![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Belgisch-nationaal forum Belgisch nationale thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() België wil niet splitsen
![]() BRUSSEL - Amper twaalf procent van de Vlamingen en vier procent van de Walen wil dat België uiteenvalt. Komt die splitsing er toch, dan hebben Vlamingen meer vertrouwen in de goede afloop dan Walen. Dat blijkt uit een enquête die is afgenomen voor de VUM-kranten Het Nieuwsblad, Het Volk en Vers l’Avenir. Met 92 procent van de Walen en 84 procent van de Vlamingen pleit de overgrote meerderheid voor het behoud van België. Wel zijn ze in Wallonië meer bevreesd voor het uiteenvallen van ons land: 39 procent is er bang voor, anderhalve keer meer dan in Vlaanderen. 27 procent van de Walen denkt ook dat de breuk er vroeg of laat komt, tegen 23 procent Vlamingen. 19/10/2004 - jdm Blijkbaar wilt men Belgie toch niet weg ? De "Vlaamse" schreeuw naar onafhankelijkheid blijkt niet gedragen te worden door een meerderheid van onze landgenoten. Ik zie dit als een ultieme legitimatie van de Belgische beweging tegen verdere splitsingen, Belgie bestaat en mensen identificeren zich er mee. Indien dat niet zo zou zijn, dan was de uitslag waarschijnlijk anders geweest. Daarom stel ik voor of het niet wijs is om een referenedum te houden om de 10 jaar, zoals in Quebec het geval is geweest. Dat maakt Belgie enkel sterker als ze als overwinnaar eruit komt en zal comm problemen heel wat temperen. Indien niet, ist RIP Belgium, maar daar vrees ik niet voor.... Laatst gewijzigd door Olivier : 19 oktober 2004 om 09:53. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een referendum is goed, elke tien jaar een referendum zorgt voor serieuze instabiliteit!
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook voorstander voor het referendum. Maar ja, het staat niet in de grondwet en de procedure tot het wijzigen van de grondwet is niet zo simpel (neemt veel tijd in beslag...)
En niet te vergeten, een referendum is pas goed als het duidelijk en ondubbelzinnig wordt opgesteld. Maar ja, zover zijn we dus nog niet he!