![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() http://www.rollingstoned.nl/3-12-14-...n-legale-wiet/
En ze hebben daar reden toe. Een Mexicaanse kweker getuigt: de prijs zakte van 60-90$ per kg naar 30-40$ nu (merk op dat de grootste winst naar de distributie gaat, dus die zullen nog harder vloeken). Geheel onverwacht is dat niet, de Mexicaanse denktank IMCO had het voorspeld dat de prijzen 22 tot 30% zouden dalen. De drugsmaffia in Uruguay een hak zetten, dat was ook een doelstelling van president Mujica. Aangezien de staatsapotheken nog niet operationeel zijn, is het daar nog even op wachten, maar het ziet er goed uit. En intussen willen ze hier het beleid nog verstrengen zodat brave burgers er al helemaal niet meer aan willen beginnen, zodat de criminelen het monopolie hebben. Prohibitionisten en drugsmaffia: één strijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge publiceert een link naar een propaganda website pro legalisatie cannabis. En uw conclusie is om personen die tegen legalisatie zijn op 1 hoopje te gooien met de drugs maffia. Ik ben daar niet echt mee akkoord, om het zacht uit te drukken. mensen die tegen legalisatie zijn willen dat ge stopt met drugs te nemen, beste 'brave burger'. De drugsmaffia wil niets liever dat ge drugs blijft gebruiken. Als ge u eigen al 'brave burger' benoemt, da's helemaal het toppunt. Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 december 2014 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
't Is de wereld op zn kop hé! 'k begrijp er ook niks van! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jullie begrijpen inderdaad niet drugs op zich niet door en door slecht zijn, het zijn psychoactieve stoffen die rare dingen met je lichaam doen, die eventuele gezondheidsrisico's kunnen inhouden ja, dat klopt wel. Net zoals alcohol. Ik weet dat jullie gruwen van de vergelijking met alcohol, maar face it: alcohol is niet meer dan een legale drug. Je kan alcohol niet anders definiëren dan drugs tenzij de legale status. En daar zit het hem net: ga deze producten behandelen zoals alcohol, dan verdwijnen heel wat problemen. http://www.businessinsider.com/portu...n-works-2012-7 Minder verslaafden (gehalveerd!), minder gebruikers (bijna laagste van Europa), minder gezondheidsproblemen zoals HIV besmettingen en minder overdoses. Zijn drugs als heroïne nu opeens minder gevaarlijk? Neen, natuurlijk niet, zeker omdat het nog altijd illegaal is om heroïne te maken in Portugal wordt er nog altijd versneden met rommel, maar toch zie je al een toename van de volksgezondheid. Wie is er tegen een betere volksgezondheid? Echte kwaliteitsdrugs zal je natuurlijk enkel bij volledige legalisatie hebben, drugs die bijna 100% puur zijn of op verantwoorde wijze worden geteeld (pesticiden, additieven,...), dat zal nog een boost geven aan de volksgezondheid. Maar ik dwaal af. Waarom wil de georganiseerde misdaad geen legale drugs? Wie kan lezen weet het al: dan zakt de prijs voor de producent. Risico, winst, u kent het verhaaltje of u kent het niet, maar het is wel een feit. Het is geen toeval dat in counties in Californië waar ze nogal veel kweken zoals Mendocino, dat ze tegen Proposition 19 waren, wat liberalere marihuanawetten zou geven. Daarmee zijn de maffiosi de objectieve bondgenoten van al zij die al dan niet goedbedoeld denken dat repressie de beste weg is. De War on Drugs heeft gefaald, het heeft hele landen in (burger)oorlogen gestort en het aantal gebruikers enkel doen toenemen. Simpele decriminalisatie heeft het doen afnemen, toch zijn jullie daar nog altijd tegen. Het is als met je hoofd tegen de muur blijven bonken in de hoop dat je daar ooit door zal raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat verstaat ge niet, de wereld? Iedereen stopt gewoon met drugs nemen. Alles opgelost. Hiermee zijn zelfs de problemen met tabak en alcohol ook ineens van de baan.
Voor werkloze brouwers en cafébazen vinden we wel iets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten eerste halen criminele organisaties massa's geld op in de drugswereld, die ze dan weer kunnen investeren in verdere criminele activiteiten. Ten tweede kost die redenering jaarlijks duizenden mensenlevens. Maar als drugs maar verboden blijven, dan is alles goed, want "druuugs zijn baaaad". Ten derde kan de politie juist die zware criminaliteit niet aan omdat ze zich moeten bezig houden met drugsproblemen: http://www.fbi.gov/about-us/cjis/ucr...ables/table_25 11,9% van alle autodiefstallen wordt opgelost, 12,7% van alle diefstallen, 18,8% van alle brandstichtingen en nog niet de helft van alle gewelddadige misdaden, inclusief moord, verkrachting en gewelddadige overval: 47,7%. Dat zijn cijfers waar ik, die al wist dat het erg was, even stil van word. Als die zaken, die in mijn ogen een directe bedreiging voor de brave burger zijn, nog niet deftig opgelost kunnen worden, hoe zit het dan met drugs? Gewoon verbieden en dan komt het wel goed? Hell no, als er nog geen 22% van alle misdaden met slachtoffers opgelost worden, hoe denk je dan dat je een slachtofferloze misdaad zoals drugs gebruiken kan uitbannen? Gewoon verbieden zeggen jullie en repressie? Bij mijn weten is een autodiefstal, een inbraak, verkrachting of moord ook verboden en wordt strengt vervolgd en voila: 22% raakt opgelost. Naïef om te denken dat verbieden zal werken. Wel integendeel: door het criminaliseren nam het druggebruik enkel toe en het effect is omkeerbaar, zien we bij het experiment in Portugal. Wel, ik heb liever dat de fondsen die onze politie krijgt, naar het opzoeken van moordenaars, verkrachters, overvallers, brandstichters,... gaat ipv een paar nozems die een jointje roken. Zullen we dan ook maar hamburgers illegaal maken? Dat is nog onschuldiger dan pakweg heroïne en dan geven we de criminelen een nog minder gevaarlijke zandbak, zodat ze zich niet bezig houden met drugs, vrouwenhandel,... Moreel totaal verwerpelijk, uw redenering. Laatst gewijzigd door plǝɹǝʍ ǝp : 4 december 2014 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga nog eens zoals u denken. Als de war against criminality een mislukking is (u geeft de voorbeelden zelf), waarom legaliseren we criminaliteit niet? Geen politie meer te betalen, wat een besparing! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben 100% tegen drugs maar ik ben 100% voor de legalisering. Kortzichtige redeneringen in deze materie leiden tot nog meer problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Iemand die wat weed rookt weet ook wel dat hij/zij met rust gelaten wil worden, maar het zijn die mensen die juist angstig zijn die het geweld creëren, omdat ze weigeren hun gedachten hierover te onderzoeken, de reden, er is drugs, ik moet daar iets tegen doen, en dan voel je het wel en zeker op momenten dat je het juist niet nodig hebt..de situatie is dan randje bijna geweld maar net nog kunnen inhouden... Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 4 december 2014 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Want ik ben 100% tegen drugs en ik zie het nut niet van legalisatie. Is dat niet logischer? Ik ben ook 100% tegen criminaliteit en ik zie het nut niet van legalisatie van criminaliteit. Is dat ook niet logischer? Nu, voor alle duidelijkheid. Ik weet waarom blowers drugs willen legaliseren. Ze willen goedkopere stuff. Da's al. Maar ze werpen zich op als 'brave burgers', en idealisten 'want het zal voor de staat goedkoper zijn'. Oei oei, en ze geloven het nog zelf ook. Een kurken ziel en een goed gedacht drijven boven, zei mijn bomma altijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Slachtoffers VS geen slachtoffers voor de andere lezers die wel van goede wil zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is ook geen pure theorie: waar cannabis gelegaliseerd is, daalt de criminaliteit. En nu hoor je dus ook geluiden aan het begin van heel die drugstrafiek: de kwekers zien hun bron van inkomsten opdrogen. Daar is het om te doen. Gaan die kwekers nu opeens in de mensenhandel gaan? Bullshit, dat is getroll. De criminele organisaties op zich? Misschien, maar als ze er al de know how voor hebben komen ze op een veld waar al veel spelers zijn. Je kan een markt niet groter maken dan ze is, althans niet die markt (voor ze afkomen met Apple en zo). En dan kan de politie eindelijk eens beginnen met inbraken aan te pakken, diefstallen, moorden, carjackings, straatjochies die sacochekesnok doen. De echte problemen van de mensen. En de problematische drugsgebruikers? Laat die maar over aan de mensen die daar raad mee weten, m.a.w. behandel ze als patiënten, niet als criminelen. Men hoeft niet naar Damascus om de schellen van je ogen te laten vallen, Portugal is ver genoeg. Maar wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Als het uw bedoeling is om enkel met medestanders te converseren, en samen over mekaars buikje te wrijven over hoeveel gelijk ge wel hebt, wel start een website met paswoorden. Maar op deze site hebt ge met mij te doen. Zo simpel is het. En ik ben zeer van goede wil. Om u ongelijk te geven vanzelfsprekend. Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 december 2014 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |