![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees van niet. Toen ik nog in Anderlecht woonde herinner ik mij een discussie met een allochtoon. Die zei onomwonden " a Mohammed, on ne touche pas. Point final ". Zonder ook maar de kleinste spatie voor nuance over te laten.
Zelfs Kamagurka heeft nog verteld in een interview (ten tijde van de Deense cartoons) dat hij zich "inhoudt", als het moslims betreft. Zolang moslims hun religie en het belang van hun "profeet" niet kunnen relativeren, vrees ik voor nog "Charlie Hebdo-toestanden".
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prof Vermeulen had gelijk toen hij voorspelde dat moslims met elke volgende generatie zouden radicaliseren ipv andersom.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Als een groep mensen mij oplegt wat ik wel en niet mag zeggen is dat voor mij een gelijk aan een oorlogsverklaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zijn een van de onderwerpen waar generalisatie op zijn plaats is. Natuurlijk zullen maar weinig moslims moorden om een spotprent over Mohammed, maar er zijn er tegelijkertijd ook maar zeer weinig die er eens om kunnen lachen .
Acceptatie/tolerantie gaat niet een kant op, die moeten ook eens van de moslims zelf komen. Als je er doelbewust voor kiest om in een democratie te leven, dan moet je ook accepteren dat we daarin vrijheid van meningsuiting hebben en dat we dus iedereen mogen bespotten die we willen. Van Mohammed tot het individueel materialisme van veel atheïsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geldt dat niet voor elke fundamentalistische godsdienst aanhanger. Of voor elke fundamentalistische ideologie aanhanger?
Maar met de islam is het inderdaad ernstiger dan met al de rest te samen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien kunnen we mopjes maken over Mohammed, ons laten aanvallen en vervolgens wettige zelfverdediging toepassen. Daarmee zouden we toch niets onwettelijk doen?
Of is dat uitlokking? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet in de eerste moslim nog tegenkomen die lacht met spotprenten over Mohamed, en dat was niet eens Allah maar zijn profeet. Jij wel soms?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 januari 2015 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij een wapen in huis waarmee je een drietal met kalasjnikovs de baas kunt?
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen hoor. Je zei dat het moet voor wie in democratie wil leven, maar moeten staat, ook voor moslims, op stal.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Prophet Mohammed was out on a jihad in foreign lands, got sick, and couldn't get better. He finally called in a Jewish wise man who examined him.
The sage thought for a bit, and then told Mohammed: "Get a bucket. Poop in the bucket. Pee in the bucket. Have all your family do it. Then leave the bucket in a closet for a week. Next, for 7 days, put your head in the bucket and breathe deeply. Then call for me." Mohammed did as he was told, then called for the sage "By my beard! I am cured! How did you do it?!" The Jewish sage just shrugged, You were just homesick." |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat het laatste vierletterwoordje er niet teveel?
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het probleem dan?
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De beste oplossing zou zijn iedereen verwijderen die niet om kan met vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat geval zal ik een fameus wapen of serieuze andere beveiliging nodig hebben, vrees ik.
Ik zou zeggen: vraag maar aan de Parijse cartoonisten, maar die zijn dood.