![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is u al opgevallen hoe zwak er wordt geschoten op het feit dat de NVA en de VLD oppositie moeten ondergaan. Maar dat hoort nu net bij het regeren, nietwaar?
Het is alsof de NVA het idee van een oppositie niet kan uitstaan. Nu ja, met een politiek extreem-rechtse positie als die van hun, valt dat niet te verwonderen. Dat soort partijen regeert nu eenmaal liever dictatoriaal, zonder oppositie. Welkom in de democratie, dus. Probeer het eens uit. En nu zien jullie hoe zwaar het is. Maar dat jullie gefrustreerd zijn, dat blijkt uit alles. Geen goed teken.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Extreem rechts" beste vriend dat komt eigenlijk neer op een nazi-regime. Als je het er dusdanig dik oplegt, dan kan ik eveneens komen aandraven met de term "extreem links" voor de vorige Di Rupo regering, wat dan zou impliceren dat het virtueel om een versie van een Noord-Koreaans regime was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ben ik nu alleen om te merken dat het in feite C2C is die hier zijn frustratie komt afreageren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() In welke zin is de NVA geen extreem-rechtse partij? Er zitten ministers in haar regering, die sympathiseren met de collaboratie, en openlijk homofoob en racistisch zijn.
In geen enkel democratisch land zou dat door de beugel kunnen. Hier wel. En in elke democratie worden nazi-sympathie, homofobie, en racisme doorgaans als tekenen van extreem-rechts gezien. Dus niet hypocriet zijn alstublieft.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap er de ballen van.
Verlies ik nu mijn stemrecht ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
In de regering Di Rupo liep niemand rond met sympathie voor Lenin, Stalin, Trostky of Mao. Vindt ge die wel, laat dan iets weten. Tot die tijd: niet weglopen van de kleine waarheden die de extreem-rechtse NVA kenmerken.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het zou al heel wat beter gaan als BDW nu eindelijk eens uit campagnemodus zou komen en beginnen te regeren ipv te agiteren. Die man heeft nu de macht en al wat hij doet is constant alles blokkeren.
![]() |
#10 |
|
![]() Welke?
![]() |
#11 |
|
![]() Mijn klak valt af.
![]() |
#12 |
|
![]() Wat blokkeert hij?
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Feit is alles draait om geld, economie. Of je heb en linkse econome waar iedereen leeft van de staat, stad, enz. Wat door meer dn 20 jaar doordrukken tot gevolg heeft dat en kleine steeds slinkende minderheid arbeiders en bedienden die in de privé werkt+ zelfstandigen de hoogste belastingen betalen ter wereld om al de arbeiders en bedienden aangesteld bij staat, stad, dorp, Spoorweg enz. hun loont en pensioen te betalen. Met immense staat schuldenberg als gevolg.
Of je kiest voor en rechtse economie die menden beloond die werken. Die zomin mogelijk staat enz. personeel meesleurt. Die minimum tot goed leven wil verzekeren. Maar stelt dat indien men meer wil dit zelf moet verwezenlijken. Wat op goed huisvader/moeder werkwijze lijkt. Als de bevolking koos voor rechts is het dus evident dat dat de linkse scenario’s niet aan de orde zijn. Dat de linkse blazen in netten, zelfs al doet pers en TV om chaos en ramptoerisme te promoten mee. Want chaos en negativiteit resulteerd in meer kijk en lees cijfers. Of we gaan financieel de dieperik in, of we bouwen de schulden af. En dat de bevoorrechten daardoor gelijk gesteld worden met de mensen die in privé werken lijkt mij eerlijk.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zult willen begrijpen dat u dermate polariseert, dat wij op deze basis niet verder kunnen praten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 januari 2015 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan ik net zo goed zeggen dat Magnette een crypto-communist is en aanhanger van het Sovjet-systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een hele Sp.a afdeling die zeer veel sympathie heeft voor een extreem-linkse hardliner... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Zoveel oppositie is er niet, het is vooral getier & gescheld, jammer genoeg. Concreet oppositie voeren met feiten en zo, dat zien we niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het woord blokkeren is m.i. niet helemaal de juiste weergave. Maar het concept van in een coalitie met meerdere partijen een compromis verdedigen ligt hem effectief moeilijk. Hij laat niet af te benadrukken wat de verschillen zijn tussen het regeerakkoord en het eigen programma. Regeren en intussen campagne blijven voeren, ten koste van de coalitiepartners.
en wanneer de CD&V dat dan ook maar begint te doen, is hij boos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Die gastjes mogen eens aan de macht komen. Het moeten niet altijd dezelfde zijn. Maar niet te lang. Want anders zijn we weer terug naar af. Dan is het weer van : 'al diegenen die het niet met ons eens zijn, moeten zwijgen. Want het zijn 'slechte Vlamingen'! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 januari 2015 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |