Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2004, 09:38   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Kim en Justine

Het verhaal van Kim en Justine, beide kapotgetraind, maakt voor iedereen duidelijk wat er tegenwoordig verkeerd loopt in de sport.
Het doel van sport behoort te zijn:ontspanning, waardoor een gezonde geest in een gezond lichaam. In onze maatschappij komt dat er zelfs niet meer aan te pas. Het doel is tegenwoordig met alle middellen in de kortste tijd zoveel mogelijk geld en medailles in de wacht slepen. Een goede sportdokter is een dokter die de nodige drugs kan voorzien die op het gepaste ogenblik toegediend worden en onverdacht geld en roem oplevert.
Goedkope sportlui uit ontwikkelingslanden worden 'Belg' zodat eigen jeugd vanuit de luie zetel voor de TV kan zien hoe anderen onze club of ons fiere land verdedigen. Een meerderheid van de voetballers zijn vreemdelingen. Weldra is een meerderheid van onze jeugd te lui en te dik om een inspanning te doen.
Wanneer houdt de waanzin op ?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 09:52   #2
olga
Vreemdeling

olga's schermafbeelding

Standaard

Eerst zal er iets ernstigs moeten gebeuren (Kim die een hartinfarct krijgt tijdens een wedstrijd, of Vlaamse jongeren die vastgegroeid zijn aan hun zetel ofzo) voor mensen wakkergeschud worden.

En dan kan de overheid alarm slaan en iedereen verplichten 8 uur per dag te fitnessen en daarnaast ook nog eens 10 km te gaan lopen in combinatie met gezond eten en natuurlijk ook een psychiater om de geest wat fris te houden.
De perfecte wereld!!!

"Je zult het niet geloven, maar er zijn maatschappijen die door de slimsten geregeerd worden; dat is bij de bavianen het geval." - K. Lorenz
olga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 10:14   #3
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het verhaal van Kim en Justine, beide kapotgetraind, maakt voor iedereen duidelijk wat er tegenwoordig verkeerd loopt in de sport.
Het doel van sport behoort te zijn:ontspanning, waardoor een gezonde geest in een gezond lichaam. In onze maatschappij komt dat er zelfs niet meer aan te pas. Het doel is tegenwoordig met alle middellen in de kortste tijd zoveel mogelijk geld en medailles in de wacht slepen. Een goede sportdokter is een dokter die de nodige drugs kan voorzien die op het gepaste ogenblik toegediend worden en onverdacht geld en roem oplevert.
Goedkope sportlui uit ontwikkelingslanden worden 'Belg' zodat eigen jeugd vanuit de luie zetel voor de TV kan zien hoe anderen onze club of ons fiere land verdedigen. Een meerderheid van de voetballers zijn vreemdelingen. Weldra is een meerderheid van onze jeugd te lui en te dik om een inspanning te doen.
Wanneer houdt de waanzin op ?
Euh... Ik heb geen idee waar je over ligt te zeuren. Weet het of niet maar er is wel degelijk een verschil tussen topsport en recreatiesporters.
Is het niet normaal dat het bij topsporters draait om geld en medailles? Ze hebben gelijk.

Ga nu maar terug hooligan spelen bij Beveren of zo ...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2004, 10:18   #4
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Euh... Ik heb geen idee waar je over ligt te zeuren.
Kim en Justine, beide in het hospitaal weten het wel.
Oud 3 oktober 2004, 10:45   #5
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kim en Justine, beide in het hospitaal weten het wel.
In het hospitaal? Dacht het niet.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 08:07   #6
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Het doel van sport behoort te zijn:ontspanning, waardoor een gezonde geest in een gezond lichaam. In onze maatschappij komt dat er zelfs niet meer aan te pas. Het doel is tegenwoordig met alle middellen in de kortste tijd zoveel mogelijk geld en medailles in de wacht slepen.
Ben je nu geen klein beetje appelen met peren aan het vergelijken? Wat heeft recreatiesport nu in godsnaam met topsport te maken? Als je dan toch wil vergelijken en klagen, vergelijk hun 'arbeidsongevallen' dan met mijnwerkers die tgv hun job stoflong hebben gekregen, gelukkig is dat verleden tijd. Een betere vergelijking zou kunnen zijn met programmeurs die tgv hun job met RSI en peesontstekingen zitten. Alleen hebben deze laatsten niet de bankrekening van een Kim noch Justine. OK die meisjes zijn 20 en kunnen in 't slechtste geval niet meer aan toptennis doen, zij hebben genoeg geld verdiend om vanzeleven niet meer te moeten werken. Wie is er het beste af denk je?
Citaat:
Een goede sportdokter is een dokter die de nodige drugs kan voorzien die op het gepaste ogenblik toegediend worden en onverdacht geld en roem oplevert.
Dat is een kwalijke ontwikkeling inderdaad, en waarschijnlijk niet in het minst gestimuleerd door de grote bedragen die er te te verdienen zijn. Evengoed een symptoom vanr deze tijd, ook in het 'gewone' beroepsleven gaan mensen over hun grenzen, vrachtwagenchauffeurs die verplicht worden door hun werkgever om te knoeien met de tachograaf en zonder slapen duizenden kilometers vreten enz. Het moet altijd sneller en méér.
Citaat:
Goedkope sportlui uit ontwikkelingslanden worden 'Belg' zodat eigen jeugd vanuit de luie zetel voor de TV kan zien hoe anderen onze club of ons fiere land verdedigen. Een meerderheid van de voetballers zijn vreemdelingen. Weldra is een meerderheid van onze jeugd te lui en te dik om een inspanning te doen. Wanneer houdt de waanzin op ?
Tiens Tiens, en hier draait het weer om zeker? Een verdekte aanklacht tegen, weeral eens, de 'vreemdeling'.
Nu is het ook nog hún schuld dat onze kinderen met hun luie krent voor de TV hangen, cola drinkend en chips etend, en enkel nog voetballen op hun playstation?

De waanzin houdt op bij onszelf, stimuleer je kinderen om sport te doen, stuur ze naar een jeugdbeweging en zet een limiet op het dagelijkse playstationgebruik en televisiekijken.

Maar dat vergt veel te veel inspanning en consequent handelen van de ouders van nu... nochtans, DAT is al een begin.
Oud 4 oktober 2004, 08:40   #7
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
1* Ben je nu geen klein beetje appelen met peren aan het vergelijken? Wat heeft recreatiesport nu in godsnaam met topsport te maken? Als je dan toch wil vergelijken en klagen, vergelijk hun 'arbeidsongevallen' dan met mijnwerkers die tgv hun job stoflong hebben gekregen, gelukkig is dat verleden tijd. Een betere vergelijking zou kunnen zijn met programmeurs die tgv hun job met RSI en peesontstekingen zitten. Alleen hebben deze laatsten niet de bankrekening van een Kim noch Justine. OK die meisjes zijn 20 en kunnen in 't slechtste geval niet meer aan toptennis doen, zij hebben genoeg geld verdiend om vanzeleven niet meer te moeten werken. Wie is er het beste af denk je?
2* Dat is een kwalijke ontwikkeling inderdaad, en waarschijnlijk niet in het minst gestimuleerd door de grote bedragen die er te te verdienen zijn. Evengoed een symptoom van deze tijd, ook in het 'gewone' beroepsleven gaan mensen over hun grenzen, vrachtwagenchauffeurs die verplicht worden door hun werkgever om te knoeien met de tachograaf en zonder slapen duizenden kilometers vreten enz. Het moet altijd sneller en méér.
3* Tiens Tiens, en hier draait het weer om zeker? Een verdekte aanklacht tegen, weeral eens, de 'vreemdeling'.
Nu is het ook nog hún schuld dat onze kinderen met hun luie krent voor de TV hangen, cola drinkend en chips etend, en enkel nog voetballen op hun playstation?
4* De waanzin houdt op bij onszelf, stimuleer je kinderen om sport te doen, stuur ze naar een jeugdbeweging en zet een limiet op het dagelijkse playstationgebruik en televisiekijken.
Maar dat vergt veel te veel inspanning en consequent handelen van de ouders van nu... nochtans, DAT is al een begin.
Dag Oriana, het was een tijdje geleden.
1* Recreatiesport heeft met topsport wel één ding gemeen: sport. En ik denk dat sport in eerste plaats moet gaan over: een gezonde geest in een gezond lichaam. En niet om in de kortste tijd met alle middellen (ook drugs) en ten koste van alles (ook gezondheid) zoveel mogelijk geld te verdienen zodat je voor de rest van je leven niet meer moet werken. Vooral dat laatste vind ik nefast. Ik heb altijd zeer graag en rustig gewerkt.
2* Hier gaan we dus akkoord: Het moet altijd sneller en meer. Een kwalijke ontwikkeling.
3* Oriana, dit is geen verdekte aanklacht tegen de vreemdeling. Dit is een aanklacht tegen onze eigen waanzinnige politiekers die in plaats van te zorgen dat onze jeugd aan sport doet net het tegenovergestelde doet. Voor onze voetbalploegen is het veel voordeliger vreemdelingen in dienst te nemen omdat zij veel minder taks betalen.
4* Volledig akkoord.
Oud 4 oktober 2004, 08:57   #8
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dag Oriana, het was een tijdje geleden.
inderdaad
Citaat:
1* Recreatiesport heeft met topsport wel één ding gemeen: sport. En ik denk dat sport in eerste plaats moet gaan over: een gezonde geest in een gezond lichaam. En niet om in de kortste tijd met alle middellen (ook drugs) en ten koste van alles (ook gezondheid) zoveel mogelijk geld te verdienen zodat je voor de rest van je leven niet meer moet werken. Vooral dat laatste vind ik nefast. Ik heb altijd zeer graag en rustig gewerkt.
Je kan de tijd niet terugdraaien, topsport haalt zijn bestaansreden bij jan modaal die topsport wil zien. Dat heeft niets meer met gewoon sport te maken.
Trouwens, we zijn er op vooruitgegaan ergens, ten tijde van de Romeinen streden ze letterlijk op leven of dood. Brood en Spelen, 't is iets van alle tijden Wat dat 'vanzeleven niet meer moeten werken betreft' - dat is best letterlijk met dat woordje moeten te nemen. Ik kan mij niet voorstellen dat gedreven personen zoals een Kim en een Justine, opeens op hun krent gaan zitten. Zij zullen nog wel iets doen, als die stoppen met tennissen.
Citaat:
2* Hier gaan we dus akkoord: Het moet altijd sneller en meer. Een kwalijke ontwikkeling.
Absoluut
Citaat:
3* Oriana, dit is geen verdekte aanklacht tegen de vreemdeling. Dit is een aanklacht tegen onze eigen waanzinnige politiekers die in plaats van te zorgen dat onze jeugd aan sport doet net het tegenovergestelde doet.
Ik vind dat een verantwoordelijkheid van de ouders en niet van 'weeral' de overheid. Wél wat sport op school betreft, en de mogelijkheid om via schoolploegen dan (liefst gratis) op woensdagnamiddag te kunnen sporten. Maar verder heb ik er iets tegen dat de overheid zich gaat bemoeien met onze vrijetijdsbesteding, ook al gaat het om kinderen.
Citaat:
Voor onze voetbalploegen is het veel voordeliger vreemdelingen in dienst te nemen omdat zij veel minder taks betalen.
Dat kan allemaal wel zijn in zekere zin, anderzijds willen topploegen, topspelers. Er gaan zovele miljoenen in die voetbalwereld rond, puur om taksredenen is een aruna (of hoe heet die kerel van Anderlecht?) niet naar hier gehaald denk ik.
Citaat:
4* Volledig akkoord.
2 op 4 is niet slecht

Laatst gewijzigd door oriana : 4 oktober 2004 om 09:02.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 13:08   #9
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal wel zijn in zekere zin, anderzijds willen topploegen, topspelers. Er gaan zovele miljoenen in die voetbalwereld rond, puur om taksredenen is een aruna (of hoe heet die kerel van Anderlecht?) niet naar hier gehaald denk ik.
Als een meerderheid van de voetballers vreemdelingen zijn en onze eigen jeugd daardoor te weinig kansen krijgt dan is dat wèl om taks redenen.
Oud 4 oktober 2004, 13:26   #10
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Er gaan zovele miljoenen in die voetbalwereld rond, puur om taksredenen is een aruna (of hoe heet die kerel van Anderlecht?) niet naar hier gehaald denk ik.
Er is maar 1 kerel bij Anderlecht : Mr. Michel De rest vind hij mietjes.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 14:16   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een meerderheid van de voetballers vreemdelingen zijn en onze eigen jeugd daardoor te weinig kansen krijgt dan is dat wèl om taks redenen.
De meerderheid van de voetballers in België zijn helemaal niet naar België gehaald om hier te voetballen. Ook het aantal dure transfers tussen Belgische ploegen is miniem als je ziet hoeveel mensen in België voetballen.

Ik vraag me af, Luc, wat precies je probleem is. Eerst uit je je bezorgdheid over de topsporters: ze gaan voorbij aan de doelstelling van sport, ze zijn kapotgetraind. En dan ga je in dezelfde aanklagen dat te weinig 'eigen jeugd' kans zou krijgen op dit nefaste gevolg?Moet je dan niet content zijn dat het om 'vreemdelingen' gaat?

Ik snap het niet.
Oud 4 oktober 2004, 15:06   #12
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
1* De meerderheid van de voetballers in België zijn helemaal niet naar België gehaald om hier te voetballen. Ook het aantal dure transfers tussen Belgische ploegen is miniem als je ziet hoeveel mensen in België voetballen.
2* Ik vraag me af, Luc, wat precies je probleem is. Eerst uit je je bezorgdheid over de topsporters: ze gaan voorbij aan de doelstelling van sport, ze zijn kapotgetraind. En dan ga je in dezelfde aanklagen dat te weinig 'eigen jeugd' kans zou krijgen op dit nefaste gevolg? Moet je dan niet content zijn dat het om 'vreemdelingen' gaat?
1* Door een goed sportbeleid moeten mensen aan gezonde sport doen. Sportbeleid is er niet om voetballers te importeren zeker niet als ze dan nog niet voetballen ook.
2* Topsporters Kim en Justine die zich kapottrainen vind ik niet zo goed en
ik ben helemaal niet content als vreemde voetballers dat hier ook doen.
Ik stel wel voor dat men geen belastingsvoordelen toekent aan vreemdelingen zodat onze clubs meer de lokale jeugd inzet en niet bepaald om die kapot te trainen.
Afrikaanse sport promoten is lovenswaardig. Maar liefst in Afrika waar men met hetzelfde geld veel meer kan verwezenlijken.
Oud 4 oktober 2004, 15:44   #13
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
1* Door een goed sportbeleid moeten mensen aan gezonde sport doen. Sportbeleid is er niet om voetballers te importeren zeker niet als ze dan nog niet voetballen ook.
Wil jij daarmee zeggen dat de overheid haar sportbeleid afstemt op, en haar budget gebruikt voor, het importeren van voetballers voor topclubs? Dat lijkt me sterk hoor.
Als voetbalclubs zélf in buitenlandse spelers willen investeren, dan is dat hun goed recht. Er moet uiteraard op toegezien worden dat dat correct verloopt allemaal. Je hoort maar al te vaak over schrijnende toestanden waarin die Afrikaanse spelers zich hier bevinden. Dat neigt al naar mensenhandel als ik dat zo lees.
Citaat:
2* Topsporters Kim en Justine die zich kapottrainen vind ik niet zo goed en ik ben helemaal niet content als vreemde voetballers dat hier ook doen. Ik stel wel voor dat men geen belastingsvoordelen toekent aan vreemdelingen zodat onze clubs meer de lokale jeugd inzet en niet bepaald om die kapot te trainen.
Afrikaanse sport promoten is lovenswaardig. Maar liefst in Afrika waar men met hetzelfde geld veel meer kan verwezenlijken.
Kapottrainen is een groot woord, die functioneren prima, zolang ze geen racket vasthouden. Ik begrijp niet waar jij je druk in maakt eerlijk gezegd. Die meiden weten wat ze doen en wat de risico's zijn. Die hebben nog een heel leven voor zich en hoeven zich nergens meer druk om te maken.
Hoeveel mensen hebben er geen werkongeval en sukkelen voor de rest van hun leven? Vaak nog met een jarenlang gevecht voor de boeg om hun hospitalisatiekosten vergoed te krijgen, en met veel geluk keert er na 10 jaar een verzekering een sommetje geld uit.
Komaan zeg, ik wil nu stante pede ruilen met zowel Kim als Justine hoor. Ik neem hun kwaaltjes er maar wat graag bij!

Ik ben akkoord dat er altijd betere jeugdwerking kan en moet in de sportwereld. Maar wil een voetbalclub overleven moeten ze al Europees meekunnen, er zijn er al langer hoe meer die in de problemen komen. Daar heb je dus topspelers voor nodig, er is niet altijd het juiste talent voorhanden hee, van eigen bodem.
Kijk naar de judo, er komen goeie, hele goeie, en er gaan er weer... die krijgen nu een betere begeleiding dan Van de Walle destijds, en die kerel kwam er toch ook?
Oud 4 oktober 2004, 17:29   #14
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook competitiesport gedaan en niet enkel omdat ik het graag deed maar vooral om de kick van te winnen. Als je wilt winnen moet je er wat voor doen en veel voor over hebben en veel andere dingen laten vallen. Als het geen belang heeft of je wint of verliest kan je beter recreatiesport doen. Nochtans wordt er bij de recreatiewielrennerij ook veel pillen geslikt, want hoe recreatief ze ook zeggen te zijn, ze willen toch ook altijd erg graag de eerste zijn. Helaas is het ook zo dat de mensen alleen onthouden wie de eerste is en die krijgt dan ook alle lof, prijzen en medailles/bekers. De runnerup (de 2de dus) herinnert niemand zich meer.

Laatst gewijzigd door thePiano : 4 oktober 2004 om 17:29.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2004, 17:37   #15
thePiano

Standaard

Citaat:
De problemen van Kim en Justine hebben verschillende oorzaken.

Bij Kim is het de tennisstijl die haar begint op te breken. Kim hakt en slaat op de bal als een houthakker, net zoals bv de gezussen Williams die ook niet toevallig serieuze fysieke problemen kennen. Ik heb de (fysieke) val van Kim altijd voorspeld.

Justine is een ander geval. De manier waarop zij over het veld loopt en haar slagen plaatst dat komt allemaal zo gemakkelijk en natuurlijk over dat ze wel voor het tennis geboren lijkt. Helaas ligt het aantal wedstrijden per seizoen veel te hoog voor haar en is zij aan uitputtingsverschijnselen beginnen lijden met als gevolg dat haar immuniteitssysteem werd aangetast en zij dat virus te pakken kreeg. Justine zou nu beter een jaar laten passeren en dan volkomen uitgerust bv enkel nog de grandslams mogen spelen. Het is duidelijk (voor mij toch) dat een seizoen alles willen spelen, te zwaar is voor haar tengere lichaam.
Oud 4 oktober 2004, 17:40   #16
luc broes

Standaard

Citaat:
1* Wil jij daarmee zeggen dat de overheid haar sportbeleid afstemt op, en haar budget gebruikt voor, het importeren van voetballers voor topclubs? Dat lijkt me sterk hoor.
2* Als voetbalclubs zélf in buitenlandse spelers willen investeren, dan is dat hun goed recht.
3* Kapottrainen is een groot woord, die functioneren prima, zolang ze geen racket vasthouden.
1* Dat lijkt niet alleen sterk, dat IS het ook.
Door de lagere taks op salarissen van vreemde voetballers worden clubs aangespoord om vreemdelingen aan te werven. Dat is zinloze discriminatie.
2* Het is niet dat ze zelf willen. Ze worden er toe aangespoord.
3* Probleem met Kim en Justine is dat ze wèl een racket vasthouden!

Mag ik nog eens herhalen. Een goed sportbeleid moet bevorderen dat hier zoveel mogelijk mensen gezonde sport beoefenen. Of is dat ver gezocht?
Oud 4 oktober 2004, 17:50   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik nog eens herhalen. Een goed sportbeleid moet bevorderen dat hier zoveel mogelijk mensen gezonde sport beoefenen. Of is dat ver gezocht?
Welnee. Ik denk ook dat de meeste mensen die sporten dat op een gezonde manier doen. Echter, het is dikwijls zo dat als je veel talent hebt, en je merkt dat het mogelijk is om de beste te zijn, je ongelooflijk hard gaat trainen en het gewoon nie gezond nie meer is. Ik heb jaren competitie gespeeld en als je de pintjes die ik tussen de trainingsmatchen in dronk niet meerekend, was ik vrij gezond bezig en mezelf niét aan 't overbelasten. Als ik mezelf pijn had gedaan (voet omgeslaan, pols wat geforceerd...) dan stopte ik even en liet ik het aan m'n teamgenoten over. Als je nummer 1 van de wereld bent en dat ook wil blijven, gaat dat niet zomaar, even stoppen.

Maar de reaiteit is NIET dat mensen zich kapottrainen. Da's enkel een bovenlaag. De meeste mensen hebben nog altijd te weinig beweging.
Oud 4 oktober 2004, 17:51   #18
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik heb ook competitiesport gedaan en niet enkel omdat ik het graag deed maar vooral om de kick van te winnen.
Piano, het verrast me niet dit te lezen. Het is de normale menselijke drijfveer die aan de basis ligt van vooruitgang en van strijd.
De Club moet winnen omdat het MIJN club is. Mijn Club Eerst!
Geef toe Piano dat je ook niet vrij van 'zonden ' bent.
Oud 4 oktober 2004, 17:54   #19
thePiano

Standaard

Citaat:
1* Dat lijkt niet alleen sterk, dat IS het ook.
Door de lagere taks op salarissen van vreemde voetballers worden clubs aangespoord om vreemdelingen aan te werven. Dat is zinloze discriminatie.
2* Het is niet dat ze zelf willen. Ze worden er toe aangespoord.
3* Probleem met Kim en Justine is dat ze wèl een racket vasthouden!

Heb je er nooit aan gedacht dat de reden dat clubs buitenlandse spelers aantrekken, gewoon kan zijn dat ze nu eenmaal betere voetballers zijn? Clubs spelen om te winnen want winnen betekent meer geld, meer reclame inkomsten, meer publiek en hogere vraagprijs voor uitzendrechten op TV enz. Competitie is keiharde business en als je daar niet van wilt weten, ga gerust zwemmen in het gemeentezwembad niemand zal je tegenhouden, niks zo gezond als zwemmen.... zonder competitie natuurlijk.
Oud 4 oktober 2004, 18:13   #20
thePiano

Standaard

Citaat:
Piano, het verrast me niet dit te lezen. Het is de normale menselijke drijfveer die aan de basis ligt van vooruitgang en van strijd.
De Club moet winnen omdat het MIJN club is. Mijn Club Eerst!
Geef toe Piano dat je ook niet vrij van 'zonden ' bent.
Ik heb verschillende sporten beoefend, maar als competitie koos ik voor een individuele sport: squash. Ik speelde naast individuele tornooien ook in teamverband. Wij speelden dan tegen andere clubs maar altijd 1 speler tegen een andere, net zoals in tennis.

Maar jij haalt een paar dingen door elkaar. Ik vind wedijver om beter te zijn dan de ander geen misdaad. Ik heb wel problemen met de beloning van enkel diegene die de beste is. Voor mij is de laatste of de zwakste even belangrijk als de beste of de sterkste. Of kort gezegd: de sterkte van de ploeg meet je af aan het belang van de zwakste schakel.

Competitie moet gezond blijven maar helemaal niet verboden. Het verbetert de wilskracht, de uithouding en het vormt je karakter om niet te snel op te geven als het even wat slechter gaat. Eigenschappen die je in het gewone leven altijd goed van pas komen. Ik ben gestopt met competitie toen ik fysiek zowat uit elkaar begon te vallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be