![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik zou hier willen trachten een aanzet te geven tot wat "de ontleding van de Onderwerping" zou kunnen genoemd worden.
Ik ben namelijk tot het inzicht of de overtuiging gekomen dat wat Mohammed indertijd in het leven geroepen heeft, iets heel specifieks is. Volgens mij berust de leer van de Onderwerping op een doorzien of aanvoelen van Mohammed van een aantal welbepaalde menselijke eigenschappen en maatschappelijke dynamieken. Onderwerping is iets waar bij de juiste combinatie van gestelde daden de overgrote meerderheid van de bevolking zich aan overgeeft. Het is mijn suggestie nu om over de mechanismen die aan de grond van het fenomeen van de Onderwerping liggen na te denken en te discussiëren. "Welke zijn die mechanismen?" "Zijn er nog andere voorbeelden en vergelijkingen die een licht op de zaak kunnen werpen?" ... Ik meen immers dat het mechanisme dat Mohammed indertijd gevonden en tot op ongekende hoogten heeft toegepast best eens grondig wordt ontleed, nu we zien dat onze leidende intelligentsia en politiekers zich vandaag meer en meer aan deze Onderwerping beginnen over te geven. Zeker als we het gegeven bekijken dat de imams in de islamwereld de mensen daar van hoog tot laag in de maatschappij nu al meer dan 8 eeuwen in een continue toestand van geestelijke duisternis gevangen houden. En dat dit duisternisdenken nu bij ons ook ingang lijkt te vinden in de hoogste kringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Er wordt hier regelmatig geklaagd over het "niveau" van het forum en dergelijke.
Als er dan eens gepoogd wordt een onderwerp op een wat meer afstandelijke en minder verhitte manier grondig uit te spitten, komt er niemand opdagen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je je als groep onderwerpt aan een opperwezen dan heeft dat alvast 1 gevolg: je wordt allemaal een beetje meer gelijk aan elkaar. Religie creeert een gevoel van samenhorigheid.
__________________ The individual is foolish, and the species will disappear, if only time is given to it. De Openbaringen van Flippend Rund, 2621 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onderwerping aan rechts =vrijheid?
|
![]() |
![]() |