Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2014, 13:34   #1
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard Cannabisprohibitionisten: bij deze bewezen antidemocraten

Wat iedereen al vermoedde blijkt bij deze correct te zijn: cannabisprohibitionisten zijn geboren antidemocraten. Zeker, zolang de publieke opinie hen steunt schermen ze met hun "meerderheid", maar wanneer die wegvalt, laten ze hun ware gezicht zien.

Zo gebeurde ook in Washington DC. Daar werd recent Initiative 71 goedgekeurd met maar liefst 70%. Dit liet het bezit van 56 gram cannabis en drie cannabisplanten toe voor eigen gebruik. Wat doet een democraat in dat geval? Die legt zich neer bij de volkswil, zegt dat hij het er niet mee eens is en probeert dan het tij te keren.

Zo niet de heren en dames van het Congres. Aangezien Washington DC geen staat is maar een federaal district, kan dat lokale wetgeving overrulen. En ja hoor, dat deden ze ook. Deze representatieve democraten gaven een dikke fuck you aan de inwoners van Washington DC. Democratie is in hun ogen de macht van de 30% die hun mening deelt.

Niet dat dit iemand moet verbazen, de partijen die het felste tegen cannabis zijn, zijn meestal ook de partijen die het felste tegen directe democratie zijn. Maar nu is het eens bewezen. Olie komt boven. Dat maakt de prohibitionisten nog immoreler dan ze al waren.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 13:37   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Maak u geen zorgen, cannabis is overal gemakkelijk verkrijgbaar, en het gaat nooit meer weg.

Laat de politici hun spelletjes maar spelen, dat gaat de realiteit niet veranderen.
Oud 11 december 2014, 13:54   #3
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak u geen zorgen, cannabis is overal gemakkelijk verkrijgbaar, en het gaat nooit meer weg.

Laat de politici hun spelletjes maar spelen, dat gaat de realiteit niet veranderen.
1. Ik zou niet weten hoe ik in België aan cannabis moet komen indien ik dat zou willen.

2. Het gaat hem niet over hoe makkelijk het verkrijgbaar is, maar om de legale consequenties. Een MS-patiënt die gepakt wordt wordt in Amerika als een crimineel behandeld. Dat is onrechtvaardig. Zelfs bij een recreatieve gebruiker is dat onrechtvaardig: zich lazarus zuipen mag terwijl een jointje roken een jaar bak kan betekenen zodat die privégevangenissen hun rekening nog eens kunnen spekken.

Dit zou ook nog wel eens een staartje kunnen krijgen voor de staatkundige positie van Washington DC. Dat zou wel eens het statuut van een staat kunnen aanvragen, omdat politici die electoraal niet gestraft kunnen worden nu hun invloed aanwenden om hun oekaze op te leggen aan de inwoners van Washington. Het zou precies zijn alsof Brussel cannabis legaliseert in een referendum en het federale parlement deze beslissing terugdraait. Er is voor minder een belangenconflict uitgeroepen.
Oud 11 december 2014, 14:11   #4
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

56 gram voor een individu is wel heel veel...
Oud 11 december 2014, 14:36   #5
morte-vivante

Standaard

specifiek voor de VS:
The Top Five Special Interest Groups Lobbying to Keep Marijuana Illegal
http://www.republicreport.org/2012/m...lobby-illegal/

Citaat:
1.) Police Unions: Police departments across the country have become dependent on federal drug war grants to finance their budget. In March, we published a story revealing that a police union lobbyist in California coordinated the effort to defeat Prop 19, a ballot measure in 2010 to legalize marijuana, while helping his police department clients collect tens of millions in federal marijuana-eradication grants. And it’s not just in California. Federal lobbying disclosures show that other police union lobbyists have pushed for stiffer penalties for marijuana-related crimes nationwide.

2.) Private Prisons Corporations: Private prison corporations make millions by incarcerating people who have been imprisoned for drug crimes, including marijuana. As Republic Report’s Matt Stoller noted last year, Corrections Corporation of America, one of the largest for-profit prison companies, revealed in a regulatory filing that continuing the drug war is part in parcel to their business strategy. Prison companies have spent millions bankrolling pro-drug war politicians and have used secretive front groups, like the American Legislative Exchange Council, to pass harsh sentencing requirements for drug crimes.

3.) Alcohol and Beer Companies: Fearing competition for the dollars Americans spend on leisure, alcohol and tobacco interests have lobbied to keep marijuana out of reach. For instance, the California Beer & Beverage Distributors contributed campaign contributions to a committee set up to prevent marijuana from being legalized and taxed.

4.) Pharmaceutical Corporations: Like the sin industries listed above, pharmaceutical interests would like to keep marijuana illegal so American don’t have the option of cheap medical alternatives to their products. Howard Wooldridge, a retired police officer who now lobbies the government to relax marijuana prohibition laws, told Republic Report that next to police unions, the “second biggest opponent on Capitol Hill is big PhRMA” because marijuana can replace “everything from Advil to Vicodin and other expensive pills.”

5.) Prison Guard Unions: Prison guard unions have a vested interest in keeping people behind bars just like for-profit prison companies. In 2008, the California Correctional Peace Officers Association spent a whopping $1 million to defeat a measure that would have “reduced sentences and parole times for nonviolent drug offenders while emphasizing drug treatment over prison.”
Oud 11 december 2014, 14:39   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Waarom?

Als je drie planten mag hebben, dan heb je toch direct 56 gram?

En als het nog nat is, dan hou je daar 11 gram van over.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 december 2014 om 14:41.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 14:55   #7
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. Ik lees mee op diverse cannabisfora en ik neem aan dat je dat een beetje moet vergelijken met verhalen van vissers (zo ne lange vis heb ik gevangen), maar ik zie daar toch opbrengsten van 200 gram per plant en meer. Zeker als je buiten kweekt zoals zou moeten wil je nog enigszins onder het Nederlandse gedoogbeleid vallen, moet je om het jaar door te komen alles hebben van één kweek, want de plant reageert op licht en bloeit dus pas in het najaar.

Het is een beetje zoals mijn wijn. Mijn favoriete wijnboeren komen slechts één keer per jaar naar de wijnbeurs van Rijsel, dus rijdt het karretje van plǝɹǝʍ ǝp éénmaal per jaar met een slordige 180 flessen wijn de Franse grens over. Als er ooit dezelfde quota komen voor wijn (feitelijk zijn die er al bij grensoverschrijdende aankopen) en ik bv. slechts 30 flessen wijn de grens over mag brengen, kom ik geen jaar toe, vooral december is altijd... verslindend. Nochtans is 30 flessen voor één individu wel erg veel, maar niet op een jaar.
Oud 11 december 2014, 14:56   #8
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom?

Ik denk dat ze 56 gram droog bedoelen.
Oud 11 december 2014, 15:17   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
1. Ik zou niet weten hoe ik in België aan cannabis moet komen indien ik dat zou willen.

2. Het gaat hem niet over hoe makkelijk het verkrijgbaar is, maar om de legale consequenties. Een MS-patiënt die gepakt wordt wordt in Amerika als een crimineel behandeld. Dat is onrechtvaardig. Zelfs bij een recreatieve gebruiker is dat onrechtvaardig: zich lazarus zuipen mag terwijl een jointje roken een jaar bak kan betekenen zodat die privégevangenissen hun rekening nog eens kunnen spekken.

Dit zou ook nog wel eens een staartje kunnen krijgen voor de staatkundige positie van Washington DC. Dat zou wel eens het statuut van een staat kunnen aanvragen, omdat politici die electoraal niet gestraft kunnen worden nu hun invloed aanwenden om hun oekaze op te leggen aan de inwoners van Washington. Het zou precies zijn alsof Brussel cannabis legaliseert in een referendum en het federale parlement deze beslissing terugdraait. Er is voor minder een belangenconflict uitgeroepen.
Ga om 4 uur aan de schoolpoort staan.

Dat is wat overdreven.In heel veel staten is medische cannabis sowieso wel toegelaten.Meer en meer staten legaliseren zelfs voor recreatief gebruik.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 december 2014 om 15:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 16:08   #10
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Waarom?

binnen de maand is dat zo droog dat dat bijna niet meer te roken is

nu ja, personal opinion

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 11 december 2014 om 16:09.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 16:25   #11
Tavek
Banneling

Standaard

Heeft er hier al iemand 100 gr cannabis vastgehad ?

Dat is wel een forse hoop hoor. 56 gr is ook al een heel pak.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 16:30   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

nu ja, personal opinion
Niet mee akkoord.Cannabis kan zeer lang worden bewaard....zelfs jaren in de juiste omstandigheden.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 december 2014 om 16:37.
Oud 11 december 2014, 16:58   #13
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

nu ja, personal opinion
Ik heb eens horen zeggen dat je dat in een weckpot kan steken met een klam of zelfs nat topje er bij, en regelmatig luchten... 'k ken er niet zoveel van maar 't schijnt ook beter te zijn voor de smaak en zo.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 17:15   #14
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is wat overdreven.In heel veel staten is medische cannabis sowieso wel toegelaten.Meer en meer staten legaliseren zelfs voor recreatief gebruik.
Klopt, maar toch organiseren veel bedrijven drugstests. Of je nu recreatief, medicinaal, legaal of illegaal gebruikt, als er THC vastgesteld wordt, vlieg je er uit.

De spagaat tussen de legalisering in 4 staten plus medicinale legalisering in pak 'm beet de helft van de staten en de federale hardnekkigheid om cannabis als Schedule 1 te blijven zien (gevaarlijke drug zonder medische toepassingen) kan niet veel langer volgehouden worden. Dit leidt in dit geval tot een ernstige schending van de democratische principes. Ofwel luistert men naar de basis en wordt cannabis federaal gelegaliseerd (en dan zou het in de War on Drugs precies zijn alsof de Nazi's opeens meevechten met de geallieerden en Rusland, m.a.w. dan zal het snel gedaan zijn met die zever), ofwel schaft men de vrijheden van de staten af en gaan ze de teugels strakker houden, meer centraliseren dus. De Amerikanen kennende, zal het het eerste zijn.
Oud 11 december 2014, 17:53   #15
geertvdb

Standaard

Kunnen jullie geen aparte website beginnen? Wat doen jullie hier op dit forum eigenlijk buiten mekaar over de buik wrijven en mekaar gelijk geven?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 18:01   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Kunnen jullie geen aparte website beginnen? Wat doen jullie hier op dit forum eigenlijk buiten mekaar over de buik wrijven en mekaar gelijk geven?
Eindelijk ben je daar.Het werd tijd ....Ik vroeg me al af wanneer hier wat tegenwind zou komen....
Oud 11 december 2014, 18:05   #17
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Wat iedereen al vermoedde blijkt bij deze correct te zijn: cannabisprohibitionisten zijn geboren antidemocraten. Zeker, zolang de publieke opinie hen steunt schermen ze met hun "meerderheid", maar wanneer die wegvalt, laten ze hun ware gezicht zien.

Zo gebeurde ook in Washington DC. Daar werd recent Initiative 71 goedgekeurd met maar liefst 70%. Dit liet het bezit van 56 gram cannabis en drie cannabisplanten toe voor eigen gebruik. Wat doet een democraat in dat geval? Die legt zich neer bij de volkswil, zegt dat hij het er niet mee eens is en probeert dan het tij te keren.

Zo niet de heren en dames van het Congres. Aangezien Washington DC geen staat is maar een federaal district, kan dat lokale wetgeving overrulen. En ja hoor, dat deden ze ook. Deze representatieve democraten gaven een dikke fuck you aan de inwoners van Washington DC. Democratie is in hun ogen de macht van de 30% die hun mening deelt.

Niet dat dit iemand moet verbazen, de partijen die het felste tegen cannabis zijn, zijn meestal ook de partijen die het felste tegen directe democratie zijn. Maar nu is het eens bewezen. Olie komt boven. Dat maakt de prohibitionisten nog immoreler dan ze al waren.
Maar liefst 70% ? Wow, dat is dan de kracht van de democratie. Dit speelt zich tenslotte allemaal af in the land of the free.
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 18:11   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik maak me zorgen om het vele geld dat verspild wordt aan de "bestrijding".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 18:20   #19
Stoute Jos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik maak me zorgen om het vele geld dat verspild wordt aan de "bestrijding".
Gewoon uitdelen is goedkoper.
Stoute Jos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 18:24   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoute Jos Bekijk bericht
Gewoon uitdelen is goedkoper.
Ja, alleen geloof ik allang niet meer in Sinterklaas...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be