Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2015, 10:07   #1
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard PEGIDA nu ook in Vlaanderen

De in Duitsland ontstane Europese volksbeweging PEGIDA (Patriottische Europeanen tegen de Islamisering van het Avondland) heeft nu ook een Vlaamse facebookgroep.
In de eerste uren van haar bestaan verzamelde die reeds 700 likes.

https://www.facebook.com/pegidavlaanderen

Wanneer de eerste demo's?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:27   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik teken niet, ik 'vind het niet leuk', omwille van den 13.
Dat zou moeten zijn, als men zou willen dat ik het onderschrijf:
13. ... behoud en bescherming van de laïcistische overheid en publiek domein

Citaat:
13. Pegida is voor het behoud en de bescherming van de christelijk-Europese cultuur in het Westen.

Met de 14 ben ik ook niet akkoord, wegens contra-productief in onze streken, maar ochgod, daarvoor zou ik niet nalaten van toch te tekenen.
14. Pegida is voor de invoering van volksreferenda zoals in Zwitserland.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:29   #3
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

We hebben al het Vlaams Belang, dus aan welke behoefte beantwoordt dit?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:31   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De behoefte om te rellen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:34   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk van de volgende 19 punten komen overeen met het programma van het Belang ?

Citaat:
Even de 19 strijdpunten op een rijtje:

1. Pegida is voor opvang van vluchtelingen uit oorlogsgebied en politiek vervolgden.

2. Pegida is voor de aanvaarding van de rechten en plichten (integratie) voor nieuwkomers in Duitsland.

3. Pegida is voor een menswaardige opvang van vluchtelingen uit oorlogsgebied en politiek vervolgden.

4. Pegida is voor een Europese verdeelsleutel van vluchtelingen uit oorlogsgebied en politiek vervolgden.

5. Pegida wil de steun voor vluchtelingen verlagen. Momenteel zijn er 200 vluchtelingen per sociaal achtergestelde Duitser. Dat kan zo niet langer!

6. Pegida wil de tijd tussen asielaanvraag en effectieve aanvaarding verkorten, zodat de eventuele integratie sneller kan beginnen.

7. Pegida wil meer middelen voor de politie.

8. Pegida is voor het behoud van de huidige asiel- en deportatiewetten.

9. Pegida vindt dat criminele asielzoekers hun rechten op asiel verspeeld hebben.

10. Pegida is tegen vrouwonvriendelijke en gewelddadige ideologieën en is voor geïntegreerde in Duitsland verblijvende moslims.

11. Pegida is voor een immigratiebeleid zoals die van toepassing is in Zwitserland, Australië, Canada en Zuid-Afrika.

12. Pegida is voor ‘seksuele zelfbeschikking’.

13. Pegida is voor het behoud en de bescherming van de christelijk-Europese cultuur in het Westen.

14. Pegida is voor de invoering van volksreferenda zoals in Zwitserland.

15. Pegida is tegen de wapenverkoop aan ongrondwettelijke, illegale organisaties zoals PKK.

16. Pegida is tegen verschillende parallelle maatschappijen in Duitsland, zoals eigen gerechtshoven voor moslims, sharia-politie enzovoorts.

17. Pegida is tegen de “gender mainstreaming”, ook “genderisering” genaamd en de bijna dwangmatige politiek-correcte geslachtsneutralisering van onze taal waarbij mannen en vrouwen tot in het absurde worden gelijkgesteld, dus ook in ons taalgebruik.

18. Pegida is tegen de radicalisering van religieuze of politieke stromingen.

19. Pegida is tegen haatpredikanten, ongeacht welke religie ze vertegenwoordigen.
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 januari 2015, 10:40   #6
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik teken niet, ik 'vind het niet leuk', omwille van den 13.
Dat zou moeten zijn, als men zou willen dat ik het onderschrijf:
13. ... behoud en bescherming van de laïcistische overheid en publiek domein
De christelijk-Europese cultuur is niet hetzelfde als een Europa van gelovigen, he. Of we dat nu leuk vinden of niet, Europa is door en door beïnvloed door het christendom. Vandaar die term christelijk-Europees.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:43   #7
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een politiek ongebonden volksbeweging die protest laat horen tegen de politiek correcte leugenpers en het wereldvreemde establishment dat ons massa-immigratie en islamisering opdringt zonder dat we daar ooit om gevraagd hebben.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:46   #8
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Op papier klinkt hun programma mooi (nogal vanille zelfs). Toch maar oppassen voor de wolf in schaapskleren.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:48   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
De christelijk-Europese cultuur is niet hetzelfde als een Europa van gelovigen, he. Of we dat nu leuk vinden of niet, Europa is door en door beïnvloed door het christendom. Vandaar die term christelijk-Europees.
Onze cultuur is sedert mei 68 niet meer christelijk-Europees, maar laïcistisch-Europees. Onze wortels van voor 68 zijn vanzelfsprekend wel deels christelijk, en onze wortels van voor de Verlichting zijn inderdaad volledig christelijk.

Maar kom, dit is off topic in dit draadje.

.

Oud 7 januari 2015, 10:49   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Op papier klinkt hun programma mooi (nogal vanille zelfs). Toch maar oppassen voor de wolf in schaapskleren.
Heb je het nu over het programma van de PS ?

.

Oud 7 januari 2015, 10:56   #11
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Thuleander "vergeet" te vermelden dat ook zo'n betogingen in Duitsland gebeuren :
http://www.lemonde.fr/europe/article...9874_3214.html

12.000 in Munich, 10.000 in Munster, 8.000 in Stuttgart, 4.000 in Hamburg and het is maar een begin. Allemaal tegen Pegida!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:56   #12
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Onze cultuur is sedert mei 68 niet meer christelijk-Europees, maar laïcistisch-Europees. Onze wortels van voor 68 zijn vanzelfsprekend wel deels christelijk, en onze wortels van voor de Verlichting zijn inderdaad volledig christelijk.

Maar kom, dit is off topic in dit draadje.

.
Nog een laatste off-topicje dan: de mei 68'ers zijn zo langzamerhand van het voorplan aan het verdwijnen. We staan allicht te dicht bij de recente geschiedenis, maar ik vraag me af in hoeverre mei '68 in de toekomst slechts een korte periode zal gebleken zijn.
Dat het cultuurmarxisme in alle geledingen van de maatschappij is doorgedrongen, is trouwens niks om trots op te zijn. Hun mars door de instellingen destijds is gelukt. De voltrekking van hun overige standpunten zien we nu ook (o.a. massamigratie om de Europese culturen te vernietigen en zo makkelijker het volk te beheersen).
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 11:01   #13
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Wat hebben die gasten tegen de Koerden?

Laatst gewijzigd door Troubadour : 7 januari 2015 om 11:01.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 11:02   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Koerden zijn geen Vlamingen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 11:05   #15
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk "vergeet" Thuleander te vermelden dat er ook anti-Pegida betogingen bestaan en dat ze heel veel volk aantrekken : 12.000 mensen in Munich, 10.000 in Munster, 8.000 in Stuttgart, 4.000 in Hamburg. En het is maar een begin. Tijdens haar nieuwjaarswensen op 31 december was Angela Merkel zeer duidelijk : "Ze zeggen : wij zijn het volk. Maar in feit willen ze zeggen : u maakt er geen deel van vanwege de kleur van uw huid of uw godsdienst".

Was ik Duitser, zou ik zowiezo met al die anti-Pegida mensen betogen. Ik ben voor diversiteit, de multiculturaliteit en ik herken me totaal in die anti-Pegida betogers.

Laatst gewijzigd door Everytime : 7 januari 2015 om 11:07.
Oud 7 januari 2015, 11:15   #16
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
In de jaren '90 heeft de PKK verschillende aanslagen gepleegd in Duitsland (voornamelijk tegen Turkse organisaties, maar bv. ook tegen reisbureaus die reizen naar Turkije verkochten)
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 11:43   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Natuurlijk "vergeet" Thuleander te vermelden dat er ook anti-Pegida betogingen bestaan en dat ze heel veel volk aantrekken : 12.000 mensen in Munich, 10.000 in Munster, 8.000 in Stuttgart, 4.000 in Hamburg. En het is maar een begin. Tijdens haar nieuwjaarswensen op 31 december was Angela Merkel zeer duidelijk : "Ze zeggen : wij zijn het volk. Maar in feit willen ze zeggen : u maakt er geen deel van vanwege de kleur van uw huid of uw godsdienst".

Was ik Duitser, zou ik zowiezo met al die anti-Pegida mensen betogen. Ik ben voor diversiteit, de multiculturaliteit en ik herken me totaal in die anti-Pegida betogers.
Wel grappig dat jij voor diversiteit en multicul bent, maar wel een rabiate Vlamingenhater. Hypocriet
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 11:47   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk van de volgende 19 punten komen overeen met het programma van het Belang ?

.
Redelijk wat.
Welke niet volgens jou ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 11:53   #19
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel grappig dat jij voor diversiteit en multicul bent, maar wel een rabiate Vlamingenhater. Hypocriet
Ik ben helemaal geen "rabiate Vlamingenhater", ik verwerp juist het Vlaams-Nationalisme.
Oud 7 januari 2015, 11:55   #20
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De behoefte om te rellen.
Vergeet niet dat geweld een overtreding is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be