![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Het is nu 18 december 2014, en ik doe de volgende "veronderstellingen":
Griekenland moet dus nog veel geld aan Europa terug betalen --> Er komen nieuwe verkiezingen aldaar --> Rechts komt daar aan de macht bijvoorbeeld --> Een nieuwe rechtse regering aldaar wilt niets meer afbetalen en steelt het geleende geld --> Men krijgt overal in Europa anti-Europese betogingen.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() mensen zullen moeten kiezen, EU óf democratie ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Het is net omgekeerd. Men is bang dat extreem-links aan de macht komt in Griekenland. Zij gaan onder de naam Syriza.
Als het de Grieken niet lukt een nieuwe president te kiezen tegen eind december dan komen er nieuwe verkiezingen. Syriza staat in de polls voorlopig op winst.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mijn uiteraard weer bescheiden mening is het EU zelf de rotte appel.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 december 2014 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() De besparingen terugschroeven, afspraken met het IMF verbreken, enz...
Dat is althans wat ze beweren.
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Syriza is geen achterbakse sociaal-democratische partij, dus ik denk dat ze hun beloftes wel zoveel mogelijk zullen willen waarmaken.
Laat ons hopen dat er eindelijk eens een nationale regering komt in Europa die nee durft zeggen tegen de euriërs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Dit is de bittere waarheid die onder ogen moet worden gezien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw titel is verkeerd gekozen.
Ik stel voor dat 'we' opnieuw beginnen: "EU, rotte appel in Griekenland (én Alba, Breizh, Catalunya, Corsica, Euskal Herria, Vlaanderen, ...)?" ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zou uw mening 'uiteraard' bescheiden moeten zijn? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Eurofielen en bankster zijn al bezig ervoor te zorgen dat men niet "verkeerd" stemt...
http://www.zerohedge.com/news/2014-1...cenario-closer Juncker gaf ookal stemadvies... https://www.youtube.com/watch?v=t70mtLdsH3Q
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks Laatst gewijzigd door Reverberation : 19 december 2014 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik lees daar:
"The Biggest Risk is an Interruption of the Funding of Greek Banks by The ECB." inderdaad, men vergeet nogal gemakkelijk dat de 'hulp' aan Griekenland eigenlijk 'hulp' aan de Griekse banksector is. Wanneer gaan er eindelijk eens banken failliet, in plaats van duizenden gezinnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Griekenland heeft geen nieuwe leningen meer nodig van zijn internationale geldschieters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is evenwel over hetzelfde verhaal. Er is niet veel voor nodig om te beseffen dat het opgezet spel is. Het wordt tijd dat de mensen in opstand komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Laat ons niet vergeten dat de problemen die Griekenland heeft allemaal ten dele vallen van corrupte politici uit hun verleden die daarmee het land in de afgrond hebben geduwd.
Ik heb zeer veel respect voor de Grieken en de keiharde besparingen die ze hebben moeten ondergaan. Zij zijn nog steeds een zeer gastvrij volk ook al hebben ze zo veel minder. Toch stel ik me de vraag of men dit niet oogluikend heeft toegestaan zolang ieder er maar zijn voordeel bij had. Denk bijvoorbeeld aan het bekende zwembad-fenomeen.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas waren er ook veel Grieken die niet wilden luisteren, en nog veel méér buitenlanders die zich nooit voor Griekenland hebben geïnteresseerd, zelfs al gingen ze er op vakantie. De Belgen zullen op hun beurt vroeg of laat mogen voelen wat ze te danken hebben aan hun corrupte politiekers uit het verleden. 't Valt te bezien of die dan ook een gastvrij volk zullen blijven. Wat zij al niet allemaal oogluikend hebben toegestaan is ook niet van de poes, me dunkt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2014 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die duizenden gezinnen zullen eveneens failliet gaan als al hun spaarcenten verloren gaan, of wat dacht je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens als men miljarden aan banken kan geven dan kan men ook miljarden aan de duizenden gezinnen geven eh. Dat zou zelfs beter voor de economie zijn. Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 21 december 2014 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens niet dat het zo'n goed idee is om te proberen de levensduur van het reëel-bestaande en bijzonder destructieve economische systeem nog wat te rekken door datzelfde 'écht' geld zomaar aan de duizenden gezinnen te geven. Mij lijkt het verkieslijker daar een omslag van de economie mee op te starten en op te vangen, en daarom de wilde weldoenerij voorwaardelijk te maken. Met reëel-bestaande productiemiddelen (natuurlijke hulpmiddelen, grondstoffen, arbeidskrachten, machines, alle andere investeringskapitaal, ...) moet je sowieso voorzichtig omspringen, daar het anders wel eens slecht durft af te lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Wanneer gaat er ne keer iemand de waarheid zeggen en inzien dat dat EU spel alleen maar een dictatuur is. Maar ja de mensen geloven hun almachtige tv en zullen nooit inzien denk ik dat hun kritische denken door de media word bepaald. Alle, der zijn daar ministers die 300000€ per maand verdienen ,voorwa ?Doe ik het verkeerd ik heb toch mijn geld denken ze . Dan hebben die nog het lef voor te zeggen dat ze op alle spaarboekjes in Europa 10 % belasting gaan stellen. Echt ik begrijp het niet dat de mensen ni in op staand komen .Onze eigen politiek hebben niets meer te zeggen door die corrupte vetzakken van de EU. Had dit over 200 jaar geweest hadden we al lang een revolutie . Ben ik zeker van
|
![]() |
![]() |