citaat:
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2014 om 20:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, als u beeldekens van gevangeniskamers wilt tonen, zou u er ook eens eentje kunnen opnemen van de gevangenis van Vorst of van Sint-Gillis. Gevangenissen van meer dan 150 jaar oud vol schimmels, waar gevangenen door de overbezetting met drie in een cel van 9 m² moeten zitten, iemand met de matras noodgedwongen op de grond moet slapen, en ze moeten sch**ten in een vuile emmer op cel, omdat er niet eens stromend water aanwezig is. Tocht en kilte komen in de winter door de versleten raamkozijnen en oude muren. Die toestand kan dus nog in België anno 2014 en dat vind ik ook totaal onverantwoord ! U laat natuurlijk graag 'luxe-cellen' zien van die enkele recente gevangenissen die nu zijn bijgebouwd. Maar besef goed dat vele gevangen het niet zo comfortabel hebben. Uiteraard moeten zij gestraft worden voor hun misdaden en liefst hun tijd uitzitten, maar dat moet dan wel in aanvaardbare omstandigheden gebeuren. Van toestanden als in genoemde oude gevangenissen worden de gedetineerden bezwaarlijk 'betere' mensen, de graad van recidivisme ligt dan ook veel hoger. Laatst gewijzigd door freespirit : 13 december 2014 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Vrij recent hebben ze er nog eentje wandelen gestuurd dacht ik ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 december 2014 om 08:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En een menswaardige behandeling, ook van misdadigers, staat zelfs in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Hoe België sommige van zijn gevangenen en zeker zijn psychisch gestoorde delinquenten behandeld, is regelrecht mensonwaardig te noemen ! Natuurlijk is dat geen populaire uitspraak en durven weinig beleidsmakers daar iets aan te doen, dat zou immers niet goed vallen bij de 'vox populi', die wordt gebrainwashed door platte rechts-populisten die voorhouden dat onze prisons allemaal 'Club Meds' zijn met all-informule. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ALLE politiekers zijn diarreekotselijk uitschot !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ?? Nee hoor , gewoon de waarheid ivm ALLE polizeikers
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |