![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het verhaal van Kim en Justine, beide kapotgetraind, maakt voor iedereen duidelijk wat er tegenwoordig verkeerd loopt in de sport.
Het doel van sport behoort te zijn:ontspanning, waardoor een gezonde geest in een gezond lichaam. In onze maatschappij komt dat er zelfs niet meer aan te pas. Het doel is tegenwoordig met alle middellen in de kortste tijd zoveel mogelijk geld en medailles in de wacht slepen. Een goede sportdokter is een dokter die de nodige drugs kan voorzien die op het gepaste ogenblik toegediend worden en onverdacht geld en roem oplevert. Goedkope sportlui uit ontwikkelingslanden worden 'Belg' zodat eigen jeugd vanuit de luie zetel voor de TV kan zien hoe anderen onze club of ons fiere land verdedigen. Een meerderheid van de voetballers zijn vreemdelingen. Weldra is een meerderheid van onze jeugd te lui en te dik om een inspanning te doen. Wanneer houdt de waanzin op ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Eerst zal er iets ernstigs moeten gebeuren (Kim die een hartinfarct krijgt tijdens een wedstrijd, of Vlaamse jongeren die vastgegroeid zijn aan hun zetel ofzo) voor mensen wakkergeschud worden.
En dan kan de overheid alarm slaan en iedereen verplichten 8 uur per dag te fitnessen en daarnaast ook nog eens 10 km te gaan lopen in combinatie met gezond eten en natuurlijk ook een psychiater om de geest wat fris te houden. De perfecte wereld!!! ![]()
[font=Comic Sans MS]Trotzdem ist das heiligste Wort.[/font] [font=Comic Sans MS][/font] "Slechts weinigen denken, maar toch houdt iedereen er meningen op na" - George Berkeley "Je zult het niet geloven, maar er zijn maatschappijen die door de slimsten geregeerd worden; dat is bij de bavianen het geval." - K. Lorenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het niet normaal dat het bij topsporters draait om geld en medailles? Ze hebben gelijk. Ga nu maar terug hooligan spelen bij Beveren of zo ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Nu is het ook nog hún schuld dat onze kinderen met hun luie krent voor de TV hangen, cola drinkend en chips etend, en enkel nog voetballen op hun playstation? De waanzin houdt op bij onszelf, stimuleer je kinderen om sport te doen, stuur ze naar een jeugdbeweging en zet een limiet op het dagelijkse playstationgebruik en televisiekijken. Maar dat vergt veel te veel inspanning en consequent handelen van de ouders van nu... nochtans, DAT is al een begin.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
1* Recreatiesport heeft met topsport wel één ding gemeen: sport. En ik denk dat sport in eerste plaats moet gaan over: een gezonde geest in een gezond lichaam. En niet om in de kortste tijd met alle middellen (ook drugs) en ten koste van alles (ook gezondheid) zoveel mogelijk geld te verdienen zodat je voor de rest van je leven niet meer moet werken. Vooral dat laatste vind ik nefast. Ik heb altijd zeer graag en rustig gewerkt. 2* Hier gaan we dus akkoord: Het moet altijd sneller en meer. Een kwalijke ontwikkeling. 3* Oriana, dit is geen verdekte aanklacht tegen de vreemdeling. Dit is een aanklacht tegen onze eigen waanzinnige politiekers die in plaats van te zorgen dat onze jeugd aan sport doet net het tegenovergestelde doet. Voor onze voetbalploegen is het veel voordeliger vreemdelingen in dienst te nemen omdat zij veel minder taks betalen. 4* Volledig akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Trouwens, we zijn er op vooruitgegaan ergens, ten tijde van de Romeinen streden ze letterlijk op leven of dood. Brood en Spelen, 't is iets van alle tijden ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 4 oktober 2004 om 09:02. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af, Luc, wat precies je probleem is. Eerst uit je je bezorgdheid over de topsporters: ze gaan voorbij aan de doelstelling van sport, ze zijn kapotgetraind. En dan ga je in dezelfde aanklagen dat te weinig 'eigen jeugd' kans zou krijgen op dit nefaste gevolg?Moet je dan niet content zijn dat het om 'vreemdelingen' gaat? Ik snap het niet. ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
2* Topsporters Kim en Justine die zich kapottrainen vind ik niet zo goed en ik ben helemaal niet content als vreemde voetballers dat hier ook doen. Ik stel wel voor dat men geen belastingsvoordelen toekent aan vreemdelingen zodat onze clubs meer de lokale jeugd inzet en niet bepaald om die kapot te trainen. Afrikaanse sport promoten is lovenswaardig. Maar liefst in Afrika waar men met hetzelfde geld veel meer kan verwezenlijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als voetbalclubs zélf in buitenlandse spelers willen investeren, dan is dat hun goed recht. Er moet uiteraard op toegezien worden dat dat correct verloopt allemaal. Je hoort maar al te vaak over schrijnende toestanden waarin die Afrikaanse spelers zich hier bevinden. Dat neigt al naar mensenhandel als ik dat zo lees. Citaat:
Hoeveel mensen hebben er geen werkongeval en sukkelen voor de rest van hun leven? Vaak nog met een jarenlang gevecht voor de boeg om hun hospitalisatiekosten vergoed te krijgen, en met veel geluk keert er na 10 jaar een verzekering een sommetje geld uit. Komaan zeg, ik wil nu stante pede ruilen met zowel Kim als Justine hoor. Ik neem hun kwaaltjes er maar wat graag bij! Ik ben akkoord dat er altijd betere jeugdwerking kan en moet in de sportwereld. Maar wil een voetbalclub overleven moeten ze al Europees meekunnen, er zijn er al langer hoe meer die in de problemen komen. Daar heb je dus topspelers voor nodig, er is niet altijd het juiste talent voorhanden hee, van eigen bodem. Kijk naar de judo, er komen goeie, hele goeie, en er gaan er weer... die krijgen nu een betere begeleiding dan Van de Walle destijds, en die kerel kwam er toch ook?
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik heb ook competitiesport gedaan en niet enkel omdat ik het graag deed maar vooral om de kick van te winnen. Als je wilt winnen moet je er wat voor doen en veel voor over hebben en veel andere dingen laten vallen. Als het geen belang heeft of je wint of verliest kan je beter recreatiesport doen. Nochtans wordt er bij de recreatiewielrennerij ook veel pillen geslikt, want hoe recreatief ze ook zeggen te zijn, ze willen toch ook altijd erg graag de eerste zijn. Helaas is het ook zo dat de mensen alleen onthouden wie de eerste is en die krijgt dan ook alle lof, prijzen en medailles/bekers. De runnerup (de 2de dus) herinnert niemand zich meer.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 4 oktober 2004 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Bij Kim is het de tennisstijl die haar begint op te breken. Kim hakt en slaat op de bal als een houthakker, net zoals bv de gezussen Williams die ook niet toevallig serieuze fysieke problemen kennen. Ik heb de (fysieke) val van Kim altijd voorspeld. Justine is een ander geval. De manier waarop zij over het veld loopt en haar slagen plaatst dat komt allemaal zo gemakkelijk en natuurlijk over dat ze wel voor het tennis geboren lijkt. Helaas ligt het aantal wedstrijden per seizoen veel te hoog voor haar en is zij aan uitputtingsverschijnselen beginnen lijden met als gevolg dat haar immuniteitssysteem werd aangetast en zij dat virus te pakken kreeg. Justine zou nu beter een jaar laten passeren en dan volkomen uitgerust bv enkel nog de grandslams mogen spelen. Het is duidelijk (voor mij toch) dat een seizoen alles willen spelen, te zwaar is voor haar tengere lichaam.
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Door de lagere taks op salarissen van vreemde voetballers worden clubs aangespoord om vreemdelingen aan te werven. Dat is zinloze discriminatie. 2* Het is niet dat ze zelf willen. Ze worden er toe aangespoord. 3* Probleem met Kim en Justine is dat ze wèl een racket vasthouden! Mag ik nog eens herhalen. Een goed sportbeleid moet bevorderen dat hier zoveel mogelijk mensen gezonde sport beoefenen. Of is dat ver gezocht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de reaiteit is NIET dat mensen zich kapottrainen. Da's enkel een bovenlaag. De meeste mensen hebben nog altijd te weinig beweging.
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
De Club moet winnen omdat het MIJN club is. Mijn Club Eerst! Geef toe Piano dat je ook niet vrij van 'zonden ' bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Maar jij haalt een paar dingen door elkaar. Ik vind wedijver om beter te zijn dan de ander geen misdaad. Ik heb wel problemen met de beloning van enkel diegene die de beste is. Voor mij is de laatste of de zwakste even belangrijk als de beste of de sterkste. Of kort gezegd: de sterkte van de ploeg meet je af aan het belang van de zwakste schakel. Competitie moet gezond blijven maar helemaal niet verboden. Het verbetert de wilskracht, de uithouding en het vormt je karakter om niet te snel op te geven als het even wat slechter gaat. Eigenschappen die je in het gewone leven altijd goed van pas komen. Ik ben gestopt met competitie toen ik fysiek zowat uit elkaar begon te vallen.
![]() |