Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2015, 23:40   #1
Yordin
Partijlid

Standaard De Morgen trekt vrijheid van meningsuiting alweer in twijfel.

Citaat:
Misschien is het toch niet zo wenselijk om te lachen met de profeet
Ze hadden het deze week hard te verduren: de imams, moslims en schrijvers die durfden zeggen dat ze wél een probleem hebben met de manier waarop Charlie Hebdo het debat polariseert. "Door almaar te polariseren, kun je het sociaal verkeer binnen een samenleving ook onmogelijk maken. Vrienden en familieleden ga je toch ook niet voortdurend beledigen."
http://www.demorgen.be/dmselect/miss...feet-a2176857/
In Saudi Arabia ontving Raif Badawi zijn eerste serie zweepslagen, in Frankrijk zijn de lijken amper geborgen en het tij begint al te keren. Komt het bij dit soort mensen nooit eens op dat u en ik ook mensen zijn met gevoelens en dat we ons misschien ook wel eens beledigd kunnen voelen.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 23:42   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Wie vrijheid opoffert voor een beetje meer vermeende veiligheid, is beide voorgoed kwijt.
Oud 10 januari 2015, 00:02   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Anderzijds is onderstaand artikel dan weer een stap in de goede richting.
http://www.demorgen.be/dmselect/nee-...leem-a2175534/
Oud 10 januari 2015, 00:13   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat vind ik niet. 99,9% van de moslims is niet gewelddadig ? Hij laat er dan wel alle ostromoslims van Egypte tot en met Acheh uit. En dan nog. In het westen is er ook wel meer dan 0,1% gewelddadig. Alleen de Belgische Syriëgangers zijn al een flink pak.
En daarnaast moeten we begrip opbrengen voor de moordenaars, want als we de kritiek op moslims zouden vervangen door kritiek op zwarten dan.... euh wanneer kwamen die zwarten ook weer met kalashnikovs in Parijs cartoonisten vermoorden ?
Oud 10 januari 2015, 00:20   #5
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Er is een verschil tussen "niet zo wenselijk" en "niet mogen".
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 00:21   #6
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Cas Mudde is dan ook geen De Morgen Journalist.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 00:23   #7
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik lach met die gekke struikrover van een pedoprofeet zoveel ik wil.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 00:28   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat vind ik niet. 99,9% van de moslims is niet gewelddadig ? Hij laat er dan wel alle ostromoslims van Egypte tot en met Acheh uit. En dan nog. In het westen is er ook wel meer dan 0,1% gewelddadig. Alleen de Belgische Syriëgangers zijn al een flink pak.
En daarnaast moeten we begrip opbrengen voor de moordenaars, want als we de kritiek op moslims zouden vervangen door kritiek op zwarten dan.... euh wanneer kwamen die zwarten ook weer met kalashnikovs in Parijs cartoonisten vermoorden ?
Je moet toegeven dat hij uiteindelijk toch pleit voor volledige vrijheid om elke mening te uiten, ook de politiek niet-correcte.
Liever dan de vrije meningsuiting te ondermijnen door ze te beperken tot 'beschaafde' meningen of door de wetgeving tegen discriminatie nog verder uit te breiden, zouden we onze slogans moeten waarmaken door een echte vrije meningsuiting te verwelkomen voor iedereen, ook voor antisemieten en islamofoben.
Oud 10 januari 2015, 00:31   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin Bekijk bericht
Cas Mudde is dan ook geen De Morgen Journalist.
Akkoord, maar ik juich toe dat ze zijn artikel publiceren.
Ondanks zijn af en toe zalvende toon, sta ik achter zijn conclusies.
Oud 10 januari 2015, 00:32   #10
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

#‎JeNeSuisPasCharlie‬ because I will not use free speech to ridicule a culture, but ‪#‎JeSuisAhmed‬ because I defend that free speech

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 00:35   #11
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat vind ik niet. 99,9% van de moslims is niet gewelddadig ? Hij laat er dan wel alle ostromoslims van Egypte tot en met Acheh uit. En dan nog. In het westen is er ook wel meer dan 0,1% gewelddadig.
Het is onbegrijpelijk dat men deze cijfers en dus ook het probleem maar blijft onderschatten.
Het potentieel is vele malen groter.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 10 januari 2015 om 00:36.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 00:50   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan iemand dat belachelijke woord "islamofoob" nog verantwoorden zonder zichzelf oeverloos belachelijk te maken?

Charlie Hebdo werd meermaals aangeklaagd voor 'islamofobie', blijkt dat hij in de allereerste plaats helemaal geen irrationele angst had voor islam, geen angst, sowieso niet en al zeker niet irrationeel, bewijzen de feiten nu!

Wie nog enigszins z'n geloofwaardigheid wil behouden gebruikt dat onzinnige woord niet meer.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 00:54   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Saudi Arabia ontving Raif Badawi zijn eerste serie zweepslagen, in Frankrijk zijn de lijken amper geborgen en het tij begint al te keren. Komt het bij dit soort mensen nooit eens op dat u en ik ook mensen zijn met gevoelens en dat we ons misschien ook wel eens beledigd kunnen voelen.
De ene zijn vrijheid stopt waar de andere zijn vrijheid begint hé. Maar als ga al niet meer moogt zeggen wat ge denkt dan verandert vrijheid in verdrukking.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 01:25   #14
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hoe kan iemand dat belachelijke woord "islamofoob" nog verantwoorden zonder zichzelf oeverloos belachelijk te maken?

Charlie Hebdo werd meermaals aangeklaagd voor 'islamofobie', blijkt dat hij in de allereerste plaats helemaal geen irrationele angst had voor islam, geen angst, sowieso niet en al zeker niet irrationeel, bewijzen de feiten nu!

Wie nog enigszins z'n geloofwaardigheid wil behouden gebruikt dat onzinnige woord niet meer.
Dat woord is uitgevonden door moslims, juist om tegenspraak in niet-moslimlanden monddood te maken. Links natuurlijk als vliegen als op stront erop gevlogen.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 01:30   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Trouwens totaal verkeerde term. Een fobie is een onredelijke ziekelijke angst voor iets. Een angst die je niet in de hand hebt. Dus per definitie iets dat je niet kunt verbieden (Bertje Anciaux !) Verbod op vliegangst, claustrofobie, smetvrees enz. is dan ook totaal absurd, dat snapt iedereen (toch?).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fobie

Islam-afkeer of -haat zou een juistere term zijn.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 10 januari 2015 om 01:31.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 01:32   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Dat woord is uitgevonden door moslims, juist om tegenspraak in niet-moslimlanden monddood te maken. Links natuurlijk als vliegen als op stront erop gevlogen.
Bestaat sossenfobie ook?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 10 januari 2015 om 01:32.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 01:59   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komt het bij dit soort mensen nooit eens op dat u en ik ook mensen zijn met gevoelens en dat we ons misschien ook wel eens beledigd kunnen voelen.
Lees en interpreteer ik het juist: zijn deze groepen en individuen volgens DM dan "vrienden en familieleden die men voortdurend gaat beledigen?"

Verhelderend, Yordin.
Oud 10 januari 2015, 06:56   #18
ilfalco
Minister-President

Standaard

het is een schande dat die extreem linkse , extreem islamofiele dhimmni krant vlaams geld krijgt.....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 08:21   #19
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrije mening Bekijk bericht
Wordt er hier op dit forum vrijheid van meningsuiting geduld?
Neen, omdat iedereen en hier niet alleen! Terug ten aanval gaat tegen de anders denkende. Perse zijn mening wil opdringen in woord en daad tegen de anders denkende.

Zij die gedood zijn tekenden de scherpe kanten van en maatschappij die zij zagen. Van alles die de revue passeerde en zij beweerden het juiste te moeten promoten.In eigenbelang door Politiek Links, rechts, geloven enz.

De vriendin van Charlie stelt en verwoord de hypocrisie die ze nu vaststelt.

In crematoria en co zegt men steeds laten we even bezinnen. Wil men deze doden eren voor hun Libre-Esprit. Dan zou men er Marine Le Pen clan ook moeten toelaten. Want eenieder mag toch afscheid nemen van overledenen. Wat ook hun denken is?! Vrijheid van denken toch.

Feit is ieder zal daar weer hypocriet proberen de wereld en zo mooi mogelijk plaatje TV en persbeeld voor eigen belang willen vastpinnen voor het collectief geheugen.

7 jan 2015 zou normaal wereldwijd herdenking dag van Elvis worden, oeps. Elvis die miljoenen aanhangers heeft over gans de wereld. Moest wijken voor terreur op basis van parabel om de macht.

Velen zien Elvis als en god zoals ook de aanhang van Michael Jackson. Maar rond deze heren werd géén parabel geschreven. Waarbij zij gebruikt en misbruikt werden om de bevolking, de mensen aan banden te leggen tot zelfs na de dood. Om en kleine elite aan de macht te helpen.

Zoals voor de eerste politieke partijen die men nu geloven noemt en waar al eeuwen voor gemoord word.

Misschien kan met goddelijke Charlie, een beweging al of niet met parabel gesticht worden. Dat de echte Drievuldigheid van de geloven {Macht, Geld, Seks} bekampt met cartoons, woord en daad.

Zodat geëist kan word dat er in alle wetboeken ter wereld als eerste art. moet staan: Gelet op de voorbeeld functie ministers, volksvertegenwoordigers, economen, vakbond, geloof en andere predikers, onmiddellijk moeten ontslagen worden indien ze NIET exacte waarheden vertellen.

Ze hebben immers voldoende personeel ter beschikking om hun woorden op correctheid te staven. Vervang de spindokter wettelijk door exacte wetenschappers.

Dat zou eer betuigen zijn aan hen die stierven voor het vrije woord, de vrije tekening.

Goed beseffend dat deze gedachte reeds onmiddellijk zal vermoord worden. Hier en nu tot in de eeuwigheid, door de ongelovigen, gelovigen, volgelingen bewust of gehersenspoeld.

Want waar het uiteindelijk allemaal om te doen is {Macht, Geld, Seks}
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2015, 08:25   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrije mening Bekijk bericht
Wordt er hier op dit forum vrijheid van meningsuiting geduld?

Laten we toch eens het woord 'LASTER' uitdiepen...
Stel u voor dat ik lasterlijk zou beweren dat ( en nu volledige fantasie) dat tobback met genez gaan varen is op zijn bood voor de teambuilding... en daar dan het woordje Ja ja achter zeg.
Goed: iedereen begrijpt als ik daar nog enige bron van informatie over heb, en als ik daar dan nog énige vorm van zinnig iets over kan zeggen, dat ik in feite zo'n dingen niet mag schrijven in de pers...

Dus op een message board kun je zelfs laster verkopen. In een persartikel hou je u best toch aan enige vorm van feiten...

Waar loopt het mis, en dat is klassiek, waar je een mening hebt over iets die gevoelsmatig, smaakmatig, geloofsmatig wordt aanvaard...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be