![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om op een vraag van Renaud te antwoorden (hij wilt weten waarom ik de herverkiezing van Bush steun) heb ik een apparte topic geopend.
Blij er eens over te kunnen discussiëren, maar voor diegenen die hier al meteen onzinnige scheldwoorden willen komen verkopen zonder ook maar mee te dialogeren, gelieve u te onthouden. Renaud, Er zijn veel redenen waarom ik de regering Bush/Cheney steun. Laten we beginnen met de huidige internationale gevaarlijke toestand die volgens mij nog steeds door een groot deel van de Europeanen onderschat wordt. Om mijn ideeën hierover te begrijpen kun je best eerst deze tekst lezen waarin ik geloof en waarop ik denk dat Bush en de zijnen het beste antwoord zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hier kan je alléén maar gelijk op geven Antoon. proficiat prachtige tekst!!!
![]()
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Héhé, een topic speciaal voor mij geopend
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Goeie tekst.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() De vraag die ik mij stel is :
waarom steunt Antoon Bush quasi onvoorwaardelijk? Ik bedoel : er zijn vele terreinen waarop Bush en zijn kliek ter discussie staat Hieronder bijvoorbeeld een lijstje van blunders/misdaden begaan door de US-regering de voorbije jaren. (Niet enkel Bush, ook Clinton jammer genoeg) Vooral nr. 6 en nr. 10 (productie en gebruik van landmijnen) zijn ronduit smerig! Hoe kun je Bush en zijn kliek verder steunen als je al deze dingen weet? Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De neo-conservatieve fascisten, beter bekend als Bush en co, zijn nooit eerlijk verkozen geweest, zijn zoo dom,lappen alle internationale regels aan hun laars,schenden de mensenrechten, hebben nog nooit van het woord leefmilieu gehoord,brengen de ganse wereldvrede in gevaar, maken de staat failliet, maken de rijken, rijker, en de armen, armer,.......
Leuke president ![]()
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bedankt, voor uw oprecht steunbetuigingen
![]() Ik heb echter niks, tegen de VS, ik heb wel een hekel aan dicators, en mensen die niet aan de toekomst denken,mensen die de hele wereld kwaad doen, en daarmee bedoel ik zowel Osama Bin Laden mee, als George Bush, hoewel jezelf een zot als Bush niet met die terrorist over een kam kan scheren. Ik verwoordde eigenlijk ook gewoon de mening van 75% van de Belgen. De Anti-Bushman groet u
![]() |
#9 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zulke lijstjes zijn pure politieke smaakmakerij en geven helemaal geen eerlijk totaalbeeld. De andere zijde van al uw medaillekes wordt immers helemaal niet vermeld.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je dat je een intelligente vraag stelt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Tomb schreef :
Citaat:
Als tegenstander vernoem ik de objectieve (negatieve) punten die mijn mening ondersteunen. Ik verwacht dan dat de voorstanders zoals Antoon en Co met een minstens even sterke lijst van positieve wapenfeiten afkomen waardoor de balans gaat overhellen. Het zou erom moeten gaan dat iedereen iets bijleert hier en ik zou graag bijleren hoe de original poster (op) de mening die hij uitdraagt onderbouwd. Als hij dat niet kan, dient hij zijn mening eens kritisch te evalueren. De enigen die nooit van mening veranderen zijn dwazen, want zij zijn te dom om hun eigen fouten in te zien. Dit laatste natuurlijk volledig terzijde en zonder een of ander persoon te viseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat noem ik niet discussiëren over mijn steun voor Bush eerder dan voor een tegenkandidaat van de democraten of derden. Da's weer zo'n pure anti-amerikanisme waar wij niets aan hebben. Geef mij argumenten over de huidige internationale politiek van Bush, want daar zijn we nu over bezig, en ik zal argumenteren om uit te leggen waarom ik liever Bush dan een ander in het Witte Huis wil zien. En later zal ik de discussie ook naar andere onderwerpen met betrekking tot mijn steun voor Bush aanhalen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Antoon schreef :
Citaat:
Het gaat hier om blunders/misdaden (hangt ervanaf vanuit wiens standpunt je het bekijkt) van de Amerikaanse regering. Niet van het Westen, niet van de wereld. Ivm die anti-persoonsmijnen bvb. hebben alle europese landen dit verdrag ondertekent. De US niet. (net zoals Rusland, China, India, Pakistan, Iran, Iraq, Vietnam, Egypte, and Turkije). Schoon lijstje schurkenstaten hé. Hoe kun je dat g*dverd*mme proberen goed te praten en te veralgemenen. Ik heb de kinderen gezien zonder benen die schooien in de straten van Pnohm Penh. Misschien moest jij daar ook maar eens gaan kijken. Citaat:
Niet wat hij ZEGT, maar wat hij DOET. (lees de lijst nog eens of doe toch minstens eens een poging). Wat nog niet op de lijst staat zijn de recente blunders/misdaden in en rond Irak. Dit is op zichzelf reeds een nieuwe thread waard. Ik ben niet anti-amerikaans. Helemaal niet zelfs. Ik hecht net zoals vele andere Europeanen enorm veel belang aan een gezonde en evenwichtige US of A. Bush ondergraaft dit evenwel door zijn onvoorstelbaar domme internationale optreden, zijn domme en spilzuchtige binnenlandse politiek en zijn fundamentalistische (christelijke) optreden. Ik wil nog even meegeven dat volgens recente polls (heb ze nu niet direct bij de hand maar heb ze vorige week gelezen) een meerderheid van de amerikanen meent dat de kans op terrorisme is GESTEGEN door de war-on-terrorism van JWB. De regio midden-oosten is immers minder stabiel dan ooit en hordes moslims zijn meer dan ooit gebeten om de us een koekje van eigen deeg terug te geven. Ik wacht op de lijst van uw positieve objectieve ervaringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je schreef inderdaad dat je vele redenen had. Dan geef je er welgeteld 1: "de huidige internationale gevaarlijke toestand". Nu zou ik graag van je weten wat je nog allemaal zo geweldig vindt aan Bush. PS Ik geef toe dat mijn vraag vorige keer gewoon slecht geformuleerd was, mijn excuses daarvoor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() parcifal, ik ga niet elk punt van jouw lijstje afgaan en antwoorden, maar heb wel heel de lijst gelezen.
Wat Bush bedoelt, en waar hij gelijk in heeft : het gaat hem om de relevantie van akkoorden. Waarom zou de V.S. (en de rest van het Westen) al die akkoorden blijven tekenen en aanvaarden over wapens (kleine , middelgrote en grote) wanneer de echte schurkenstaten gewoon tekenen en daarna hun achtertste met het document vegen. De duidelijkste voorbeelden zijn Noord-Korea die ondanks alle akkoorden zelf toegaf dat ze nooit is opgehouden met het proberen ontwikkelen van allerlei massavernietigingsrotzooi. Of Pakistan en India die mee komen lullen over akkoorden en ineens zelf atoombommen doen ontploffen. Daar gaat het om. Hetzelfde geldt voor de rest. De Kyoto normen waren één grote hypocrisie die niets, maar dan ook niets verder hielpen, gewoon fortuinen kostten voor bijna nada soelaas, en die trouwens door geen enkele van de ondergetekenden van de akkoorden worden gehaald. Ook zo voor het Internationaal Hof waarvan zelfs een klein kind weet dat ze door alle arabische en andere moslimlanden zou worden misbruikt met de medewerking van de extreem-linkse idioten in Europa om hoofdzakelijk Israel en Amerika politiek te pesten. Een voorproefje kon reeds in België waargenomen worden. En zo voor al die andere punten die je opsomt. Waar Bush gelijk heeft is dat het eens gedaan moet zijn met de struisvogelpolitiek en het knuffelen van al die schurkenstaten die geen enkel akkoord respecteren, en voor wie al die getekende documenten toch niets betekenen. En ze dan aan instellingen helpen om de wereld verder te bedriegen en hun gang te gaan. Het was ook hoogtijd, ZEKER na 11 september 2001, om eens wakker te worden en het echte kwaad aan te pakken. De terroristische organisaties (al quaeda, maar ook lokale groepen zoals hamas, etc...) , de gruwelijkste dictators te verdrijven (Saddam is na 12 jaar politiek isolement en embargo's niet van zijn zetel gekregen, en bleef een gevaar, met of zonder de vermeende wapens, voor zijn land en de rest van de wereld). Andere dictaturen , zoals Noord-Korea en Syrië , maar ook Iran, voelen de adem in hun nek. Hopelijk worden ze slimmer, anders zullen nog militaire interventies nodig worden. Dat het op dit moment in Irak niet stabiel is, dat staat buiten kijf. Maar Bush heeft steeds gezegd dat de oorlog tegen terrorisme en de landen die het kwaad steunen een lange oorlog wordt met ook moeilijke momenten. Watniet wegneemt dat hij de goede weg heeft gekozen, moedig en toekomstgericht. De Europeanen hebben dat nog niet op dezelfde manier ervaren, maar hebben zelf de klap nog niet gehad. Wacht maar tot er in Parijs, Brussel of Berlijn een terroristische gasaanval komt van één of andere moslimorganisatie waarbij 1500 doden en 10000 gewonden vallen. Ik hoop dat het maar niet gebeurt, maar ondertussen zijn de respectievelijke geheime diensten in al die landen tientallen terroristen aan het oppakken, ook hier bij ons. Dankzij Bush. Voor zover een aantal punten als reactie op jouw posting. Lees het boek van Katz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweren dat ik welgeteld 1 reden geef is niet correct. Dit is om te beginnen al veel meer dan 1 reden, want het omvangt talloze elementen. En verder gaat de discussie ook gaan over andere onderwerpen, wat ik trouwens ook schreef, maar jij pin je vast aan jouw foutieve bewering. Geef eerst eens antwoord op al die punten (of een aantal) op Internationaal gebied. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Met deze laat ik je weten Antoon dat ik het volledig eens met je ben
![]() ![]() ![]()
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even topic terug naar boven halen, deze keer op vraag van k9.
Antoon. |
![]() |
![]() |